La cea de-a 75-a editie a Salonului Auto de la Frankfurt, PEUGEOT isi dezvaluie noile dimensiuni ale ambitiei sale si ale strategiei de up-selling. In cadrul acestui eveniment, marca lanseaza noul PEUGEOT 308 si propune o oferta de modele restilizate: 3008 si 5008; modelele BlueHDi (tehnologie exclusiva de depoluare Diesel Euro6), oferta hibrida Diesel HYbrid4, modelul demonstrativ 208 HYbrid FE si conceptul 2008 HYbrid Air reprezinta dovada vie a inovatiei, atat in materie de mediu, cat si in ceea ce priveste tehnologia. Nu in ultimul rannd, concept car-urile RCZ-R, ONYX si victorioasele modele 208 demonstreaza inca o data ca emotia auto continua sa ramana unul dintre angajamentele majore ale marcii PEUGEOT.
Printre cele 30 de autovehicule si concept car-uri expuse pe cei 2.900 m² ai stand-ului PEUGEOT de la Frankfurt, vizitatorii pot descoperi in spatiul dedicat noului PEUGEOT 308, nu mai putin de noua modele reprezentative din oferta de lansare.
Noul PEUGEOT 308: design rafinat si PEUGEOT i-Cockpit pentru senzatii instantanee
Noul PEUGEOT 308 se pozitioneaza in inima pietei, pe strategicul segment C (mai mult de o treime din piata europeana). Pentru a face fata ambitiilor ridicate ale marcii, designerii si inginerii au conceput, cu un interes sporit pentru calitate, un model indraznet, intuitiv si modern, cu un design pur si distinctiv.
Noua platforma modulara EMP2 (Efficient Modular Platform 2) face ca noul PEUGEOT 308 sa devina cel mai usor model din categoria sa, precum si cel mai compact din segmentul sau (4,25 m), in timp ce consolele reduse creaza o silueta deosebit de dinamica si un interior extrem de spatios.
Habitaclul rafinat al noului PEUGEOT 308, cu tesaturi si materiale de calitate superioara, se distinge prin PEUGEOT i-Cockpit, inspirat de la concept car-ul SR1. Cu un volan compact ce sporeste senzatiile la bord, un afisaj de tip head-up pentru a citi cu usurinta informatiile dorite, o consola centrala inaltata si un touchscreen de 9,7″ pentru un condus intuitiv, PEUGEOT i-Cockpit se detasaza considerabil fata de concurenta.
Cele cinci motorizari pe benzina si diesel, cu un consum optimizat, disponibile la lansare, precum si aerodinamica imbunatatita (Cx: 0,28, Scx: 0,63), reduc nivelul emisiilor pana la 93 g/km CO2 (1.6 l HDi 92 CP). Din primavara anului 2014, noile tehnologii, printre care se numara si ineditul motor turbo pe benzina cu trei cilindri (1.2 e-THP), versiunile BlueHDi – cu un nivelul record al emisiilor de doar 82 g/km CO2- asociate cutiilor de viteze automate cu 6 rapoarte de ultima generatie, vor echipa noul PEUGEOT 308, propunand o oferta larga de motorizari performante.
Noul PEUGEOT 308 va fi fabricat cat mai aproape de clientii sai: in prima faza, modelul va fi fabricat la Sochaux in vederea lansarii pe pietele europene incepand din septembrie, urmand a fi produs si in China pentru piata interna .
In spatiul special dedicat noului 308, concept-car-ul ultra sportiv 308 R Concept, ranforseaza puritatea si identitatea stilistica a autovehiculului de serie. Gratie posturii coborate, ecartamentului marit, aripilor largi ce adapostesc rotile generoase de 19’’, 308 R Concept nu-si ascunde vocatia sportiva. Caroseria bicolora din carbon ascunde un propulsor RCZ R pe benzina, cu patru cilindri, de 1.6l din care inginerii PEUGEOT SPORT au stors cei 270 CP. Pentru a exploata la maximum puterea sa, 308 R Concept vine echipat cu un diferential fata de tip Torsen, cu alunecare limitata si un sistem de franare supradimensionat.
3008 si 5008: in cautarea succesului
In 2009, PEUGEOT a lansat doua oferte, menite sa creasca semnificativ pozitia marcii pe segmentul C; doua autovehicule distincte, cu personalitati puternice si complementare, ce se adreseaza unor categorii diferite de clienti, dar care impartasesc interesul sporit pentru tehnologie, confortul la volan, calitatea de inalt nivel si un comportament dinamic fara cusur.
Patru ani mai tarziu, Crossover-ul 3008 si monovolum-ul compact 5008 si-au respectat target-ul cu aproximativ 506.000, respectiv 237.000 unitati vandute per total la nivel mondial (la sfarsitul lui iunie 2013).
3008, in mod special, s-a bucurat de un succes mult peste asteptari, gratie interesului sporit din China de la lansarea sa la inceputul anului si, nu in ultimul rand, multumita versiunii 3008 HYbrid4, primul model echipat cu sistem de propulsie hibrid Diesel, inaugurat in 2012 in premiera mondiala.
Pentru a se bucura in continuare de succes, 3008 si 5008 ni se dezvaluie la Frankfurt cu o parte frontala restilizata. Mai moderne, cu o calitate de inalt nivel, acestea adopta noile codurile stilistice ale marcii (grila fluida, semnatura luminoasa…) Habitaclul, integreaza o consola centrala obtinuta prin gravura laser si noi echipamente: camera video marsarier si afisaj color de tip head-up.
PEUGEOT prezinta la Frankfurt cea mai noua tehnologie a sa in materie de depoluare: Diesel BlueHDi, ce echipeaza noile modele 308 si 508 SW. Prin combinarea in premiera a SCR (Reducere Catalitica Selectiva) si a filtrului de particule (FAP) cu aditivare, nivelul de NOx scade cu pana la 90%, reducandu-se automat nivelul de CO2 si consumul, eliminandu-se astfel particulele pana la 99,9 %. Tehnologia BlueHDi este deja in conformitate cu Norma Euro 6 Diesel, urmand sa echipeze de la sfarsitul anului 2013 intreaga gama de modele Diesel a Marcii, consolidandu-si astfel pozitia de lider in ceea ce priveste tehnologia DIESEL.
208 HYbrid FE
In vederea proiectarii acestui model, PEUGEOT si TOTAL, parteneri din 1995, si-au pus laolalta intreaga expertiza, angajandu-se sa invinga provocarea ambitioasa de a reduce emisiile fara a renunta la placerea condusului: 208 HYbrid FE emite doar 49 g/km de CO2 – adica de doua ori mai putin comparativ cu eficientul 208 1.0 Vti.
Este vorba de un prototip full hybrid fara plug-in, pe care PEUGEOT doreste sa-l dezvolte folosind principiile tehnologice elementare ale vehiculelor viitorului.
Au fost urmarite mai multe piste: aerodinamica optimizata, greutate redusa cu 200 kg gratie utilizarii preponderente a materialelor compozite si a policarbonatilor, sistem de propulsie hibrid benzina ce combina motorul in trei cilindri asociat cutiei pilotate cu un motor electric si o baterie, rezultat al expertizei Endurance. 208 HYbrid FE vine echipat in premiera cu suspensii din materiale compozite, in timp ce anvelopele si jantele se caracterizeaza prin rezistenta redusa la rulare.
Strategie de up-selling si experiente unice la volan
In cadrul standului PEUGEOT de la Frankfurt, vizitatorii vor putea descoperi o alta realizare derivata din expertiza Marcii in materie de design si senzatii la volan. Exclusivistul RCZ R, versiune inspirata de emblematicul coupé sport RCZ, ce a atras deja peste 50.000 de pasionati, va deveni incepand din 2014 cel mai puternic model de serie din istoria Marcii.
Noul propulsor de 1.6 l si 270 CP – record de putere specifica pentru categoria sa – respecta normele Euro 6, reducand nivelul emisiilor de CO2 la 145g/km, pozitionand astfel RCZ R la un inalt nivel de performanta si eficienta. Semnatura exclusivista, senzatiile intense la volan, sasiul coborat si rotile pe 19’’ confera RCZ-ului R o postura deosebit de expresiva.
Continuand traditia super-masinilor Marcii, ONYX va frapa cu siguranta imaginatia vizitatorilor Salonului de la Frankfurt.
Silueta radicala si sculptata de 4,65 m, infrumusetata de anvelopele pe 20’’, ONYX ascunde o inima de atlet: sub carcasa de carbon, propulsorul V8 hibrid HDi 3,7 l de 600 CP, instalat in pozitie centrala in spate, cutia de viteze cu 6 trepte, suspensiile, sunt rezultatul know-how-ului concurential de inalt nivel.
Caroseria atrage prin contrastul materialelor si nobletea patinei lasate de timp si kilometri: cupru pentru aripi si portiere, carbon negru mat pentru celelalte parti ale caroseriei.
2013 este un an de crestere a puterii pentru 208, dar si un an la superlativ pentru PEUGEOT SPORT gratie versiunilor de concurs ce poarta ADN-ul seriilor 2 PEUGEOT!
Cu ocazia lansarii comerciale a modelului 208 GTi ce reinvie legenda, trei modele 208 GTi PEUGEOT SPORT s-au inscris in competitia extrem de dificila «24 Heures du Nürburgring» 2013; propulsate de motorul de 1.6 l turbo pe benzina de 300 CP, modelele 208 cu cele trei litere magice, au castigat cupa la categoria lor. Unul dintre aceste modele va fi expus la standul PEUGEOT de la Frankfurt.