Este oficial, Ford a anunțat astăzi că la fabrica din Craiova se va produce nou-lansatul model EcoSport. Aceasta sună ca o veste bună și în mare parte așa și este, însă în afara motivului de mândrie națională, vestea aduce cu sine și câteva semne de întrebare.
Se știe că B-MAX nu reușește să facă competitivă fabrica din Craiova. Cu toate investițile făcute, cu toata forța de lucru ultra calificată, contează produsul final. Și B-MAX este un model de nișă. Adică nu va putea fi competitiv în afara segmentului său, deci nu va putea înregistra vânzări spectaculoase. Deoarece nu se adresează tuturor! De aceea, fabrica din Craiova produce B-MAX numai la comandă, neexistând niciun fel de producție pe stoc.
Acum, Ford anunță producția unui nou model, însă tot de nișă. Va putea EcoSport să scoată fabrica din Craiova din impas? Pe piață există deja jucători bine plasați în zona SUV-urilor de mici dimensiuni, non-premium: Renault Captur, Nissan Juke, Suzuki Vitara, Opel Mokka, și cel mai important, Dacia Duster.
În Europa, cele mai bine vândute modele Ford rămân Fiesta și Focus.
Iată și comunicatul oficial Ford România:
Ford Motor Company confirmă astăzi că urmează să investească până la 200 de milioane de euro pentru a produce SUV-ul de mici dimensiuni EcoSport la fabrica sa din Craiova, începând cu toamna lui 2017.
Modelul EcoSport pe care Ford îl comercializează în prezent Europa, cu excepția Rusiei, este construit la fabrica din Chennai, India. Fabrica Ford din Chennai va continua să construiască modelul Ecosport pentru piața locală indiană, dar și pentru alte piețe la nivel global.
“Vânzările de EcoSport au urcat anul acesta cu aproape 30% și ținând cont de previziunile legate de creșterea vânzărilor din segmentul SUV –urilor de mici dimensiuni, pentru noi este momentul oportun să mutăm producția de EcoSport în Europa și să beneficiem astfel de forță de muncă excelentă și de fabrica noastră de la Craiova,” a zis Jim Farley, Președinte și CEO Ford Europa..
Vânzările de mașini noi din segmentul SUV au urcat anul trecut cu 23% raportat la întreaga industrie care a crescut cu 10%. Segmentul SUV-urilor de mici dimnesiuni din care face parte și modelul EcoSport a crescut cu 44% în 2015. Ford se așteaptă ca segmentul SUV-urilor de mici dimensiuni să ajungă la aproape 1.5 milioane de vehicule pe an, până în 2017, ceea ce reprezintă o creștere de 35% față de 2015.
Anunțul de azi vine ca urmare a discuțiilor productive pe care Ford le-a avut cu Guvernul României pentru a dezvolta un cadru de lucru pozitiv și care să ajute compania Ford în perioada de tranziție de la actuala sa investiție la această nouă oportunitate, pentru a putea menține competitivitatea la nivel global a fabricii de producție de la Craiova.
De la preluarea uzinei de la Craiova în 2008 și până în prezent, Ford a investit în România peste1 miliard de euro pentru a susține operațiunile sale de producție. Ford produce în acest moment la Craiova monovolumul de mici dimensiuni B-MAX și motorul Ford de 1.0 l EcoBoost- singurul motor din lume care a primit distincția de “Motorul Internațional al Anului” pentru trei ani consecutiv.
Totodată Ford a mai transmis astăzi că în continuare se caută oportunități de a construi noi produse la fabrica sa din Craiova pentru a folosi în întregime capacitatea de producție și tehnologia existentă.
“Fabrica de la Craiova are un viitor puternic dacă va continua să-și îmbunătățească competitivitatea și flexibilitatea la nivel operațional. Un pas pozitiv în această direcție a reprezentat-o și încheierea cu succes a noului contract de muncă valabil pentru următorii doi ani”, a precizat Farley. “Trebuie să continuăm să lucrăm împreună cu Guvernul României și cu autoritățile locale pentru a îmbunătăți infrastructura și sistemul logistic”.
Anunțul de azi vine ca urmare a angajamentului pe care Ford și l-a asumat pentru a lansa noi 5 vehicule din gama SUV și “Crossover” in Europa în următorii 3 ani, începând cu noul Ford Edge, ce urmează a fi lansat în al doilea trimestru al lui 2016. Pentru prima dată, Ford se așteaptă să depășească în 2016 pragul de 200,000 SUV-uri vândute în Europa – ceea ce reprezintă o creștere de 30% față de 2015.