Noul Mercedes-Benz Sprinter

Noi sisteme de siguranta in premiera mondiala. Primul autovehicul comercial din lume care respecta viitorul standard de emisii Euro VI. Cel mai economic autovehicul comercial usor din clasa sa.

Mercedes Benz Sprinter
O intreaga clasa de autovehicule comerciale usoare a primit numele sau: in intreaga lume, Mercedes-Benz Sprinter este sinonim cu autovehicule comerciale cu o masa maxima adimisa de 3.5 tone. Sprinter a fost intotdeauna lider in clasa sa in ceea ce priveste inovatia, iar acum demonstreaza inca o data acest lucru. Cu cinci noi sisteme de siguranta, motorizare care respecta viitorul standard de emisii Euro VI si un design indraznet, noul Sprinter devine inca o data un punct de reper in clasa sa. Iar un lucru este clar: cu un consum extrem de redus, pana la 6,3 l/100 km, Sprinter se pozitioneaza pe primul loc in clasa sa si in ceea ce priveste consumul redus de carburant.

Noi sisteme de siguranta, in premiera mondiala
Sprinter a fost si continua sa fie pionier in dezvoltarea sistemelor de asistare in conducere. Cinci noi sisteme de asistenta – inclusiv unele in premiera mondiala pentru segmentul de autovehicule comerciale usoare – contribuie la reducerea numarului de accidente.
Printre sistemele ce echipeaza noul Sprinter si care reprezinta o premiera mondiala, se numara: Crosswind Assist (cu rol de asistenta in prevenirea pierderii directiei in caz de vant lateral puternic), precum si Collision Prevention Assist (ce ofera atentionare vizula si acustica si pregateste sistemul de franare pentru performanta maxima in cazul unei potentiale coliziuni) si Blind Spot Assist (pentru monitorizarea unghiurilor moarte, avertizand existenta unui obstacol). De asemenea, alte noi sisteme de siguranta: Highbeam Assist (sistem optional de faza lunga pentru faruri cu halogen si bi-xenon) si Lane Keeping Assist (sistem optional de asistenta la pastrarea benzii de circulatie). Inginerii de la Mercedes-Benz sunt convinsii ca utilizarea mijloacelor electronice in segmentul de autoutilitare va avea un impact extrem de pozitiv asupra statisticilor privind accidentele rutiere.
Sistemul Crosswind Assist va face parte din echipamentul standard, ca parte a Programului Electronic de Stabilitate. Celelalte sisteme de asistenta pot fi comandate ca optiuni individuale sau pachete de optiuni. Ca urmare, fiecare client poate adapta Sprinter-ul nevoilor sale specifice.

In plus, Mercedes-Benz a sporit, intr-o masura mai mare, dinamica de conducere a modelului Sprinter. O coborare a sasiului a ajutat nu numai la reducerea rezistentei la vant si a consumului, cat si la cresterea sigurantei rutiere, precum si la facilitarea incarcarii si a descarcarii de marfa.

Primul autovehicul comercial usor din lume care respecta viitorul standard de emisii Euro VI
Noul Sprinter este prima utilitara comerciala cu o gama completa de motorizare care respecta viitorul standard de emisii Euro VI. Acest lucru inseamna o reducere drastica a nivelului de emisii de oxizi de azot (NO), hidrocarburi (CnH2n) si particule. Sprinter respecta cele mai stricte limite cu tehnologia motorului BlueTEC si tehnologia SCR, incluzand si injectia aditivului AdBlue in gazele de esapament pentru neutralizarea oxizilor de azot. Acest lucru s-a dovedit deja foarte eficient pentru mai multe sute de mii de vehicule comerciale Mercedes-Benz.
Performanta oferita de gama de motorizare diesel ramane neschimbata: aceasta cuprinde propulsoare de patru si sase cilindri, cu puteri cuprinse intre 70 kW (95 CP) si 140 kW (190 CP).

Inginerii au utilizat tehnologii de post-tratare suplimentara a gazelor de esapament pentru a optimiza caracteristicile sistemului de injectie, procesul de ardere si presiunea de supraalimentare. Acest lucru duce la un consum redus de combustibil si la o ardere silentioasa. in plus, echipamentele de conducere si componentele auxiliare au fost reglate in mod constant pentru consum redus. Acest lucru a fost aplicat la nivel de transmisie, punte din spate si gestionare inteligenta a generatorului.
Ca o alternativa a motoarelor pe baza de motorina, Mercedes-Benz Sprinter dispune, de asemenea, de un motor supraalimentat de 1.8 litri cu sistem de injectie directa, care dezvolta 115 kW (156 CP). Acelasi motor e disponibil si in versiune cu propulsie pe baza de gaz natural comprimat. Motoarele pot fi cuplate la o cutie de viteze manuala cu 6 trepte sau la una automata cu 7 rapoarte.

Transmisia ECO Gear 360 cu 6 trepte este disponibila pentru motoarele diesel cu 4 clindri, si transmisia manuala ECO Gear 480 cu 6 trepte este disponibila pentru motoarele diesel cu 6 cilindri.
Transmisia se realizeaza cu ajutorul cutiei de viteze manuala cu 6 trepte ECO Gear, fie cu ajutorul cutiei de viteze automata cu 7 trepte 7G-TRONIC PLUS, care are un convertor de cuplu, singura de acest fel care sa fie utilizata intr-un vehicul comercial.

Cel mai economic autovehicul comercial din clasa sa
Din combinatia de motoare diesel extrem de economice cu trenul de rulare optimizat, echipamentele auxiliare si pachetul BlueEFFICIENCY, rezulta un consum mixt de combustibil de cel putin 6,3 l/100 km – o noua cifra record senzationala pentru vehiculul din clasa Sprinter. Dar nu doar acest aspect face din noul Sprinter o minunatie economica: specificatiile standard in Europa includ acum si computerul de mentenanta ASSYST. Acesta ajuta la extinderea intervalului flexibil de intretinere pana la 60.000 km.

Exteriorul si interiorul beneficiaza de numeroase imbunatatiri
In materie de design, noul Sprinter creeaza o impresie clara si frapanta. In conformitate cu actuala linie de design Mercedes-Benz, grila radiatorului arata mai drept si sigur pe sine. Cele trei fante ale radiatorului sunt alungite si perforate. Acest aspect nu doar ca ii confera o aparenta dinamica, dar in acelasi timp, ii creste si puterea de circulare a aerului. Grila radiatorului, semnul distinctiv al marcii, are un impact mult mai puternic.
Farurile prezinta contururi mai clare, iar o caracteristica deosebit de puternica este mascarea carcasei proiectorului, impartind farurile in segmente individuale. Capota noua este mai inalta, rezultand intr-o mai buna protejare a pietonilor, iar bara de protectie are o forma mai pronuntata. Atentia minutioasa acordata la proiectarea partii inferioare a van-ului aminteste de design-ul unui SUV. Din spate, noul Sprinter poate fi recunoscut datorita stopurilor sale cu dubla compartimentare.

Interiorul, fara indoiala exemplar, a beneficiat de upgrade-uri la mai multe nivele. Noua tapiterie a scaunelor asigura un confort sporit, volanul dispune de o mai buna aderenta, cu o margine groasa, iar fantele de aer sunt decorate cu aplicatii cromate. Butonul de maneta a schimbatorului de viteze este si el dotat cu un nou design.
Alaturi de o noua generatie de radio, si-au gasit locul in noul Sprinter si electronice de consum inovatoare, dotate cu telefonie Bluetooth, cu tastatura de telefon si carte de telefon, pachetul tehnologic fiind intregit de sistemul de navigatie Becker MAP PILOT.

Dupa testarea pe trasee de milioane de kilometri, Sprinter se pregateste pentru lansarea comerciala la inceputul lunii iunie
Pentru noul Sprinter s-a pus accent deosebit pe testarea sa intensiva. S-au efectuat teste de anduranta ce au acoperit mai mult de opt milioane de kilometri, la care s-au adaugat studii intensive ale clientilor care au implicat aplicatii practice, prin care s-a pus la incercare inalta calitate a noului Sprinter.
Noul Mercedes-Benz Sprinter este disponibil pentru comanda cu livrare incepand din luna septembrie.

Leave a Comment


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.