Lexus a lansat in Romania noul model IS, disponibil in variantele Lexus IS 250 si Lexus IS300h, versiune integral hibrid.
Continuand stilul modelelor de noua generatie GS si LS, noul IS se remarca prin dinamismul sofisticat al designului noii parti frontale cu grila fusiforma si prin profilul marcat de o linie laterala ascendenta. Acesta confera sedanului compact o combinatie de eleganta agresiva, tinuta de drum mai impozanta si identitate de marca mai expresiva.
Designul exterior contine mai multe dotari in premiera Lexus, inclusiv noul ansamblu de faruri, distinctiv, luminile de zi cu forma de varf de sageata plasate independent sub ansamblul farurilor si un nou design al capotei active, ce permite obtinerea unui profil frontal coborat al autoturismului, optimizand in acelasi timp protectia la impact a pietonilor.
Cu o lungime totala de 4.665 mm, noul IS este cu 80 mm mai lung si 10 mm mai lat decat predecesorul sau. Consola frontala a fost marita cu doar 10 mm, iar ampatamentul a fost extins cu 70 mm, ajungand la 2.800 mm. Astfel a fost crescuta capacitatea portbagajului si a fost marit spatiul destinat locurilor din spate, iar noile scaune rabatabile fractionat 60:40 ofera ocupantilor un spatiu pentru picioare cu 50% mai amplu.
In interiorul habitaclului, materialele si finisajele de inalta calitate transmit o senzatie de rafinament si aspect modern, obtinute prin atentia la detalii pentru care Lexus se bucura de reputatie mondiala. Panoul de comanda contine in premiera butoane tactile, actionate electrostatic. La versiunile F SPORT tabloul de bord cuprinde un inel central mobil care gliseaza in lateral, element preluat de la supercar-ul LFA, iar designul exclusivist al scaunelor utilizeaza o metoda de fabricatie cu „spuma integrata”, care ofera o sustinere laterala excelenta.
Sistemul integral hibrid de propulsie al noului Lexus IS 300h combina un motor electric puternic de 105 kW/143 DIN CP, cu un motor pe benzina de 2,5 litri. Puterea totala a sistemului este de 164 kW/223 DIN CP, asociata unui consum mixt de combustibil de 4,3 l/100 km si unui nivel de emisii CO2 de 101 g/km pentru versiunea de baza.
Noul IS 300h este de asemenea primul Lexus hibrid integral cu acumulatorul instalat sub panoul din podeaua portbagajului, oferind astfel o capacitate a portbagajului de 450 litri, similara cu cea a modelelor cu motor pe benzina. Localizarea acumulatorului hibrid asigura noului IS 300h si distributia perfecta, 50:50, a maselor.
Motorul pe benzina V6 de 2.500 cmc cu 24 supape al Lexus IS 250 dispune de injectie directa D-4 si sistem Dual VVT-i, dezvoltand o putere de 153 kW/208 DIN CP la 6.400 rot/min si un cuplu de 252 Nm la 4.800 rot/min.
Elementul central al programului de dezvoltare a noului IS a fost oferirea unui nivel unic de satisfactie la volan in cadrul acestui segment de autoturisme, de aceea fiecare aspect al dinamicii noului sedan Lexus a fost rafinat in cele mai mici detalii. Rigiditatea caroseriei a fost imbunatatita, directia si sistemul de suspensii revizuite; toate acestea contribuie la o crestere cu 15% a aderentei in viraje a anvelopelor si la o stabilitate excelenta. in plus, permite calatorii mai confortabile, manevrabilitate precisa, raspuns imbunatatit la comenzi si control superior pentru sofer.
Exista cinci moduri de conducere selectabile – ECO, NORMAL, SPORT/SPORT S, SPORT S+ (disponibil la versiunea F SPORT, echipata cu suspensie adaptiv variabila AVS) si EV (modul Vehicul Electric, disponibil doar la IS 300h) – pentru optimizarea combinatiei de economie, confort, performanta si manevrabilitate, in functie de preferintele soferului. Echiparea F SPORT nu beneficiaza doar de caracteristici de design exterior si interior specifice, mai sportive si mai indraznete, ci si de imbunatatiri dinamice sub forma sistemelor de suspensie fata si spate, inclusiv suspensia adaptiv variabila.
Echiparile Business si Executive sunt dotate cu noul sistem Lexus Media Display si beneficiaza de conectivitate excelenta prin 2 porturi USB, AUX, Bluetooth. Echiparile Luxury si F Sport dispun de sistem de navigatie, ce include meniu si ghidare vocala in limba romana, precum si diverse functii de conectare, ca de exemplu POI Search, Google Street View® sau Panoramio®.
De asemenea, Lexus IS poate fi echipat cu sistem audio Mark Levinson Premium Surround de ultima generatie, ce ofera una din cele mai rafinate experiente audio disponibile in prezent la bordul unui autoturism. Mark Levinson colaboreaza cu Lexus in conditii de exclusivitate de peste 12 ani, creand sisteme pentru particularitatile acustice specifice ale fiecarui Lexus in parte. Patru ani au fost necesari pentru a asigura armonizarea perfecta a sistemului de 835 wati cu 12 canale si 15 difuzoare cu habitaclul noului Lexus IS, obiectivul fiind furnizarea unui sunet de puritate echivalenta celei oferite de o sala de concerte. Toate cele 15 difuzoarele includ tehnologia GreenEdgeTM, care dezvolta un volum dublu pentru aceeasi cantitate de energie consumata, acoperind in acelasi timp o banda de frecvente mai lata decat sistemele conventionale.
In materie de siguranta, noul Lexus IS este echipat cu cele mai avansate tehnologii de siguranta activa si pasiva, printre care se numara si capota activa – o premiera pentru acest segment.
[…] mai jos, printre ofertele sale, observ ca piscotarul a mai fost si la evenimentul Lexus, unde cadoul-piscot a fost un port-card, de asemenea […]