Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) sau omologul american al Euro NCAP, insa mult mai dur si exigent decat acesta, a realizat un test complex asupra unei pleiade de 11 vehicule din segmentele A si B, pe care americanii le inscriu in clasa „minicars”. Desi unele denumiri sunt diferite fata de cele din Europa, in mare masinile sunt aceleasi, asadar, rezultatele testelor aamericane ar trebui sa ridice si cel putin cateva sprancene europene.
Testele extrem de dure, care au fost implementate in anul 2012 au relevat ca un singur model din cele 11, resuseste sa inscrie un scor care primeste calificativul „A” -Aceptabil.
Surprinzator, acesta este Chevrolet Spark si in urma testului colectiv,in aceasta clasa de „minicars”, Spark obtine un calificativ cel putin onorant: 2014 Top Safety Pick.
IIHS are un sistem de notare fara stele precum cel al Euro NCAP, folosind calificativele Poor, Marginal, Acceptable si Good, care nu ar mai trebui nici traduse nici explicate.
Astfel, Mazda2, Kia Rio, Toyota Yaris si Ford Fiesta 2014 (fabricat dupa august 2013) s-au inscris la calificativul „Marginal”.
Mitsubishi Mirage 2014 (Space Star in Europa), Nissan Versa (Nissan Note in Europa), Toyota Prius C, Hyundai Accent (nu se comercializeaza in Europa), Fiat 500 si Honda Fit (Honda Jazz in Europa), au punctat toate „Poor”.
Aveti alaturat o imagine care ilustreaza rezultatele finale ale testului.
In comunicatul de presa care a insotit rezultatele testelor, IIHS a punctat: „Masinile din clasa mica,fiind si usoare, au un inerent dezavantaj la capitolul siguranta. De aceea este cu atat mai important sa alegeti una care are cel mai bun scor la testele pentru siguranta pasagerilor”. Joe Nolan, IIHS senior VP a continuat: „Din nefericire, ca grup, minicar-urile nu se comporta la fel de bine ca orice alte vehicule din alta categorie, in cazul accidentelor usoare, dar petrecute in lant”.