Noul Nissan Note, inima ofensivei japoneze din segmentul B

Nissan a lansat o ofensiva puternica in segmentul B, pe care doreste sa puna stapanire. Pentru aceasta, a lansat noul Note, alaturi de un Micra imbunatatit si a pigmentat subtil modelul Juke. Astfel, Nissan ofera pietei trei modele in segmentul B, interconectate prin design si tehnologie.

Nissan Note
Pentru a face cunostinta cu ofensiva Nissan, jurnalisti din intreaga lume participa la o sesiune de drive teste cu noul Note, pe traseul Viena-Bratislava si retur, laolalta cu diferite probe interactive care reliefeaza noutatile oferite pe Micra si Juke.

ofensiva Nissan

Revenind la Note, principalul motiv al deplasarii, acesta este pozitionat in inima segmentului B al ofertei Nissan.
Foloseste platforma Micra, insa este mai mare decat acesta si se pozitioneaza sub Juke, pe care niponii francezi de la Nissan il ofera ca alternativa stilistica, la un buget mai redus, pentru MINI.

Note este construit la fabrica din Sunderland, Marea Britanie, unde i s-au adus o serie de dotari disponibile pana acum numai in segmentele superioare. De  la Nissan Safety Shield – care interconecteaza trei sisteme de siguranta pentru a crea un pachet de asistenta si protectie avansat, pana la monitorul cu acoperire de 360 grade, dotat cu vedere de sus pentru a ajuta la parcarile dificile, Note stabileste o piatra de temelie, un sistem de referinta, pentru ceea ce se numeste tehnologie premium accesibila.
Interesant de remarcat este si faptul ca, pentru prima data, un producator, respectiv Nissan, isi numeste principalul competitor din segment, in acest caz paralele fiind NissanNote/Ford Fiesta, punand cele doua modele umar la umar si conchizand ca Note ofera, fata de concurentul sau, un plus de tehnologie si comparat cu Fiesta, costa cu 500 € mai putin.

Note vs Fiesta

Micra beneficiaza de o serie de inovatii si linii stilistice noi, destinate sa faca viata mai usoara si mai placuta.
Sistemul de navigatie Connect si centrul de comunicatii, ambele dezvoltate de Nissan, alaturi de un set extins de variante de personalizare a modelului, sunt acum disponibile, concurand la crearea unui Micra perfect pentru cumparatori.

Un punct comun celor trei modele din oferta Nissan de segment B este aparitia noului motor diesel dezvoltat de  Nissan Alliance partner Renault, prevazut cu sistemul Start/Stop, oferit in echipare standard si destinat sa ofere un raspuns mai rafinat si un stil de condus mai bun decat diselurile din generatiile precedente. Motorul vine cu o crestere semnificativa a cuplului motor (de la240 la 260 Nm), dar si un raspuns mai bun al turbocompresorului la turatii reduse ale motorului, rezultand un plus de flexibilitate si performanta. Emisiile CO2 au scazut la 109 gr/km, in timp ce consumul de carburant a fost imbunatatit cu 12,5%. Si pentru ca la  Juke acesta este principalul punct forte cu adevarat nou si important, putem spune ca in compania acestui motor, micul luptator cu tendinte premium din segmentul B – Nissan, este acum mai tentant, datorita pachetului complet pe care-l ofera.

Nissan Juke

Nissan Note este oferit cu o gama de trei motorizari, toate trei gandite pentru a fi cat mai verzi, reusind sa reduca emisiile de CO2 pana la 95 gr/km si fiind prevazute, toat etrei, cu sistemul Start/Stop.

Aici avem doua unitati pe benzina, ambele cu o capacitate de 1198 cmc, realizate din materiale usoare si avand un design compact, gandite pentru eficienta maxima. Ambele au trei cilindri si 12 supape.
Versiunea entry-level are 80 CP la 6.000 rpm si un cuplu motor de 110 Nm la 4.000 rpm. Acesta are un consum de 4,7 l/100 km si emisii de CO2 de 109 gr/km.

Urmatorul motor este 1.2 l DIG-S, care genereaza 98 CP la 5.650 rpm si 147 Nm la 4.400 rpm. Acesta este menit sa ofere acelasi consum cu un motor diesel, venind cu o experienta de condus identica cu cea oferita de cea a motoarelor de clasa medie, in patru cilindri, pe benzina. Printre numeroasele puncte forte ale acestui motor se numara supercharger-ul, care fiind comandat electronic, poate fi decuplat atunci cand masina ruleaza la viteze mici, reducand astfel consumul de carburant si eliminand frecarile inutile din interiorul motorului.

AutoCool a testat in cea de a doua parte e drive testului, aceasta varianta de motorizare. Poate fi o alternativa pentru minunatul motor 1.5 dCi turbodiesel, insa numai daca traiesti intr-o tara unde se respecta cu strictete legile de circulatie si daca in general, stilul tau de condus nu are nicio pretentie cat de cat sportiva.

Nissan Note lineup
Ajungand la momentul terminus al gamei de motorizari, varianta care va avea cel mai mare succes in tara noastra si
probabil cam in toata Europa, motorul mai sus mentionat, 1.5 dCi, in patru cilindri, turbodiesel, are 90 CP si emisii de CO2 de numai 95 gr/km, venind cu un consum mixt de numai 3,6 l/100 km. Dezvoltat special pentru Note, acesta are o serie de imbunatatiri fata de generatia precedenta 1.5 dCi, fiind maai fin, mai silentios, mai curat si mai eficient.

Toate trei motorizarile sunt disponibile cu transmisii manuale in cinci trepte.  Optional exista si o transmisie CVT, insa numai pentru motorizarea 1.2 DIG-S.

Noul Note este o masina destinata in special traficului urban, insa spre deosebire de modelele aflate in partea entry-level a segmentului B, se poate preta si la deplasari pe distante lungi, gratie spatiului sporit din interior si al eficientei gamei de motoare.

Personal, prefer echiparea 1.5 dCi, mult mai robusta si mai flexibila, decat 1.2 DIG-S, care ofera totusi un consum mult mai bun (cu aproximativ 1-1,5 l/100 km mai mic), decat cel pe benzina care a prezentat pe ceasul computerului de bord o medie in ciclu extraurban de 7,8 l/100 km, cu doi jurnalisti la bord si o bruma de bagaje. Si raspunsul pedalei de acceleratie este mai satisfacator la disel, laolalta cu cuplul motor care si-a impus superioritatea in scurtul traseu montan, virajat, pe care l-am parcurs cu ambele motorizari.

Preturile noului Note vor fi comunicate odata cu lansarea oficiala a acestuia, dupa ce va intra in productia de serie, care se va intampla la finele acestei veri, in timp ce livrarile vor incepe din toamna acestui an.

Leave a Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.