Noul Peugeot 308, de la 10.900 € + TVA

Noul Peugeot 308 este un VW Golf wannabe, care bate clar liderul segmentului la cele mai multe capitole.

Noul Peugeot 308
Noul Peugeot 308 vine cu intentia declarata de a lupta cu liderul segmentului C, Volkswagen Golf. Si probabil ca din dorinta de a oferi o alternativa cat mai convingatoare, cei de la Alianta PSA au creat un 308 care seamana izbitor cu Golf 7. Ceea ce n-ar fi rau, daca liderul segmentului ar vinde si altceva in afara de imaginea creata in ultimii 40 de aani de dominare hatchcback. Pentru ca, sa fim sinceri, de la Golf 5, care a fost mai nereusit decat Golf 4, cei de la Volkswagen ne ofera cu fiecare „nou model”, cate un facelift, din ce in ce mai discret si neconvingator. Iar astazi, sa construiesti o masina care sa semene cu alta, chiar si lider de segment, insa amendata dur delipsa de imaginatie a designerilor, de look-ul auster, de formele comune si de un stil care n-are nimci de-a face cu exuberanta franco-latina, mi se pare ceva destul de trist. Si da, gasesc noul Peugeot 308 ca fiind lipsit de carisma tipica Peugeot, il gasesc asa cum am precizat, asemanator cu o masina care nu imi place si care nu imi spune nimic, regasesc o emblema candva unica si usor de distins intr-un segment suprapopulat, remodelata astazi in ceva aliniat cu valul. Gasesc un Peugeot 308 care si-a pierdut identitatea si unicitatea, in favoarea unei incercari de a obtine cifre de vanbzari mai mari. Ramane de vazut daca iubitorii Leului Francez vor fi de acord cu aceasta strategie de marketing, caci, asa cum ne-a invatat istoria auto, fanii unei marci nu gusta deloc trecerile bruste de la o imagine consacrata la una noua, insa mai comerciala. Adica in acest segmen, fanii nu renunta usor la traditii. Poate ca Peugeot va castigaa noi clienti, poate nu-si va pierde fanii deja aflati in curtea proprie, timpul ne va raspunde.

Din comunicatul de presa redam cu acuratete:

„Designerii si inginerii de la PEUGEOT au conceput un hatchback indraznet, intuitiv si modern, cu un design pur ?i rafinat. Gratie noii platforme modulare EMP2 (Efficient Modular Platform 2), noul PEUGEOT 308 beneficiaza de dimensiuni compacte (4,25 m) si o greutate redusa (-140 kg). Experienta la volan este inedita, in timp ce nivelul emisiilor de CO2 este unul record (incepand cu 82 g/km). Combinand un interior rafinat cu un post de condus inovator, i-Cockpit-ul PEUGEOT propune noi senzatii la volan. Nivelul inalt de calitate, rezultat al unui caiet de sarcini foarte ambitios, a urmarit pozitionarea masinii printre cele mai bune din segmentul sau, reflectand astfel tendinta de up-selling a Marcii.

Noul PEUGEOT 308 propune un interior revolutionar, i-Cockpit-ul PEUGEOT, caracterizat de patru elemente: un volan de dimensiuni reduse pentru senzatii dinamice intense, ceasuri de bord de tip head-up pentru a citi informatiile fara sa va luati privirea de la drum, o consola centrala ridicata, impunatoare si un touchscreen vast de 9,7”, pentru un condus intuitiv.
PEUGEOT i-Cockpit reprezinta un concept revolutionar, ce permite noului PEUGEOT 308 sa ofere o alternativa unica pe segmentul C.

Noul Peugeot 308

Motorizari eficiente pentru un nivel record al emisiilor de CO2
Noul PEUGEOT 308 dispune de motorizari pe benzina de ultima generatie. Puterea dezvoltata porneste de la 82 CP pana la 155 CP la versiunile pe benzina, cu emisii de CO2 ce pleaca de la 114 g/km. Versiunile diesel dezvolta intre 92 CP si 115 CP, cu emisii CO2 ce pornesc de la 93 g/km.
· 1.2 l VTi – 82 CP 114 g/km CO2 – Cutie de viteze manuala cu 5 rapoarte
· 1.6 l THP – 125 CP 129 g/km CO2 – Cutie de viteze manuala cu 6 rapoarte
· 1.6 l THP – 155 CP 129  g/km CO2 – Cutie de viteze manuala cu 6 rapoarte
· 1.6 l HDi – 92 CP 93  g/km CO2 – Cutie de viteze manuala cu 5 rapoarte
· 1.6 l e-HDI – 115 CP 95  g/km CO2 – Cutie de viteze manuala cu 6 rapoarte

Cu o lungime de 4.25 m, noul PEUGEOT 308 este cel mai compact model din segmentul sau. Inaltimea a fost si ea redusa la 1.46 m, iar latimea atinge 1.80 m. Volumul portbagajului este de 470 litri, dintre care 35 litri sunt alocati compartimentelor de depozitare de sub planseu (un record pe acest segment). Pragul de incarcare coborat si deschiderea mare faciliteaza incarcarea in spatiul rectangular, deosebit de spatios.”

Am condus circa 400 de kilometri versiunea medie de echipare a modelului 1.6 l THP – 125 CP cu transmisie manuala, cu sase trepte.
Concluziile pe scurt, caci a fost un test realizat in comun cu colegii de la Autoreport, deci linistea unei gandiri adecvate realizarii unui test coerent a fost des tulburata de diferite dipsute legate de masina si de incadrarea ei in anumite standarde sau nu, sunt in linii mari urmatoarele.

Designul, asa cum am precizat, desi modern si desi nou, radical schimbat fata de ceea ce ne-a obisnuit Peugeot, nu m-a convins.Este un hatchback frumos, care imita Golf 7 si asta imi displace clar. Noul 308 si-a pierdut identitatea.
Interiorul nu este adecvat unor calatorii cu patru pasageri adulti, in afara cazului in care cei din spate au pana la maximum 1,60 m inaltime si sub 65 kg, greutate. Altiminteri, daca cei doi pasageri din fata au inatimi de peste 1,80 m si cei din spate nu respecta limitele anterior mentionate, cineva va sta ori cu picioarele strivite de scaunul fata, ori soferul va conduce cu genunchii la gura. Pentru doi adulti si doi copii, noul Peugeot 308  devine masina ideala. Pentru patru baschetbalisti este insa cosmarul vietii.

Noul Peugeot 308
Motorul de 125 CP nu m-a convins nici el, deoarece pentru a obtine performantele necesare unei rulari corespunzatoare traficului din Romania, a fost necesara mentinerea turatiei motorului la limite de peste 3500 rpm. Ori in cazul unui condus „dupa ureche”, nu te lasa sufletul sa turezi un motor in asa hal. Este adevarat, masina noastra a avut cea mai mare incaractura, patru adulti si sculele foto-video de rigoare, insumand un total de aproximativ 450-500 kg. Ceea ce nu-i de colea. Sunt curios cum se comporta aceeasi masina cu un singur pasager in plus fata de sofer si voi reveni cu completarile de rigoare.
De asemenea, as fi curios de comportamentul motorului diesel de 115 CP, care beneficiaza de un cuplu motor superior.
Consumul, greu de cifrat si greu de apreciat, a lasat rezervorul masinii fara 3/4 din continut, pe traseul Bucuresti-Horezu-retur, cu patru adulti in masina si condus normal, cu viteze de maximum 140-150 km/h pe autostrada A1 (deh, era seara meciului Nationalei cu Grecia). Deci 400 km efectuati cu aproximativ 30-35 litri de benzina.
Portbagajul a fost suficient pentru bagajele pe care le aveam, insa daca in afara lor am mai fi avut si cele necesare unei deplasari de o zi sau doua, probabil ca ne-ar fi fost in continuare suficient.

Iata si lista dotarilor noului Peugeot 308 in versiunea de top, Allure:

Lampi semnalizare laterale
Bara fata nivel 1 Inchidere centralizata cu telecomanda Reglaj electric inaltime faruri
Avertizor sonor faruri aprinse sau cheie uitata in contact
Imobilizator electronic motor
RADIO CD MP3 cu 6 boxe + Priza jack + Comenzi audio pe coloana de directie + Ecran tip A
Centuri de siguranta in 3 puncte, pretensionate
Bancheta spate rabatabila 1/3-2/3
Volan sport de dimensiuni reduse, reglabil pe
inaltime si adancime
Sistem recirculare aer
Geamuri fata actionate electric, secventiale Priza 12 V
3 Tetiere spate
Faruri cu geam clar Plafoniera cu temporizare Airbag-uri cortina fata + spate Sistem ISOFIX
Airbag-uri laterale fata Faruri diurne cu LED Portbagaj iluminat
Aer conditionat manual Servodirectie electrica
ESP
Oglinzi retrovizoare exterioare reglabil electric si incalzite Servofrana + Asistenta la franarea de urgenta
Airbag frontal pentru sofer + pasager cu
posibilitatea decuplarii airbag pasager
Computer de bord
Martor necuplare centura de siguranta sofer si pasager fata
A 3-a lampa STOP
ABS Combina de bord nivel 1 Luneta cu stergator si degivrare Scaun sofer + pasager reglabil pe inaltime
Roata de rezerva utilizare temporara
Bara fata nivel 3
Jante aliaj 16“ TOPAZA Diamantees + Roata de
rezerva utilizare temporara
Combina de bord nivel 2 Faruri cu tehnologia FULL LED Priza 12 V in portbagaj
Oglinzi rabatabile electric Scaune fata Dynamic
Cotiera centrala fata Geamuri spate actionate electric Plafoniere (fata + spate) cu LED Volan imbracat in piele
Frana de mana electrica (pentru 1.6 THP 156 CP) Oglinda interioara electrocromica Schimbator de viteze imbracat in piele
Frana de mana electrica
Bare in culoarea caroseriei
Proiectoare ceata
Jante de tabla 15”
Bara fata nivel 2
Ecran tactil+6 Boxe+Comenzi audio pe
volan+USB/jack+Bluetooth ( anuleaza CD player-ul)
Jante aliaj 16 “ QUARTZ + Roata de rezerva
utilizare temporara Scaun sofer cu reglaj lombar
Asistenta la parcare fata + spate Cotiera spate + trapa ski
Aer conditionat automat BI-ZONA cu comenzi integrate in ecranul tactil
Regulator + limitator viteza
Faruri cu aprindere automata + Stergatoare parbriz automate
Manere usi si capace oglinzi retrovizoare in culoarea caroseriei Scaune confort nivel 2

Pretul de pronire al noului Peugeot 308 este de 10.900 € + TVA si ajunge la 21.310 € cu TVA inclus, pentru nivelul maxim de echipare, 308 ALLURE 1.6 e-HDi FAP STT Manuala / 6 1560 cc (115 CP).
Si pentru a incheia asa cum am inceput, adica comparand noul 308 cu Golf 7,trebuie mentionat ca versiunea cea mai saraca, Golf Trendline 1.2 TSI     Benzina 1.2l / 63kW / 85CP transmisie Manuala – 5 trepte 4 Usi, are preturi incepand cu 15.729 €, in timp ce echiparea medie a Golfului, corespunzator cu ceea ce am testat noi, este Comfortline, care are preturi care pleaca de la 16.632 €. Avantaj net Peugeot 308!

Leave a Comment


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.