Cu cat evolueaza piata auto cu atat cresc si normele in materie de siguranta. Astfel ca astazi, o masina care are doar patru stele Euro NCAP este cu mult superioara, din punct de vedere al sigurantei, unei masini care aprimit cinci stele cu doar cinci ani in urma.
Cu toate acestea, exista oarecare asteptari, in speta din partea unor producatori cu renume, ale caror modele ar trebui sa obtina fara probleme cele cinci stele, asteptari bazate pe indelungata experienta in materie de siguranta a producatorilor.
Chir si asa, din ultimul grup de cinci automobile testate de Euro NCAP, doar trei au obtinut cele cinci stele, in timp ce doua au primit doar patru. Cele trei cu punctaj maxim sunt Toyota Corolla, Lexus IS300h si Mazda6, in timp ce codasele sunt, in mod surprinzator, Opel Adam si Mitsubishi Space Star.
Despre Opel Adam, care a fost lansat cu mult tam-tam, Euro NCAP puncteaza in raportul oficial: „Adam a demonstrat o buna protectie pentru toate regiunile corpului, exceptand pieptul, care este insuficient protejat. In cel mai dur test de impact lateral, manechinul a suferit leziuni in regiunea coastelor, ceea ce releva o protectie slaba la nivelul pieptului.”
Cat despre Mitsubishi, pieptul a fost mai bine protejat aici decat in cazul Opel, insa la japoneza, zona cea mai slab protejata este a picioarelor soferului. La aceasta se adauga lipsa unui avertizor pentru airbagul pasagerului in cazul in care este dezactivat, acesta din urma coborand dramatic punctajul:
Iata si mai multe clipuri video relevand felul in care au decurs testele: