Volkswagen a lansat noua nava-amiral a liniei Golf, versiunea cea mai musculoasa, Golf R. Pentru cei care au urmarit noutatile Volkswagen, si sunt familizarizati cu pachetul optional R-Line oferit de producatorul german, felul in care arata Golf R nu ii mai surprinde cu nimic.
Golf R vine cu tractiune integrala si cu un aspect general mai agresiv, datorita barilor fata-spate redesenate, a pragurilor laterale si a noilor jante din aliaj „Cadiz”, oferite in configuratia de 18, respectiv 19″. In spate, un difuzor integreaza cele doua evacuari situate la extremitati.
O alta suita de noutati care vin odata cu Golf R sunt lampile fata-spate cu aspect fumuriu si echipate cu lumini LED. Farurile au primit un design usor diferit. Imaginea exteriorului este completata de carcasele oglinzilor laterale realizate din crom mat si etrierii de frana de culoare neagra.
Chiar daca Volkswagen n-a dat publicitatii imagini reprezentand interiorul masinii, compania afirma ca Golf R a dobandit un interior intens particularizat, mult imbunatatit, care include scaune fata sport, un pachet optional cu piele Nappa si carbon, instrumente de bord cu design R, sistemul de navigatie si radioul redesenate,la care se adauga Car-Net, care include o serie de noi servicii online mobil.
Ajungand la partea cea mai importanta a noului Golf R, cea ascunsa sub capota, aici regasim aceeasi motorizare care echipeaza si Audi S3: 2,0 litri turbo, pe benzina, care ofera 300 CP si 380 Nm cuplu motor, disponibil intre 1.800 si 5.500 rpm.
Puterea ajunge la cele patru roti prin intermediul ambreiajului Haldex din a cincea generatie, care trimite sistemului 4Motion rotatiile gestionate de o cutie de viteze manuala, cu sase trepte. In viitor, o transmisie automata DSG va fi si ea disponibila.
Suspensia sport reduce garda la sol cu 20 mm, daca comparam Golf R cu Golf standard sau cu 5mm daca il comparam cu Golf GTI.
Cifrele aferente performantelor masinii nu au fost inca date publicitatii in mod oficial, insa cei de la compania germana afirma ca motorul de 2,0 litri ofera un consum mediu de 6,9 l/100 km cand este cuplat la transmisia DSG, ceea ce ar insemna cu 18% mai economic decat predecesorul sau.
Volkswagen Golf R va avea premiera mondiala la Frankfurt Motor Show 2013 si va sosi in show-room, in Europa, in cel de al patrulea trimestru al acestui an. Preturile, valabile pentru piata din Germania, incep de la 38.325 €.