Record sau normalitate? BMW 520d xDrive parcurge 1550 km cu un singur plin

„Pe 13 octombrie, ora 11:15, modelul BMW Seria 5 520d xDrive intra pe poarta dealerului BMW MHS Motors Bucuresti dupa aproximativ 28 de ore de la startul dintr-o benzinarie Rompetrol Dupa 1550 km de drum neintrerupt, sigiliul rezervorului era intact, iar computerul de bord indica o autonomie de inca 166 km. Rezultatul era un consum impresionant, de numai 4,0 l/100 km, ceea ce este echivalentul unor emisii de numai 105 g CO2 per km. Totodata computerul de bord arata ca autonomia castigata prin modul ECO PRO era tot de exact 166 km. Toate aceste performante au fost realizate cu o viteza medie de 70 km/h.”
BMW520d record
Asa suna comunicatul oficial, pe carel-am preluat. Si nu suna rau. O medie de 70 km/h ar presupune viteze de varf de 120-130 km/h sau poate chiar mai sus, deoarece viteza medie este radical scazuta in tara noastra, datorita nenumaratelor localitati si a drumurilor cu o singura banda pe sens, prin care soferii sunt nevoiti sa treaca.

Priviti din alt unghi, cei 4,0 l/100 km pot reprezenta un record si pe unii i-ar putea uimi de-a binelea, insa trebuie amintit ca inca de la lansarea actualei generatii Seria 5, BMW promitea scaderi ale consumului cuprinse intre 7 si 17%, in functie de motorizare.
Aruncand un ochi catre generatia precedenta (care e cam fix exact ca actuala, cu exceptia catorva retusuri minore de ordin estetic, dar cu modificari importante la nivelul motrizarilor – actuala generatie este deja aliniata normelor Euro 6), deci privind la consumul mediu declarat al modelului Seria 5 – 2010, acesta era de 3,75 l/100 km, conform datelor oferite de producator, in timp ce in urma testelor realizate, consumul mediu real se situeaza la 4,55 l/100 km. Cifrele provin de pe un website specializat in analizarea consumurilor automobilelor si compararea acestora, cele oferite de producatori, cu cele reale. Asadar, daca generatia Euro 5 are un consum real de 4,55 l/100 km, scaderea acestuia in jurul cifrei de 4,0 l/100 km, nu ar trebui sa fie o surpriza, in special daca luam in calcul faptul ca intreg testul a avut ca scop evidentierea consumului redus al Seriei 5 de la BMW. Deci cei doi piloti, al caror efort nu incerc de niciun fel sa-l minimalizez, au condus deliberat in cautarea consumului minim, mod total diferit de felul in care orice om isi conduce masina zi de zi. Poate era o surpriza in cazul in care testul se desfasura contra cronometru si consumul inregistrat era acelasi.

De alta parte, in aceasta zona a recordurilor de consum, nu trebuie uitat faptul ca recordul absolut il detine VW Passat 2.0 TDI, care a reusit sa obtina un consum de motorina de 3,4 l/100 km, surclasand etalonul economiei de carburant, Toyota Prius Hybrid, care ofera un consum de 3,6 l/100 km. Acest consum este dealtfel omologat ca record mondial si sta inscris in Guinness Book of World Records, fapt cu care Volkswagen se mandreste astazi.

Continuam cu o parte a comunicatului de presa:

„La final, cei 1550 km au fost parcursi cu un consum mediu de 4,0 litri si masina a ajuns cu o autonomie pe bord de 166 km, totul in contextul unei viteze medii de 70 km/h pe toata distanta parcursa. Din perspectiva noastra este un rezultat excelent si unul care credem ca nu poate fi egalat de orice alt sedan cu tractiune integrala din acest segment!”

Asa este, numai ca tractiunea integrala disponibila pe BMW 520d xDrive este „optimizata nu numai pentru aderenta maxima, dar si pentru un condus dinamic si livrarea performantelor cat mai eficient posibil, asa cum o demonstreaza si acest test de combustibil.” Aceasta reprezinta un avantaj si nu, asa cum gresit s-ar putea interpreta, un dezavantaj din punctul de vedere al cresterii consumului, fata de un vehicul din aceeasi clasa, insa dotat cu tractiune pe o singura punte.

Per ansamblu, efortul celor doi nu este unul care poate fi ignorat, si nicidecum nu pot fi ignorate exceptionalele calitati ale BMW 520d xDrive. Tot per ansamblu, renuntand la modul pompos de exprimare, testul al carui final l-am privit cu interes, nu face decat sa confirme promisiunea BMW de a oferi eficienta maxima fara scaderi la nivelul performantelor.

Pentru conformitate, iata si cifrele oficiale ale testului:

Testul în cifre
Distanța totală parcursă: 1550 km
Consum realizat: litri/100 km
Emisii: 105g CO2/ km
Viteza medie:70 km/h
Durată test (inclusiv opriri):28h
Distanță parcursă de Mihaela Beldie: 445 km
Distanță parcursă de Claudiu David: 1105 km
Rezervor: 70 litri

Traseul în detaliu
Plecare: Benzinărie Rompetrol Centură București, lângă ieșire autostradă A2
Punct de întoarcere în Constanța: Benzinărie Rompetrol la intrare în orașul Constanța
Schimb piloți: Otopeni, benzinărie Rompetrol (DN1, km 15+285M)
București – Pitești – Sibiu –Sebeș – Deva  – Arad.
Punct de întoarcere în Arad: Catedrala Sfânta Treime, din centrul orașului.
Arad – Deva – Sebeș – Sibiu – Pitești – București
Punct final: Dealer BMW MHS Motors București

Date tehnice BMW 520d xDrive
Motor diesel 4 clindri în linie
Capacitate cilindrică: 1995 cmc
Putere maximă: 135 kW/ 184 CP  la 4000 rpm
Cuplu maxim: 380 Nm  între 1750 și 2750 rpm
Capacitate rezervor: 70 litri
Accelerație 0-100 km/h: 8,1 secunde

Leave a Comment


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.