Dupa ce a fost prezentat oficial la Salonul Auto de la Geneva, Land Rover a produs sase exemplare Electric Defender pentru a putea testa comportamentul masinii electrice in orice mediu in care ar putea fi exploatat.
Primul Electric Defender pus la treaba este versiunea 110 pick-up, trimis la Eden Project in Cornwall, Marea Britanie si pus sa traga dupa el vagonetele destinate transportului vizitatorilor. Masina n-a avut nicio problema sa se achite de sarcina, chiar daca aceasta a insemnat sa miste pana la 12 tone greutate, adeseori pe o panta cu inclinatie de 6%.
Electric Defender, in configuratia originala cu un singur acumulator, are o autonomie de pana la 80,5 kilometri, cu o rezerva de aproape 20 de kilometri, supliment. Functionand la viteze mici, a reusit sa traga vagonetele timp de opt ore, inainte de a fi necesara reincarcarea acumulatorului.
Recenta adaugare a celui de al doilea acumulator lithium-ion ar trebui sa mareasca autonomia Defender-ului si in plus, ar trebui sa asigure o mai buna stabilitate, printr-o distribuite mai echilibrata a maselor masinii.
Uimitor este faptul ca Electric Defender este capabil sa traga dupa intreaga garnitura de vagonete, cu un singur motor, care produce 94 CP si aproape 330 Nm.
Una dintre tehnologiile noi pe care le testeaza Land Roveer cu ajutorul Electric Defender este asistenta la coborare cuplata la sistemul de franare regenerativa. Pana la 80% din energia acumulatorilor poate fi regenerata in acest fel. La fiecare coborare a dealurilor din Eden Project, s-a reusit regenerarea unei energii echivalente cu pana la 30 de kilowati.
Destinatia celorlate unitati Electric Defender nu a fost inca comunicata.