Renault Clio 4, 0.9 TCe 90CP Dynamique Energy Start/Stop

Dupa ce am testat Clio 4 in varianta in care il vor dori toti romanii, adica diesel, a venit, in mod logic, randul mult-laudatei variante pe benzina. Renault ofera Clio cu doua motorizari pe benzina, un 1,2 l 16 supape, aspirat si gaselnita secolului, 0,9 TCe, gasit si sub capota noilor Logan si Sandero.
Evident, o mare parte din elementele celor doua variante Clio corespund, asa ca nu voi mai insista asupra lor, fiind etalate in drive testul anterior.

renault-clio-4_1

MOTOR
Renault Clio 0,9 TCe ofera 90 de cai putere, la o turatie imensa, adica 5.200 rpm. Si cuplul motor, despre care francezii afirma ca este prezent inca de la 1.650 rpm sau cel putin 90% din el, deci si cuplul motor este mic, in conformitate totusi cu cilindreea. Avem 135 Nm, disponibili la 2.500 rpm.
Consumul enuntat de constructor este de 5,6 litri urban si 3,9 litri la 100 km extraurban. In realitate, lucrurile stau altfel.
Motorul anuntat ca fiind unul zvelt, avand caracteristicile unui motor pe benzina, insa cu un consum de diesel, este unul…incet, ca sa nu spun l;esinat. Cuplul motor n-are nicio legatura cu dorinta soferului si apare undeva la peste 3.000 rpm. Schimband vitezele la 3.000-3.500 rpm, motorul  incepe sa arate ca are ceva vana, insa da acul sondei litrometrice peste cap. Astfel, daca incerci sa scoti ceva performante de la motorul de 0,9 litri, vei inregistra un consum cifrat intre 8,5 si 9,4 l/100 km, urban.
Nici transmisia manuala cu cinci trepte nu ajuta deloc, treptele fiind etajate pentru obtinerea unui consum decent. Iar masina, dotata cu un kit optic sport si evacuare asemenea, te indeamna la fuga, ceea ce nu ajuta deloc la realiozarea unui consum decent.
Concluzionand, Renault Clio 4 0,9 TCe este un model minunat pentru marile aglomerari urbane, pentru plimbat de la punctul A la punctul B, fara a avea vreo pretentie de sportivitate sau dinamism. Nu pentru ca nu le poate oferi, ci pentru ca le veti plati scump, la pompa de benzina.

COMPORTAMENT
Fata de versiunea diesel,0,9 TCe este evident mai usor si asta se simte in tinuta de drum a masinii. Comportamentul este mai zvelt, in functie evident de apasarea pedalei de acceleratie si franarea pare cu un 5% mai eficienta decat in cazul dieselului, asta datorita faptului ca masa totala este mai mica si mai usor de oprit.
In rest nu sunt diferente notabile fata de varianta deja testata.

DESIGN
Cei de la Renault au dotat micul Clio testat cu un kit optic care-l avantajeaza si ii scoate in evidenta caracterul sportiv, chiar daca nu fiecare motorizare il ajuta. Vorbim insa de aspect.
Si garda la sol este mai mica decat la varianta diesel, la care se mai adauga si prezenta unui spoiler suplimentar (care a cazut primul prada inerentelor obstacole de pe drumurile nationale), fiind pozitionat la numai 15 cm de sol.
In completare, culoarea opaca Jaune Eclair si jante din aliaj diamantat negru.

renault-clio-4_11

INTERIOR
Aici se continua compozitia Jaune Eclair cu negrul, avand bordul si diferite elemente vopsite in culoarea caroseriei, insa fiind realizate din plastic, luciul este mai pregnant. Si volanul este imprumutat de la Renault Sport, primind forma plata la partea inferioara si insertii din aluminiu.

renault-clio-4_13
TEHNOLOGIE
La nivelul de echipare Dynamique, cei de la Renault au oferit mai tot ce se poate oferi in acest segment si in aceasta plaja de pret. Fata de varianta diesel deja testata, nu exista nicio diferenta in afara celor notate la capitolul dedicat interiorului masinii.

SIGURANTA
5 stele Euro NCAP, atat a inregistrat Clio 4. Aveti explicatia aici.In plus avem  sase airbag-uri, ABS, ESP, controlul tractiunii, centuri pretensionate, ISOFIX.

CALITATE-PRET
Exemplarul testat costa 14.130 € cu TVA inclus, peste Opel Corsa sau Chevrolet Aveo, insa sub VW Polo si Peugeot 208, ca sa nu mai pomenim de Citroen, unde si sigla costa mai mult decat un transplant de rinichi. Renault Clio Dynamique 0,9 TCe este mai scump si ca Ford Fiesta Titanium EcoBoost, dar sa fim sinceri si arata mai bine decat acesta.
Intru comparatie, iata plaja de preturi a concurentei, intr-un sonmdaj de piata realizat pe motorizari corespunzatoare si echiparile de top ale modelelor:
VW Polo Attractive Highline 1,2 TSI 4 usi-Benzina 1.2l / 66kW / 90CP Manuala – 5 viteze, costa 13.721,84 €; Dacia Sandero Laureate, 0.9 TCe 90 CP costa 10.100 €; Fabia Star TSI -Benzina 1.2l/77kW/105CP transmisie manuala – 5 viteze, 5 Usi costa 12.883,60 €; Peugeot 208 1.2 VTi, 82 CP, cutie manuala in 5 trepte are preturi incepand de la 13.985 €.

Leave a Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.