Renault mai pune un motor sub capota Mercedes

Viitoarea generatie Mercedes-Benz C-Klasse va fi motorizat de un 1.6 turbodiesel produs de Renault.
Dupa moda care a curpins Mercedes-Benz A-Klasse si Citan, inca un model produs la Stuttgart va primi o motorizare diesel produsa de Renault.
2014-Mercedes-C-Klasse
Unitatea de 1,6 litri common rail turbodiesel, in patru cilindri, care dispune de 130 CP, va face parte din echiparea noii generatii C-Klasse a Mercedes-Benz, dupa ce motorul 1,5 dCi a debutat sub capota A180 CDI BlueEfficiency si Citan.

Potrivit ziarului francez Les Echos, compania Renault este pe cale sa dea publicitatii incheierea unei intelegeri cu Mercedes-Benz, care prevede furnizarea noului sau motor pentru viitoarea generatie C-Klasse si Vito, care se vor lansa in anul 2014, respectiv 2015. Probabil comercializat sub denumirea de C200 CDI, Mercedesul motorizat de Renault va ajunge pe piata la inceputul anului 2015.

Motorul in cauza echipeaza deja modelele Renault Megane, Fluence, Scenic si Nissan Qashqai, insa pentru Mercedes-Benz va suferi niste modificari pentru a putea fi amplasat longitudinal in compartimentul motor al lui C-Klasse. De asemenea, este posibil sa mai primeasca si un mic surplus de putere. Unitatea va fi cuplata la o transmisie manuala sau automata, care va trimite, obligatoriu, puterea catre puntea spate a masinii.

Motorizarea Renault 1,6 l 130 CP va echipa strict versiunea entry-level a modelului C-Klasse, versiunile cu echipare superioara primind motorizari Mercedes-Benz.

In configuratia actuala, motorul 1,6 l dCi Energy 130 dispune de 130 CP la 4.000 rpm si 320 Nm cuplu motor, la 1.750 rpm. In cazul modelului Fluence sedan, motorizarea ofera un consum de 4,6 l/100 km.

In afara colaborarii Renault-Nissan cu Daimler din cazul motorului 1,5 dCi de 110 CP din echiparea A-Klasse si Citan (care este de fapt un Kangoo cu sigla de Mercedes-Benz) si evident a motorului de 1,6 litri despre care am scris pana acum, cele doua companii isi vor uni eforturile in dezvoltarea viitoarelor generatii Twingo si Smart, care vor folosi o platforma si motorizari comune. Potrivit aceleiasi surse, intelegerea avuta de francezi cu Mercedes-Benz ar putea duce la cresterea productiei fabricii Renault din Cleon, la 100.000 de unitati 1,6 l diesel, pana la finele anului 2015.

Leave a Comment


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.