Renault Scenic X-Mod, un monovolum cu o singura echipare: de top.
Oferta celor de la Renault in materie de masini destinate familiei nu este deloc abundenta. Si pana cand Espace V va ajunge in reprezentante, clientul care-si doreste un monovolum Renault nu are la dispozitie decat modelul Scenic plus fratele mai mare Grand Scenic. Bine, familistii ar putea opta pentru Koleos, insa ca sa nu fiu rau inca de la inceput, raspundeti (chiar si in gand) la intrebarea: cati posesori de Renault Koleos cunoasteti? Nu conducatori, ci posesori.
Renault Scenic este comercializat in Romania intr-o singura varianta, X-Mod. Avem de a face cu un crossover prevzut in mod bizar numai cu tractiune fata, desi atat aspectul cat si destinatia l-ar fi recomandat pentru o tractiune integrala, fie ea si asistata electronic.
Aici am ajuns la capitolul X-Mod, pe care am inteles ca unii experti din presa auto l-au catalogat ca pe un sistem 4×4.
NU!
X-Mod este un sistem electronic asemanator cu cel dezvoltat de Peugeot (Grip Control). X-Mod ofera de fapt un „Grip Xtend”, care spre deosebire de sistemul Peugeot care are cinci trepte de setare, la Renault vine cu doar trei: „Road”, „Loose Ground” si „Expert”, pe care le poti selecta cu ajutorul butonului rotativ aflat la baza panoului central, langa schimbatorul de viteze. Asa cum te-ai astepta, fiecare dintre cele trei setari aduce cu sine schimbari asupra sensibilitatii acceleratiei si a controlului aderentei, respectiv al tractiunii, schimbari care in ciuda cinismului unora dintre noi sunt chiar sesizabile pe macadam sau pe un drum pavat cu pietris.
Si motorizarea este tot numai una, Energy 1,6 dCi 130 CP. Common Rail cu turbocompresor, cu eticheta Renault eco2, cuplata la o transmisie manuala cu sase trepte. Cuplul motor este mai mult decat decent, inregistrand 320 Nm.
In timp ce producatorul a anuntat urmatoarele cifre:
Consum urban (l/100km) 5,1
Consum extraurban (l/100km) 4,0
Consum mixt (l/100km) 4,4
in urma testului desfasurat preponderent in mediu urban, computerul de bord s-a incapatanat sa se cifreze in jurul valorii de 8 l/100 km. Insa in tot acest timp am fost mandru ca emisiile poluante pecare le-am lasat in spatiul bucuresteano-ilfoveano-dambivitean au fost de numai 114 gr/km de CO2.
Ca nivel de echipare, exista tot numai unul singur, Privilege- care aduce cu sine cam tot ceeea ce ti-ai putea dori de la un vehicul inscris in segmentul vanzarilor de volum, fie el si la cota superioara a acestuia, adica acolo unde se bate la poarta unde sunt garate vehiculele premium.
Astfel, Scenic X-Mod vine cu tapiterie din piele, scaune fata cu multiple reglaje electrice, evident incalzite, computer de bord, un minunat afisaj centrale ectronic, care inlocuieste clasicele cadrane cu ceasuri, aer conditionat automat, bi-zonal, sistem de navigatie „Carminat TomTom”, camera video pentru mersul cu spatele etc.
Desi este un crossover de familie, daca ocupantii locurilor din fata au peste 1,80 m, este destul de dificil ca si pasagerii spate sa aiba aceeasi inaltime si sa stea si cu picioarele relaxate. Insa pentru o familie care transporta in spate copii, Scenic este perfect.
Nici portbagajul nu abunda de spatiu liber, cu cei 437 litri ai sai, insa daca nu te-ai decis sa te muti la tara folsind Scenicul, este suficient.
Una peste alta vorbim despre un Captur care a inghitit cativa steroizi si s-a marit pe ici, pe colo. Nu va asteptati la o masina pe placul tuturor romanilor, adica sa coste cat un Logan, sa consume cat omasina electrica si sa aiba caracteristicile unui BMW Seria 7.
De aceea si pretul, pe care l-am gasit mai mult decat decent in cazul unui monovolum, care mai are si cel mai ridicat nivel de echipare posibil (chiar daca in acest caz este unicul), este de 24.161,00 € cu TVA. Un pret bun, care are mici probleme doar cand vine vorba despre Ford C-Max Titanium (aici am fost un picut ironic, deoarece C-Max este o adevarata raritate pe soselele patriei) si eventual Peugeot 3008, care insa are atat de mari probleme cu look-ul incat este propriul sau concurent, ca sa nu zic dusman.