Rolls-Royce „Strive for Perfection” la BMW Museum

Inca din luna martie a acestui an, BMW Museum din Munchen gazduieste o expozitie unica, dedicata brandului de lux, detinut de grupul bavarez si anume Rolls-Royce. Expozitia se va incheia in luna martie 2014.

rolls-royce-expo-17
Expozitia poarta numele de „Strive for Perfection”, ceea ce s-ar traduce, nu foarte literar, insa cat mai exact, „Eforturi depuse pentru perfectiune” si este prima care infatiseaza o alta marca decat BMW in cadrul BMW Museum, MINI spre exemplu fiind expus peste drum, in BMW Welt.

„Strive for Perfection” este si un omagiu adus unuia dintre creatorii brandului, Sir Henry Royce, care anul acesta ar fi sarbatorit cea de a 150-a aniversare. Si pentru ca BMW face totul in stil mare, o alta celebrare si-a facut locul alaturi de cea anterior mentionata, in cauza fiind cei zece ani de cand Rolls-Royce este detinut de catre BMW Group.

Expozitia pune intr-o noua lumina produsele brandului super-lux, asezandu-le cronologic, pe o suprafata de peste  1.000 metri patrati si cinci niveluri special amenajate, incepand cu anul 1904, cand Sir Henry Royce si Charles Stewart Rolls. Masinile expuse acopera distanta dintre 1907 si 2012, cele 15 modele, unice, evocand perfectiunea catre care tind toti producatorii, insa la care areusit sa ajunga numai Rolls-Royce.
Accentul este pus pe modelul Rolls-Royce 10EX, poaate cel mai semnificativ vehicul experimental care afost construit
in anul 1926 si scoate in evidenta  posibilitatile si performantele „New Phantom”.

Printre exponate se afla si un Rolls-Royce Phantom IV, care apartine cunoscutului fost tenismen si actual om de
afaceri roman Ion Tiriac.
Rolls-Royce Phantom IV este considerat cel mai exclusivist model construit de britanici, cu doar 18 exemplare fabricate intre anii 1950 si 1956, toate destinate sefilor de stat sau familiilor regale, exemplare dintre care numai 16 au supravietuit pana astazi.

rolls-royce-expo-26
Phantom IV a fost primul Rolls-Royce care a intrat in serviciul Curtii Regale a Marii Britanii, fiind comandat de catre Printul Philip, Duce de Edinburgh.
Compania Rolls-Royce a fost mai mult decat fericita sa-i satisfaca cererea, mai cu seama stiind ca firma concurenta Daimler detinea dreptul de a furniza automobile pentru Casa Regala Britanica, inca din anul 1900. De asemenea, britanicii au facut tot ce le-a stat in puteri sa ofere un vehicul cu adevarat unic. Comanda regala venea intr-o perioada nu tocmai fericita din punct de vedere economic. Criza economica de dupa Al Doilea Razboi Mondial ii impiedicase pe directorii Roll-Royce sa scoata pe piata un inlocuitor al modelului Phantom II, care se fabrica dinaintea razboiului, mai precis din anul 1936.

rolls-royce-expo-23
Modelul detinut in prezent de Ion Tiriac a fost construit in anul 1952 si i-a apartinut initial Sultanului Muhammed Shah, Aga Khan al III-lea. La vanzarea masinii, Rolls-Royce a introdus o clauza in contract, care interzicea revanzarea. Insa dupa moartea proprietarului, sotia sa a vandut masina hotelului Mayfair-Lennox (Missouri, USA), unde a fost folosit pe post de masina de protocol pentru  oaspeti. Insa datorita portbagajului care are o capacitate redusa, masina a fost din nou vanduta, in anul 1962, perioada in care a fost si revopsita, ajungand la culoarea actuala, un visiniu inchis.
In august 2011, modelul in cauza a fost obiectul unei licitatii in cadrul faimosului targ-expozitie de la Pebble Beach, California. Firma de licitatii Gooding & Company a dorit sa obtina o suma cuprinsa intre 850.000 si 1.100.000 $, insa n-a reusit, participantii la licitatie oferind sume situate sub valoarea rezervei vehiculului.

In perioada urmatoare, exemplarul a ajuns in posesia lui Ion Tiriac. Nu se stie cat a platit pentru el, insa cu siguranta mult mai putin decat ceruse initial Gooding & Company. Cu toate acestea, exista voci care afirma ca valoarea la care a fost asigurat vehiculul este de 1,5 milioane €.

Leave a Comment


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.