DRIVE TEST: Peugeot 2008 – test de prim contact

La invitatia Trust Motors, importatorul oficial al marcii Peugeot in Romania, am participat la un  drive test de lansare al celui mai nou crossover produs de Leul Francez, denumit 2008.

peugeot-2008_2013_9

Construit pe platforma Peugeot 208, cu care inca imparte 67% din partile mecanice aflate ascunse vederii din exterior, 2008 continua ideea de constructie usoara si foloseste acelasi ampatament, schimband doar aspectul exterior si implicit dimensiunile acestuia. Peugeot 2008 este cu 200 mm mai lun, 96 mm mai inalt si 25 mm mai lat decat 208 si cum spuneam, cu acelasi ampatament, primeste o garda la sol de 162 mm. Suficient cat sa se incadreze cu succes in categoria mini-SUV sau crossover, chiar daca tractiunea integrala lipseste cu desavarsire din peisaj, fiind inlocuita de functia Grip-Control.

Peugeot 2008 imparte cu 208 si gama de motorizari, insa un aspect interesant este acela ca alegand aceeasi motorizare pentru ambele modele, 2008 va iesi cu aproximativ 1.150 € mai scump decat 208. De aici reiese faptul ca 2008 nu se adreseaza clientelei concentrate catre vehiculele low-budget.

peugeot-2008_2013_16

Pastrand aceeasi linie de comparatie, 208-2008, pot spune ca designerii Peugeot au tras invatamintele necesare si nu au repetat reteta nu tocmai de succes 308-3008, unde crossoverul arata ca o strutocamila reiesita in urma umflarii artificiale a hatchback-ului. 2008 chiar arata bine si comparat cu fratele sau mai mare (3008) este mult mai aratos.

Intrand nitel sub capota motorului, descoperim ca modelul testat are o unitate 1.6 e-HDi de 92 CP, cuplata la o transmisie manuala, cu cinci trepte, mai mult decat clasica. Aceasta varianta de motorizare se mai poate comanda alaturi de cutia de viteze robotizata cu sase rapoarte. Cei 92 CP sunt disponibili la 4.000 rpm, destul de sus, in timp ce cuplul motor, modest si el, de 230 Nm este disponibil la 1.750 rpm.

Consumul anuntat de constructor este de 4,7/3,6/4, in ciclu urban/extraurban/mixt. Pe distanta Bucuresti-Buzau-Vulcanii noroiosi si retur, masina a consumat, in regim de mers pe soselele Romaniei, deci nici prea-prea, nici foarte-foarte, 5,5-6 l/100 km. Decent, cu sistemul de climatizare pornit, intrucat in Romania se inregistra cea mai calduroasa zi a anului, cu doi pasageri in masina. Decent, insa peste cei 3,6 l/100 km despre care vorbea constructorul.

Peugeot 2008 se vrea o alternativa moderna la oferta actuala de mini-SUV-uri. Astfel, desi pentru a simti pe deplin gustul este necesar sa incercati varianta de echipare de top, Allure. Aici veti intalni luminile de zi LED, senzorii de ploaie si lumina cu activare automata a functiilor respective, sistemul de asistenta la parcare sau chiar minunatul plafon cu design futurist si luminiscent, util celor care aleg sa faca dragoste in masina pe timp de noapte, ajutati si de sistemul de climatizare bi-zonal sau dupa caz, de scaunele fata prevazute cu incalzire.

peugeot-2008_2013_23
Vorbind despre scaune, pozitia inalta a acestora te duc cu gandul ca poti fi un fel de imparat in imparatia ta mica, fiind totodata confortabile. Lipsa cotierei fata este de asemenea notabila, in special cand ai 1,87 m si 120 kg. Vorbind tot despre confort, suspensia – gandita sa suporte o garda la sol ridicata, este departe de confortul pe care l-ai astepta de la un crossover urban, iar in caz de abordare vitejeasca a unor suprafete denivelate, spatele va sari precum un miel fericit ca a sarbatorit Pastele altfel decat fiind felul principal la masa. Personal, as fi preferat o suspensie orientata mai mult catre confort, dat fiind faptul ca oricum Peugeot 2008 nu va parasi prea des asfaltul.

Segmentul mini-SUV este in prezent dominat de MINI countryman si Nissan Juke, din spate venind Chevrolet Trax si de anul viitor Ford EcoSport. De asemenea, Honda are de gand sa bage la apa CR-V si sa ofere un jucator pe aceasta piata, care ocupa in prezent 6% din vanzarile segmentului B si tinde sa depaseasca 10% din cota masinilor de mici dimensiuni.
Crossoverul urban este o alternativa geniala pentru SUV-uri, datorita spatiului redus de care au nevoie la parcare, insa tot din cauza dimensiunilor va fi destul de greu de impus clientelei masculine, care va continua sa aspire catre vehicule 4×4 cu statura impozanta.

Per ansamblu, 2008 poate reprezenta o varianta pentru cei in cautarea acestui gen de masina, chiar daca varianta de top, Allure, testata la Vulcanii noroiosi, costa 20.013 € cu TVA inclus. Pretul de pornire in gama este de 12.750 €, corespunzator echiparii Acces, echipata cu motorul 1.2 VTi, pe benzina, de 82 CP. Iata mai jos, sub galeria foto  si dotarile standard pentru cele trei niveluri de echipare.

Nivel de echipare: ACCESS
A 3-a lampa STOP
Computer de bord
Luneta cu stergator si degivrare
Regulator + limitator viteza
ABS
ESP
3 Tetiere spate
Roata de rezerva utilizare temporara
Aer conditionat manual (pentru 1.6 HDI 92 CP)
Faruri cu geam clar
Martor necuplare centura de siguranta sofer si pasager fata
Scaun sofer reglabil pe inaltime
Airbag frontal pentru sofer + pasager cu
posibilitatea decuplarii airbag pasager
Faruri diurne cu LED
Oglinzi exterioare in culoarea caroseriei
Servodirectie asistata
Airbag-uri cortina
Geamuri fata actionate electric
Oglinzi retrovizoare exterioare reglabil electric si inclazite
Servofrana + Asistenta la franarea de urgenta
Airbag-uri laterale fata
Imobilizator electronic motor
Plafoniera cu temporizare Sistem recirculare aer
Avertizor sonor faruri aprinse sau cheie uitata in contact
Inchidere centralizata cu telecomanda
Preechipare 4 boxe
Bare plafon vopsite gris aluminium
Lampi semnalizare laterale Reglaj electric inaltime faruri
Priza 12 V
Volan reglabil pe inaltime si adancime
Centuri de siguranta in 3 puncte, pretensionate
Bancheta spate rabatabila 1/3-2/3
Jante de tabla 15”
Jante de tabla 16 “ + Roata de rezerva utilizare temporara
Torpedou refrigerat Volan imbracat in piele
Afisaj color display combina de bord
Geamuri laterale spate si luneta cu tenta inchisa
Plafon Peugeot LED TRACK (NU daca plafon transparent)
Stalpi usa de cluoare negru lucios

Nivel de echipare: ACTIVE (suplimentar fata de ACCESS)
Aer conditionat manual
Clima automata Bi- Zona Oglinda interioara electrocromata
Protectie inox prag portbagaj
Ecran tactil + 6 Boxe + Comenzi audio pe volan
+USB/jack + Bluetooth Proiectoare ceata
Faruri cu aprindere automata + Stergatoare parbriz automate (pentru 1.6 HDi 115 CP)
Oglinda interioara electrocromata (pentru 1.6 HDi115 CP)

Nivel de echipare: ALLURE (suplimentar fata de ACTIVE)
Faruri cu aprindere automata + Stergatoare parbriz automate Oglinzi rabatabile electric
Scaun pasager reglabil pe inaltime
Asistenta la parcare spate Plafoniere cu LED
Capace oglinzi retrovizoare cromate
Jante aliaj 16“ Diamantees Hydre Dilium +
Roata de rezerva utilizare temporara Protectie inox pentru bara fata si spate
Proiectoare ceata cu functia cornering
Tapiterie specifica Prestige
Schimbator viteze imbracat in piele
Geamuri spate actionate electric + securitate electrica pentru copii
Ornamente cromate
Scaune fata Dynamic

Leave a Comment


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.