Renault Clio 4 este cel mai frumos model din clasa B!
De la lansarea sa pe piata, despre Renault Clio 4 s-au scris rauri de cerneala, mai mult sua mai putin pertinente, mai mult sau mai putin elocvente, astfel incat, la aceasta ora, a scrie despre modelul de segment B al celor de la Renault este o sarcina dificila, daca nu vrei sa fii repetitiv in exprimare.
Totusi, o impresie generala pe care este imposibil sa nu o ai de la prima vedere a modelului, este ca da, cei de la Renault au jucat o carte importanta cu modelul de segmeent B, avand in vedere mai multi factori comntemporani.
In primul rand, Renault a fost mereu un jucator in segmentul B, iar modelul Clio, care a inlocuitlegendarul Renault 5, a avut nevoie de iata, a patra generaatie pentru a demonstra ca nu este doar o intamplare pe masa proiectantilor francezi. Asta in pofida faptului ca Renault 5 a fost extrem de greu de scos din amintirea clinetilor si a fost destul de greu inlocuit de Clio.
Renault se afla in plina criza, asa ca – din nou- oportunitatea dezvoltarii vehiculului sau de clasa B, vine ca o manusa, este ca un colac de salvare, pentru ca amintita criza nu a afectat doar productia franceza de masini ci si buzunarele clinetilor de pe intregul Continent Batran. Asadar, volumul de vanzari se va reorienta catre produsele pragmatice si clasa B este principalul exponent al acesteia.
Si da, nu in ultim rand, designul, care este izbitor de reusit, insa foarte rar intalnit la vehiculel de clasa B, este un atu important pentru vanzarile acestui model. Adica cine nu isi doreste un vehicul pragmatic, ecionomic, la un pret de criza, insa cu un design pe care-l intalnesti in segmentele urmatoare, nu cel destinat doritorilor de transport de la punctul A la B, fara alte mari pretentii.
MOTOR
Clio 4 are patru motorizari disponibile. Doua diesel si doua alimentate cu benzina. Ambele diesel-uri au o cilindree de 1.5 litri, iar motoarele pe benzina sunt de doua tipuri: un 1.2 16v si 0.9 TCe. AutoCool.ro a testat varianta de top din oferta diesel, adica 1.5 dCi, 90 CP, Start/Stop Energy. Cuplul motor oferit este de 220 Nm, adica nici prea prea, nici foarte foarte, insa arhisuficient avand in vedere masa redusa a masinii, de nici 1.100 kilograme.
Consumul mediu enuntat de producator este de 3,4 l/100 km, in timp ce, in functie de tipul de deplasare, care variza de la sofer la sofer si de la o incarcatura la alta, in timpul testului am inregistrat un consum mediu cuprins intre 4 si 5 l/100 km in trafic preponderent urban.
Motorul, care nu este conceput sa rupa gura targului, fiind eja arhicunoscut romanilor de pretutindeni, un diesel de 90 CP pe care-l puteti intalni si pe Logan, este cuplat la o transmisie manuala cu cinci trepte, usor manevrabila si perfect etajata pentru a obtine reprize suficiente insa, in special economice.
COMPORTAMENT
Fiind un vehicul care tinteste in special clientela tanara, a fost nevoie de un compromis care sa asigure atat dinamismul necesar atingerii coardei sensibile al acestui segment de pubblic, cat si confortul obligatoriu unei masini din secolul nostru. Si cei de la Renault au reusti aceasta, oferint un Clio care este atat sportiv si dinamic, cat si confortabil, nefiind una dintre masinutele care-ti muta ficatii la o trecere peste o sina de tramvai, daca esti nefericitul posesor al unui loc pe bancheta spate.
Datorita designului masinii si al sasiului genial proiectat, ruliul este aproape inexistent iar tendintele subviratorii total straine noului Clio 4.
DESIGN
„Nu ai sa uiti unde l-ai vazut prima data!” – asa suna reclama aferenta noului Clio. Si asa este, datorita designului reusit al masinii, nu ai cum sa uiti ca ai vazut-o, nu ai cum sa omiti ca ai condus-o.
De la grila fata, pana la bara de protectie spate, Clio 4este un mic bolid agresiv si fluid desenat, facand in ciuda intregului segment din care face parte. fara a putea fi acuzat de subiectivism, consider ca in segmentul B, Renault Clio 4 este cel mai reusit model al momentului.
Farurile supradimensionate care incadreaza o sigla supradimensionata si ea, asezata pe o grila de radiator maai degraba ca o figura de stil, suplimentata de imensa gura aflata pe locul unde in mod normal se afla bara de protectie fata si/sau spoilerul, dau un prim look de masina care nu poate trece neobservata.
Iar spatele, ei bine, acveasta parte mereu discutabila a producatorului francez, pare sa fie demn de Cartea Recordurilor, deoarece avem de-a face cu un porim spate reusit si indiscutabil bine gandit, al celor de la Renault, aceiasi designeri care ne-au oferit uratania de desen spate al celebrului Megane II hatchback.
INTERIOR
Sport & Classy. Aranjat si bicolor, interiorul este o continuare logica a exuberantului design exterior. Chiar daca nu avem de-a face cu materiale nobile, chiar daca n-avem piele si lemn, care nici nu si-ar avea locul intr-o masina care tinteste segmentul celor intre 20 si 35 de ani, in habitaclul Clio 4 nu te simti ca intr-o masina saraca. Si nici nu ai sentimentul de austeritate pe care-l resimti intr-o masina germana sau ceho-germana. Si surprinzator, ai si spatiu, atat pentru vreo doi pasageri pe bancheta spate, cat si pentru – sa zicem – bagajele a trei mici dive care se pregatesc de o sedinta foto alaturi de Clio 4. (vezi si galeria foto de mai jos, nu doar poza asta).
TEHNOLOGIE
Nu, Renault Clio 4, desi oferit pentru test in varianta de top Dynamique, interiorul nu este un compendiu de tehnologie, in contrast direct cu exteriorul sau chiar cu designul interior al masinii. Aici ne reamintim ca de fapt avem in fata o masina destinata segmentului de vanzari de volum si clientelei cu un buget nu tocmai generos si revenim cu picioarele pe pamant. Avem asa: limitator de viteza, tempomat, climatizare cu reglare automata, sistem multimedia cu ecran tactil si navigatie, acces ai pornire fără cheie si senzori de parcare spate.
SIGURANTA
Renault Clio 4 obtinut cele cinci stele Euro NCAP, trecand testul cu 88% protectie a pasagerilor adulti si 89% protectie a copiilor si ajutat de cele 6 airbag-uri si sistemele ESP si ABS disponibile in echipare standard.
CALITATE-PRET
Renault Clio 4, in echipare Dynamique, cu motorizarea 1.5 dCi de 90 CP, costa 14.500 € cu TVA. La aceasta se mai adauga 350 € climatizarea automata, 230 € pentru senzorii de parcare spate, vopsea metalizata si pachet interior bicolor, care duc pretul masinii catre aproape 16.000 €.
Si desi pare un pret mare, in acest segment, Renault Clio nu este intrecut decat de fratele roman Dacia Sandero, de Skoda Fabia, Kia Rio si Hyundai i20, in toate cazurile vorbind de nivelul maxim de echipare si de motorizare corespunzatoare.
DATE TEHNICE Renault Clio 1.5 dCi 90 CP Dynamique Energy Start&Stop
Media Nav
Cartografie full Europe
Scaun sofer cu reglare pe inaltime
Luneta cu incalzire
Bancheta spate fractionabila
Geamuri fata electrice cu impuls pe partea soferului
Roata de rezerva de dimensiuni normale
Cotiera centrala fata
Senzor de ploaie si lumina
Volan imbracat in piele
Geamuri electrice spate
Oglinzi incalzite, reglabile si rabatabile electric
4 Jante aliaj 16”
Oglinzi retrovizoare electrice in culoarea caroseriei
Faruri de zi LED
Design jante aliaj 16″ Passion
ABS
Proiectoare de ceata
ESP (sistem electronic de stabilitate)
Centuri siguranta spate in 3 puncte
Sistem Isofix
ESM (energy smart management)
Airbag sofer si pasager cu protectie torace si cap
Asistenta la franarea de urgenta
Eticheta ecologica Renault eco2
Puterea in CP 90 CP
Climatizare DA
Controlul traiectoriei DA
Nivel de motorizare Energy dCi 90
Navigatie DA
Puterea in Kilowatts 66 Kw
Acoperis Pavilion normal
Cutie de viteze Manuala
Versiune DYNAMIQUE
Tempomat limitator de viteza Tempomat limitator de viteza
Conectivitate NU
Roti Jante aliaj 16″ Passion
Dimensiune pneuri fata/spate 195/55 R 16
Capacitate rezervor (l) 45
Tip transmisie Tractiune
Numar de trepte 5
Tip cutie de viteze Cutie de viteze manuala
Cilindree (cc) 1461
Numar cilindri 4
Numar supape 8
Putere maxima (kW) tr/min 066 (090)
Cuplu maxim (Nm) 220
Tip injectie Directa Common Rail Sferica si
Turbocompresor
Carburant Diesel
Norme de depoluare Euro5
Filtru de particule FAP
Masa proprie 1071
Masa totala maxima autorizata 1658
DIMENSIUNI (MM)
FRANE
Ampatament 2589
Garda la sol 120
Latime 1732
Lungime 4063
Frane spate (Tamburi, discuri pline, discuri ventilate) TA-203
Frane fata (Tamburi, discuri pline, discuri ventilate) DV-258
Masa max. tehnic admisibila a ansamblului (veh. tragator+ tras) 2558
Sarcina utila 425
Masa maxima remorcabila cu dispozitiv de franare 1200
Masa maxima remorcabila fara dispozitiv de franare 540
Tip caroserie Berlina
Numar de usi 5
FINANTARE*
Leasing Promo Noul Clio
Detalii oferta de finantare
Pretul configuratiei = 15080.0 €, Avans = 2.262,00 €, Durata = 60 luni, Valoare
reziduala = 12,16 €, Trafic Accident = 2,90 €, Asigurare CASCO = 60,70 €, Rata
lunara fara Asigurari = 244,52 €.
Finantare prin Renault Finance. Oferta este supusa unor termene si conditii.
* Acest calcul de rata este orientativ.