VW Beetle Dune Concept este, dupa cum declara producatorul, „un Baja Bug pentru secolul 21”. Construit pe platforma Beetle R-Line, de la care a imprumutat si motorul de 2.0 litri turbo, care ofera 210 CP, cuplat la o transmisie cu dublu ambreiaj, cu sase rapoarte, Dune Concept este cu 12 mm mai lung, 559 mm mai lat si cu 20 mm mai inalt, in timp ce garda la sol este cu 51 mm mai ridicata decat acesta.
Conceptul a fost prezentat in culoarea „Arizona”, galben-portocaliu metalizat, cu pasajele rotilor vopsite in negru, jante din aliaj, de 19 inci, incaltate cu anvelope 255/45. Partea frontala are o capota de motor noua, cu partea centrala mai proeminenta, flancata de guri de aer, in timp ce spoilerul fata este de asemenea redesenat, prezentand o imensa gura centrala de admisie. Lampile de ceata semicirculare, echipate cu lumini LED, completeaza schimbarile aduse partii frontale.
La spate, Dune Concept are un eleron montat pe partea superioara a portbagajului, acompaniat de un eleron care prelungeste plafonul. Chiar si cu schiurile montate pe aceste eleroane, portbagajul poate fi deschis oricand.
Insa in ciuda aspectului sau de crossover, Dune Concept nu dispune de tractiune integrala, fiind pus in miscare de o clasica tractiune fata.
La interior, Dune Concept continua schema coloristica Arizona de la exterior, care se regaseste pe plansa de bord, iar torpedoul de pe partea pasagerului dreapta a fost inlocuit cu un maner.
Panoul de bord este dominat de un ecran de 7,7 inci AMOLED touchscreen care se ocupa de partea de infotainment.
Scaunele au un design sport, cu exteriorul imbracat in “Titan Black leather”, incadrand partea centrala a acestora, care vine cu un material textil denumit „Gobi”, in culoarea „Ceramique”.