Avensis, amiralul Toyota

Calitate și respect pentru banii tăi: Toyota Avensis

Toyota Avensis 2015

Toyota știa că nava sa amiral a îmbatrânit. Și ultimul lucru pe care ți-l dorești de la un vehicul de top, care implicit se adresează unei generații care a bătut în cuie niște ani din viață, este ca acesta să arate îmbătrânit. Și când spun că Avensis nu se adresează generației tinere, nu o fac pentru că este un model în care tinerii nu au ce căuta, ci o fac pur și simplu din cauza segmentului din care face parte, segment accesat preponderent de persoane ajunse bine la maturitate.

Așadar, inginerii și proiectanții niponi au pus mâna pe scule și au dat lumii noul Avensis, pe care conform trendului actual, l-au deghizat corespunzător, oferindu-i partea frontală deja existentă pe noile Auris și Yaris, cu grila față în formă de X.

Chiar dacă schimbările aduse de noul Avensis sunt semnificative, atât din punct de vedere estetic, cât și tehnologic, nici în cazul acesta nu putem vorbi despre un model 100% nou, ci mai degrabă de un facelift major. N-o să intru în amănunte, cunoscătorii știu ce zic…

Și chiar dacă din punctul de vedere al vânzărilor, probabil că nu se va ridica la nivelul liderului clasei, respectiv VW Passat, noul Avensis este un concurent redutabil, pe care te poți baza atât în clipa în care-l achizționezi, cât și (mai ales) la un an-doi după, cam pe când posesorul de „Mașina a poporului” începe să se plângă de costul pieselor de schimb sau după caz, de un alt Dieselgate.

Toyota Avensis 2015

AutoCool a avut în teste, grație Toyota București Nord, versiunea 1.8 VVT-I, în echiparea Elegance. Vorbim despre un model cu motorizare pe benzină, cu o capacitate de 1798 cmc, ceva total atipic pentru această parte a Europei, subjugată de dragostea pentru mașinile diesel.

Surprinzător sau nu, japonezii propun acest motor de 1.8 litri, cuplat la transmisia Multidrive S, care oferă un surprinzător consum urban de 8,6 l/100 km, în condiții de trafic bucureștean, de iarnă, fără menajamente din partea șoferului. 8,6 l/100 km în trafic urban, este o cifră foarte apropiată de cea REALĂ care reprezintă consumul unui diesel german de 1.9-2.0 litri. Și acesta este primul aspect la care cititorii ar trebui să ridice o sprânceană, așa, a mirare…

Transmisia este o „bizarerie” marca Toyota, un CVT cu niște rapoarte care fac sute de mii de combinații între ele, care răspunde surprinzător de bine la apăsările pedalei de accelerație. Personal nu sunt fanul acestuit tip de transmisie și chiar dacă de la primul CVT pe care l-am condus, aparținând tot mărcii Toyota, până la cel din acest review, s-au schimbat multe, prefer transmisa automată clasică. De gustibus… Nu am testat transmisia și în modul manual, deoarece mi se pare o inepție să-ți iei mașină cu transmise automată și să stai cu mâna pe schimbătorul de viteze.

Trebuie spus că la accelerări bruște sau kick-down, cum le place romglezilor să spună, Multidrive S turează motorul până la niște limite la care un șofer normal, cu o transmisie manuală în dotare, nu ar ajunge niciodată. Dar dacă ECU-ul Avensisului zice ca este OK, nicio grijă, spor la apăsat pedala de accelerație! Evident, toate acestea costă și rezultatul se vede în consumul înregistrat, care între noi fie vorba, cu toată „silința” mea, nu este decât cu 0,6 l/100 km mai mare decât cel exprimat de constructor în fișa tehnică a mașinii.

Toyota Avensis 2015

Interiorul noului Avensis este unul solid și frumos conturat. Privit în ansamblu, habitaclul pare cumva indestructibil. Materiale de bună calitate, cu îmbinări perfecte și culori complementare între ele. Dacă putem vorbi despre combinațiile negru-gri-argintiu ca fiind culori. Pe de altă parte, interiorul este mai sobru decât atmosfera de la o întâlnire de 30 de ani de la terminarea liceului.

Spațiu suficient, fapt pe care l-am punctat și cu ocazia review-ului Corolla. Și nu aduc asta întâmplător în discuție, ci pentru că la exterior, Avensis este cu doar 10 centimetri mai lung decât fratele mai mic. Comenzile sunt așezate la îndemână, logic și intuitiv și după ce te obișnuiești cu „traseul” manetei schimbătorului de viteze, totul va fi perfect.

 

Exteriorul, pe care l-am lăsat pur și simplu întâmplător la urmă, aduce cu sine partea frontală schimbată, despre care am scris în introducere. Noul Avensis a fost creat folosind un design cu un nume pompos – „Integrated Component Architecture”, dar după ce am văzut și testat „sculptura fluidă” a unui constructor coreean, nimic nu mă mai surprinde.
Per total Avensis a devenit „mai european”, mai tineresc, mai sportiv și evident, mai modern.

La aceasta contribuie și jantele de 17” realizate din aliaj ușor, realizate special pemntru noau versiune Avensis.

Pragurile laterale au fost de asemenea redesenate, pentru a masca modificarea adusă caroseriei cu scopul de a reduce centrul de greutate al mașinii.

Toyota Avensis 2015_000001

Cele câteva concluzii pe care le pot trage în urma acestui drive test:

-dacă un TDI 2.0 „full fără piele, proaspăt adus din Germania” vrea să-ți arate că el este „Regele Străzii”, Avensis 1.8 Valvematic nu îi va lăsa nicio șansă, indiferent dacă are transmisie manuală sau Multidrive S.

-dacă nu te înscrii în „spiritul turmei” și ești în căutarea unui autoturism sedan de segment D, ar trebui să fi deja înscris la un drive test cu noul Avensis. Toyota București Nord îți va sta cu siguranță la dispoziție.

-dacă prețul unui Avensis ți se pare „piperat”, află de aici și ia-o ca sursă sigură: CU TOATE DISCOUNTURILE, PREȚUL MODELULUI TESTAT ESTE DE 17.289 EURO CU TVA INCLUS. Asta înseamnă că este la prețul unui Golf 1.6 TDI sau cu aproape 10.000 euro mai ieftin decât un Passat sau cu 1000 euro mai ieftin decât o Oskoda Octavia 1.2 TSI.

Și nici nu fumegă ca o fabrică de ulei care a luat foc! Iar la rubrica „opționale” într-un show-room Toyota, nu vei vedea niciodată trecut „preșuri auto”.

COMMENTS

Leave a Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.