GM va colabora cu Honda pentru dezvoltarea generatiei viitoare de tehnologii pe baza de celule de carburant
Obiectivul este producerea de celule de carburant si hidrogen rentabile din punct de vedere comercial, pana in 2020.
General Motors si Honda au anuntat incheierea unui contract cadru pe termen lung, definitiv, de colaborare pentru dezvoltarea generatiei viitoare de sisteme de celule de carburant si de tehnologii de stocare a hidrogenului, in intervalul de timp pana in anul 2020. Se preconizeaza ca succesul colaborarii va fi asigurat prin impartasirea cunostintelor, a economiilor de scara si adoptarea unor strategii comune de aprovizionare.
GM si Honda intentioneaza sa colaboreze cu toate partile implicate pentru a dezvolta in continuare infrastructura de alimentare, care este de o importanta majora pentru viabilitatea pe termen lung si acceptarea autovehiculelor cu celule de carburant de catre clienti.
GM si Honda sunt lideri recunoscuti in domeniul propulsiei cu celule cu carburant. Conform Clean Energy Patent Growth Index, GM si Honda detin locul 1, respectiv locul 2 in ceea ce priveste numarul total al brevetelor referitoare la celulele de carburant inregistrate in perioada 2002 – 2012, de peste 1.200 pentru ambele companii.
„Colaborarea are la baza punctele forte ale Honda si GM, in calitate de lideri in domeniul tehnologiei celulelor de hidrogen”, a declarat Dan Akerson, presedinte si director general al GM. „Suntem convinsi ca aceasta colaborare este cel mai bun mod de a dezvolta aceasta tehnologie importanta, cu potential de a contribui la reducerea dependentei de petrol si de a asigura o mobilitate durabila.”
Takanobu Ito, presedinte si director general al companiei Honda Motor Co. Ltd., a declarat: „Fata de celelalte tehnologii cu emisii zero de CO2, autovehiculele electrice cu celule de carburant au avantajul decisiv al autonomiei de functionare si al intervalului de realimentare, la fel de bune ca in cazul autovehiculelor pe benzina conventionale. Honda si GM sunt nerabdatoare sa accelereze penetrarea pe piata a acestei tehnologii ecologice si extrem de importante pentru mobilitate, iar eu de-abia astept inceperea acestei colaborari, pentru a fuziona tehnologiile noastre lidere in domeniul celulelor de carburant si a crea un sistem avansat, care va fi in acelasi timp mai performant si mai accesibil.”
Project Driveway, programul GM lansat in 2007, a atins aproape 3 milioane de mile parcurse in lumea reala, cu ajutorul unei flote de 119 autovehicule cu propulsie pe baza de hidrogen, mai mult decat a realizat orice alt producator auto.
Honda a inceput programul de leasing pentru modelul Honda FCX in 2002 si a asigurat 85 de autovehicule pentru SUA si Japonia, inclusiv succesorul acestuia, modelul FCX Clarity, care a fost desemnat „Autovehiculul ecologic al anului 2009”. Honda a livrat aceste autovehicule unor clienti din SUA si a colectat date valoroase referitoare la utilizarea autovehiculelor electrice cu celule cu carburant.
Dupa cum s-a anuntat deja, Honda intentioneaza sa lanseze succesorul modelului FCX Clarity in Japonia si in SUA in 2015, iar apoi in Europa. GM isi va anunta ulterior planurile referitoare la productia de celule de carburant.
Tehnologia celulelor de carburant asigura raspunsuri pentru multe dintre provocarile asociate automobilelor in momentul de fata: dependenta de petrol, emisiile, eficienta, autonomia de functionare si intervalele de realimentare. Autovehiculele cu celule de carburant pot functiona pe baza de hidrogen regenerabil, obtinut din surse cum ar fi energia vantului sau biomasa. Singurele emisii ale autovehiculelor cu celule de carburant sunt vaporii de apa.
In plus, autovehiculele cu celule de carburant pot avea o autonomie de functionare de pana la 400 de mile, pot fi realimentate in doar trei minute, iar tehnologia de propulsie poate fi utilizata pentru autovehicule de dimensiuni mici, medii si mari.