Honda Civic – test de consum in trafic romanesc

Am testat Honda Civic cu motorizarea 1.6 i-DTEC si nivel de echipare Lifestyle si am si scris despre asta. Insa mi-a placut atat de mult incat am resimtit dorinta de ao stapani mai mult, de a o testa pe drumuri mai lungi sin in special, in afara traficului urban. Si pentru aceasta am ales un stil de condus normal, adaptat perfect traficului romanesc, un fel de nici in fruntea tarii, dar nici la coada ei.

honda-civic-generations-4
Romaneste, mi-am luat un copilot si am parcurs distanta Bucuresti-Eforie, unde am oscilat intre statiuni timp de patru zile, revenind, pe aceeasi Autostrada a Soarelui, unde am rulat cu viteze cuprinse intre 120 si 160 km/h.
Apoi am trecut in trafic urban si oarecum rural, mergand la o sedinta foto destul de fierbinte, pe care o voi oferi ceva mai incolo, sedinta care s-a desfasurat departe de ochii curiosilor, la marginea unei liziere de padure, pe un drum de tara, neasfaltat.

Apoi am revenit in urbe, am parcurs niste kilometri buni prin Bucuresti si am predat masina cu aproape un sfert de rezervor.
Consumul? Nu ca mi-ar fi pasat cat consuma, caci mi-a fost clar dupa ce am atins kilometrul de final al Autostrazii Soarelui, cu un sfert de rezervor de motorina, ca n-are niciun rost sa incerc stabilirea vreunui record. Ca de asta se ocupa altii. Eu ma ocup sa descriu masinile asa cum se comporta ele, supuse unui travaliu romanesc. Si Honda Civic 1.6 i-DTEC nu te lasa sa vizitezi prea des statiile de alimentare cu carburant. Pentru ca la un consum general care a oscilat intre 5,9 si 6,0 l/100 km, parcursi cu aerul conditionat pornit permanent, cu sistemul Start/Stop activat si cu niciun fel de asemanare cu stilul de condus al cuiva care merge „la consum”, nu putem vorbi despre acest minunat motor de 1,6 litri decat in termeni admirativi.

honda-civic-generations-2

Si pentru ca Honda Civic 2013 este cea de a 11-a generatie, am incercat sa trag o paralela in timp, gasind si fotografiind alaturi de exemplarul testat, un Civic fabricat in perioada 1996–2000 si apartinand celei de a sasea generatii.
Desi linia caroseriei este vag asemanatoare, noul Civic este mult mai voluminos si proeminent. Insa este interesant de comparat si de observat cum aproape fiecare detaliu al caroseriei, care vadeste clar evolutia modelului in timp, (exceptand numarul portierelor), se regaseste, sub o forma sau alta si pe vechiul Civic.

 

Leave a Comment


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.