Noul Ford Focus, disponibil in Romania

Ford a lansat in Romania cea de a patra generatie a modelului care reprezinta punctul forte al marcii in lupta dusa pe plan mondial. Chiar daca stand fata in fata cu modelul, ba chiar si fata in spate cu el, este imposibil de neremarcat ca a patra generatie este mai degraba un facelift, Ford il prezinta ca pe un model nou, aducand ca argument faptul ca pentru realizarea sa, investitia a fost in jurul a 100 de milioane de dolari americani, adica aproape de doua ori si jumatate mai mult decat se cheltuieste in mod normal pentru realizarea unui facelift.Acest nou Focus este cel de al doilea care are adresare mondiala, adica „one for all”, ceea ce inseamna ca indiferent de punctul pe care va aflati pe glob, Focus este acelasi pentru toti.

 

Ford Focus 2015

Totusi, la nivel optic, partea fata este singura care a suferit schimbari majore si usor detectabile chiar si de un ochi mai neavizat: blocuri optice, grila motor, capota, emblema noua, cu alta pozitionare, proiectoare noi, intr-un spoiler complet redesenat. Adaugarea ornamentului cromat pe grila hexagonala da de inteles ca noul Focus a dcevenit mai matur, desi multi ni l-am fi dorit mai sportiv. Si da, intr-adevar, fata de generatia precedenta, aspectul  per ansamblu al noului Focus este mai asezat, mai potrivit, mai bine definit, intr-un mediu controlat, dar si mai putin agresiv, mai serios, mai putin sportiv.

Partea spate a fost si ea usor redesenata, la nivelul lampilor care au devenit mai inguste, desi multora le va fi necesar un subler pentru a detecta modificarea. Hayonul a primit o luneta amai ingusta si un spooiler redesenat, in timp ce si bara de protectie a suferit modificari.

Desi invizibil, tot la capitolul modificari exterioare se incadreaza si sticla folosita, care este mai groasa si ofera o insonorizare mai buna.

Ford Focus 2015

Astfel, noul Ford Focus se aliniaza oarecum trendului actual, care nu mai presupune mnodificari dramatice ale aspectului unui nou model, fata de cel pe care-l inlocuieste, trend stabilit de invincibilul segmentului C, VW Golf, care de vreo trei generatii incoace ne ofera acelasi model, ba cu un bec nou, ba cu o vopsea stralucitoare, ba cu un motor nou si subdimensionat.

La interior, noul Focus a renuntat la nefericita idee a plasticelor glossy, stralucitoare, capatand un aspect mai serios si mai solid. Plansa de bord afost complet refacuta, exista un volan nou, un panou de bord complet nou, un torpedou nou si o zona a schimbatorului de viteze redesenata. Exista (Slava Domnului!) maai putine butoane lanivelul plansei de bord, nemafiind nevoie de doua scoli postliceale si o jumatate de facultate pentru a modifica temperatura in habitaclu sau pentru a gasi butonulde volum al sistemului muzical.
O alta noutate care vine odata cu Focus 2015 este volanul incalzit, care evident, este disponibil pe nivelurile superioare de echipare.

Extrem de interesant este sistemul de parcare automata, care pe jumatate nu este o noutate,fiind prezent si la modelul anterior. Insa noul Focus a invatat sa se parcheze singur si peropendicular, nu numai lateral ca pana acum. Si chiar o face cu succes. Rezerva editorului in aceasta privinta este nu utilitatea, care este maxima si mai ales evidenta, ci aplicabilitatea sistemului in Romania. Deoarece, in continuare, Focus are nevoie sa parcurga complet spatiul unde ar trebui parcat,la viteza redusa, cu senzorii activati, pentru ca mai apoi sa stabileasca unde a gasit loc si sa se inceapa manevrele de parcare.

Ford Focus vine cu unele tehnologii noi: Cross Traffic si Distance Alert, HID si Automatic Bending sau Autonomous Emergency Braking, dar si cu tehnologii deja existente,insa pe care pe parcurs, inginerii Ford le-au imbunatatit, dintre care enumeram: Adaptive Cruise COntrol, Active City Stop, Auto High Beam Control, Active Park Assist sau cu tehnologii deja exsitente si preluate pentru ca nu mai aveau nevoie de imbunatatire: Adjustable Speed Limiter, Driver Alert, Emergency Brake Alert, ECO Mode, Hill Start Assist.

Ca motorizari, noul Focus este disponibil in trei variante pe benzina: 1.0 EcoBoost (100/125 CP), 1.6 Ti-VCT (125 CP), 1.5 EcoBoost(150 CP) si doua diesel: 1.6 TDCI (95/115 CP) si 2.0 TDCI (150 CP).

Preturile incep de la 16.450 Euro cu TVA inclus, pentru Focus Trend 1.0 Ecoboost 100CP Start Stop – M5 si ajung la 22.600 Euro pentru Focus Titanium 2.0 TDCi 150 CP DPF Start-Stop – Powershift / 6 (varianta caroserie wagon).

FOTO Dragos Savu

 

COMMENTS

Leave a Comment


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.