DRIVE TEST: Renault Fluence CVT X-Tronic

Renault a aplicat un facelift sedanului sau de clasa medie, asta nu pentru ca avea neaparata nevoie, in ideea de a ramane bine infipt in segment,ci mai degraba pentru ca Fluence nu este tocmai in topul preferintelor clientilor. Un retus optic si un plus de tehnologie, ar da sanse reale acestui sedan, sa intre in lupta acerba de pe piata auto si sa si conteze. Nu este un secret, cel putin in Romania, piata sedanurilor ramane in topul preferintelor clientilor.

Renault Fluence facelift
Ce ne facem insa cu motorizarea? E simplu: Renault are un motor care sta neclintit de ani de zile, evident 1.5 dCi.
Insa AutoCool a testat un alt motor, pe care nici nu stiu de ce Renault incearca sa-l impuna pe piata romaneasca: 1.6  16v, benzina. Si o transmisie nu tocmai populara, nu din cauza ca e fabricata de Renault ci pentru ca nu ofera niciun fel de senzatie, in afara de monotonie: CVT.

Motorizarea, in aceasta companie a unei transmisii CVT X-Tronic, nu este tocmai un exemplu de frugalitate. Producatorul ofera din start cifre ridicate, 8,6/5,1/6,4 l/100 km, in regim urban (cu plecare la rece), extraurban, respectiv mixt. Am inceput cu consumul, pentru ca indiferent ce ar spune specialistii si analistii, acesta este
astazi factorul determinant in alegerea unei masini si de ce nu, si in discutiile in care se compara modelelele.
Pe parcursul testului, care s-a desfasurat in regim mixt, 70% urban si restul in regim extraurban, atat cat poate fi denumita Soseaua de Centura a Bucurestiului ca fiind ceva extraurban, consumul, fara a menaja in vreun fel masina, a fost de minimum 9,9 l/100 km (vezi foto). Ceea ce nu este exagerat de mult, dar nici vreun punct de referinta in domeniu.

Restul datelor despre motor sunt: 1598 cmc, proveniti din patru cilindri in linie, fiecare cu cate patru supape, oferind 115 CP la o turatie extrem de ridicata – 6.000 rpm, in timp ce cuplul motor, care are o valoare destul de scazuta, 156 Nm, vine in intregime la 4.000 rpm. Alimentarea se realizeaza prin intermediul unei injectii multipunct  secventiale, iar carburantul este evident, benzina fara plumb.
Transmisia este secventiala cu variatie continua (CVT) si asigura transferul de putere catre puntea fata, dotata cu
suspensie tip Pseudo Mac-Pherson, cu brat inferior rectangular si bara antiruliu.

Un amanunt interesant este cel al sistemului de franare, care spre deosebire de multi alti jucatori din segmentul sedanurilor de clasa medie, insa inscrisi in sfera sfera vanzarilor de volum, vine cu patru discuri de frana, in pofida faptului ca de obicei,in special francezii, opteaza pentru deja clasicul sistem de franare cu tamburi, pentru puntea spate.
Renault Fluence vine cu discuri ventilate pentru fata si discuri pline pentru puntea spate. Nu este un amanunt care sa rupa gura targului, insa nici nu este unul neglijabil,in special daca faci diferenta dintre disc de frana si discul din CD player. De asemenea, sistemul de franare este prevazut cu A.B.S. + A.F.U. (Asistenta la Franarea de Urgenta).

Viteza maxima a acestei configuratii este de 175 km/h, in timp ce 100 km/h sunt atinsi in 11,9 secunde.

Din punct de vedere al designului, Fluence facelift vine cu grila fata  redesenata, care incadreaza un logo ceva mai mare. Blocurile optice restilizate, impreuna cu partea inferioara a spoilerului vin alaturi de proiectoarele de ceata cu contur cromat, plus lumini daylight  Partea spate nu aduce modificari importante, fiind construita in deplina concordanta cu partea frontala, adica intr-o simetrie aproape perfecta.

Renault Fluence facelift
Interiorul, ca la orice Renault, este confortabil, spatios si realizat din materiale placute la atingere, indepartand
sentimentul de masina ieftina, deseori coprespondent al segmentului de volum.
Instrumentele de bord au devenit digitale, fiind imprumutate de la Megane, iar in mijlocul partii superioare a
plansei de bord aaparut un sistem de navigatie, extrem de util, insa pe care l-as fi preferat cu un ecran mai mare, deci mai vizibil. Tehnologia R-Link este de asemenea prezenta, asa cum ii sta bine unui Renault modern.

Ca tinuta de drum, fiind destinat unui segment de populatie care face parte din clasa familistilor de conditie medie,nu te poti astepta nici la vreo sportiva,i nsa nici la vreun sedan premium. Este insa bine ca Renault a reusit sa ofere cate putin din fiecare, pentru a realiza un vehicul decent, la  un pret decent. Este insa adevarat ca la acest nivel de echipare, Renault Fluence costa 18,600 €,insa pretul de pornire este de 13,200 €. In segment, doar Ford Focus sedan poate ridica pretentii ca fiind un echivalent serios insa cu un pret mai bun decat Fluence facelift.

Si de dragul statisticii, trebuie mentionat si Chevroelt Cruze, care insa, cu tot respectul, nu prea conteaza in Europa si in special in Romania, fiind mai degraba tipul de vehicul pe care-l primesti cadou de la o ruda bogata, decat cel pe care te duci si vrei sa-l cumperi dinadins.

Leave a Comment


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.