Managerul de produs Porsche afirma ca 918 Spyder va bate performantele obtinute de McLaren P1 si Ferrari LaFerrari.
Chiar daca dispune de mai putina putere si chiar daca este mai greu decat rivalii sai Ferrari LaFerrari si McLaren P1, Porsche 918 Spyder va fi mai rapid decat acestia. Cel putin asta afirma managerul de produs Porsche, James Eastwood, intr-un interviu acordat publicatiei Car magazine.
Insa pentru aceasta, Porsche ar trebui sa revizuiasca anmsamblul motor existent pe 918, unde motorul termic, in combinatie cu cel electric, ofera 795 CP, ceea ce este destul de departe de cei mai mult de 900 CP de care dispun cei doi rivali citati. Insa cei de la Porsche afirma ca nu este necesar.
Eastwood explica: „Nu este nevoie. Chiar daca masina este mai grea, tehnologia de care dispune o face mai rapida atat pe sosea, cat si pe circuit. La masinile cu tractiune spate, precum ale competitorilor nostri, franarea trebuie efectuata in timp ce masina se afla inca pe linia dreapta, compromitand viteza de intrare in curba. Multumita sistemului de distributie al cuplului motor (torque vectoring) si a rotilor fata independente, noi putem obtine o manevrabilitate superioara si atinge totodata viteze superioare la intrarea in curba, dar si la mijlocul acesteia.”
Cu alte cuvinte, Eastwood pretinde ca desi masina este mai grea si mai slab motorizata, poate recastiga avantajul in curbe, ceea ce pare logic insa la fel de improbabil si pune 918 Spyder in dificultate daca se aseaza la o „liniuta” cu rivalii sai.
Eastwood a mai declarat ca 918 Spyder va cantari 1.700 kg,cu plinul facut si toate celelalte lichide la nivelul maxim. In plus pachetul optional Weissach reduce cu 50 de kilograme greutatea masinii, ceea ce a facut ca 50% dintre cei care au comandat deja masina sa opteze pentru acesta.
Cat despre numarul de unitati 918 Spyder, despre care esta vorba, Eastwood n-a dorit sa ofere cifre exacte, limitandu-se la a afirma ca Porsche nu va avea probleme sa comercializeze unitatile 918 produse. „Chiar daca nu pot sa confirm o cifra de productie, vom produce mult mai multe unitati decat LaFerrari (499) si McLaren (375), dar nu suntem ingrijorati ca nu le vom putea vinde. Ultima noastra editie limitata supercar, Carrera GT, s-a vandut in 1.275 de unitati.”
Insa se pare ca cei de la Porsche nu iau in calcul un amanunt minor, insa important in lumea exclusivista careia i se adreseaza: cu cat o editie este mai limitata, cu atat devine mai exclusivista si implicit mai dorita de cei care si-o pot permite. Fabricand 918 Spyder intr-un volum mare, acesta risca sa iasa din sfera special-elitista in care s-au plasat McLaren P1 si LaFerrari, atragand dupa sine o clientela ceva mai „second hand” decat acestia.
Nici datele finale reprezentand performantele masinii, nu sunt inca disponibile, insa managerul Porsche a tinut sa precizeze ca masina, cu aerodinamica pusa la punct si cu celelalte detalii finalizate, isi va imbunatati cifrele deja facute publice. Acum, acceleratia 0-100 km/h se realizeaza in mai putin de 3 secunde, in timp ce viteza maxima este de 327 km/h.