Noul Ghibli reprezinta moment hotarator in istoria Maserati. Prezentat la Salonul Auto de la Shanghai la doar cateva luni dupa noul Quattroporte, Ghibli va permite brandului Maserati sa ofere, in acelasi timp, doua berline in patru usi pentru prima data in istoria sa.
Ghibli este, mai scurt, mai usor, mai putin costisitor si mult mai dinamic decat nava amiral Quattroporte si reprezinta un punct forte al programelor Maserati ce prevad productia a 50.000 unitati pe an pana in anul 2015.
Ambele versiuni ale gamei pe benzina asigura performante ridicate multumita motorului V6 twin-turbo de 3.0 litri. Mai mult, aceasta berlina sport de lux a segmentului E poate fi echipata cu tractiune spate sau cu tractiune integrala.
Ghibli are la baza o filosofie mai sportiva decat cea a modelului Quattroporte, iar versiunea cea mai puternica, Ghibli S, ofera o putere de 301 kW (410 CP), accelereaza de la 0 la 100 km/h in 5.0 secunde si atinge o viteza maxima de 284 km/h.
Ghibli este primul autoturism Maserati din istorie ce este alimentat de un motor diesel. Propulsorul turbo V6 asigura sunetul, rafinamentul si placerea de a conduce specifice Maserati si ofera, in acelasi timp, un consum de combustibil mai mic de 6 litri la 100 km in formula NEDC. Ghibli diesel va fi si primul Maserati cu tehnologie Start-Stop.
Cu modelul mai mare Quattroporte are in comun arhitectura, inclusiv siguranta la impact, sasiul, schema suspensiilor si propulsoarele, desi este mai usor cu 50 kg, mai scurt cu 173 mm si cu 291 mm per total.
Echipa de design Ghibli a avut sarcina dificila de a produce o berlina care sa evidentieze cele mai dinamice caracteristici prin intermediul unei personalitati agresive, dar care sa mentina, in acelasi timp, elemente de legatura vizibile cu modelul Quattroporte.
Silueta caroseriei reflecta stilul coupé al berlinei in patru usi, in timp ce calandrul si farurile modelului Ghibli sunt caracterizate de linii sinuoase. Calandrul se inspira de la actualul model GranTurismo si face trimiteri catre modelul clasic A6 GCS al anilor ’50.
Este pastrat si montantul spate caracteristic marcii Maserati, unul din elementele principale ce confera autoturismului aspectul de coupé si ce are logoul clasic Saetta Maserati, perpetuand traditia inceputa in anul 1963.
Partea laterala este dominata de linia subtire ce porneste de la traditionalele prize de aer Maserati localizate in spatele rotilor fata si se termina la grupurile optice spate.
In habitaclu, Ghibli se distinge in mod clar de Quattroporte. Designul specific al plansei de bord se potriveste perfect cu caracterul mai sportiv si mai tanar, insa fara a renunta la luxul asteptat de la un Maserati. Ghibli ofera un design sportiv combinat cu spatiul asteptat de la o berlina Maserati.
Ghibli, Ghibli S, Ghibli S Q4 si Ghibli Diesel sunt echipate cu o cutie de viteze automata cu opt rapoarte ce garanteaza performante extraordinare, pentru un confort neintrerupt cu schimbarea rapida a treptelor de viteza si accelerare rapida.
Toate modelele Ghibli asigura o manevrabilitate extraordinara datorita distribuirii echilibrate a greutatii, suspensiilor fata cu doua brate oscilante si suspensiilor spate de ultima generatie cu cinci articulatii. Astazi, disponibilibatea tractiunii integrale creste si siguranta si certitudinea ca pot fi abordate orice fel de conditii meteorologice.
Autoturismul impune si standarde noi in ceea ce priveste calitatea in fiecare aspect, de la design, dezvoltare, productie pana la verificarile proceselor. A fost produs intr-o locatie noua, unde maiestria traditionala Maserati se combina cu utilizarea tehnologiilor avangardiste ce pot garanta o calitate excelenta datorita verificarii chiar si celor mai mici detalii.
Ghibli intra pe piata autoturismelor sportive premium din segmentul E avand un avantaj important in ceea ce priveste calitatea si extraordinara maiestrie: detalii ale habitaclului, ce includ caracteristici de lux precum ecran Maserati Touch Control, pedalier reglabil, camera pentru deplasarea in marsarier, tapiterie din piele Poltrona Frau si sistem audio Bowers & Wilkins cu 15 difuzoare, precum si WiFi WLAN si compatibilitate cu cele mai moderne telefoane mobile.
Modelul original Quattroporte lansat in 1963 a inventat conceptul de berlina sportiva de lux, noul Quattroporte continua sa reprezinte punctul de referinta in segment si acum, Ghibli ofera toate calitatile modelului Quattroporte intr-un pachet mult mai dinamic si mai putin costisitor.
CARACTERISTICI PRINCIPALE GHIBLI
- Ghibli este disponibil in doua versiuni si doua variante de motorizare, incepand cu versiunea V6 twin-turbo de 301 kW (410 CP) a modelelor Ghibli S si Ghibli S Q4.
- Ghibli va fi disponibil si cu un propulsor diesel V6 turbo de ultima generatie, primul din istoria Maserati, ce a fost proiectat avand in minte in principal piata europeana.
- Ghibli S va permite sa alegeti intre eficienta tractiunii spate sau siguranta si agilitatea sistemului de tractiune integrala Q4.
- Ghibli S Q4 accelereaza de la 0 la 100 km/h in 4,8 secunde si atinge 284 km/h.
- Ghibli S cu tractiune spate are nevoie de 0,2 secunde mai mult sa atinga 100 km/h (5,0 secunde), dar viteza maxima atinsa de 285 km/h este mai mare cu 1 km/h.
- Traditionala manevrabilitate este asigurata de repartizarea greutatii 50:50, de suspensiile fata cu doua brate oscilante si de suspensiile spate tip multilink cu 5 articulatii.
- Functiile disponibile in habitaclu includ hotspot WiFi WLAN, pana la 15 difuzoare Bowers & Wilkins, ecran de 8,4” Maserati Touch Control.
- Ghibli a fost proiectat si produs de Maserati si este al doilea model (dupa Quattroporte) ce este fabricat in conformitate cu noile standarde calitative in locatia renovata din Torino.
- Ghibli a obtinut cinci stele NCAP la testele de siguranta la impact, prin includerea celei de-a treia linii de sarcina si a celor sapte airbaguri ce completeaza designul sasiului cu rezistenta ridicata
MOTOARE
O noua gama de motoare pe benzina complet inovatoare, proiectate in totalitate de Maserati si produse de Ferrari, alcatuiesc inima modelului Ghibli. Noile motoare Maserati V6 – toate de tipul twin-turbo, sistemul de injectie directa GDI (Gasoline Direct Injection) a fost dezvoltat in urma unei stricte colaborari dintre echipa de dezvoltare Maserati si echipa de dezvoltare Ferrari – sunt construite la Maranello pentru a fi utilizate doar de catre Maserati.
Acestea sunt produse la fabrica Ferrari din Maranello, locatie faimoasa pentru cei 60 de ani de pasiune si de tehnologie avangardista. Aceasta noua generatie de motoare Maserati este mai puternica decat oricand, mult mai palpitanta si respecta mediul inconjurator.
Ghibli va fi disponibil in doua variante ale noului motor pe benzina 3.0 litri V6 si un motor diesel 3.0 litri V6.
Versiunea cea mai puternica a motorului V6 benzina va fi echipata pe versiuinea Ghibli S cu tractiune spate si pe versiunea Ghibli S Q4 cu tractiune integrala. Acest motor dezvolta 301 kW (410 CP) la 5.500 rpm si un cuplu de 550 Nm incepand de la doar 1.750 rpm.
Performantele sunt de 4,8 secunde de la 0 la 100 km/h pentru Ghibli S Q4, in timp ce versiunea cu tractiune spate are nevoie de doar 0,2 secunde in plus. Pentru Ghibli S este indicata o viteza nominala maxima de 285 km/h, mai mare cu 1 km/h decat cea a versiunii Ghibli S Q4.
Cel mai accesibil motor V6 benzina nu ofera doar o putere impresionanta de 243 kW (330 CP) si un cuplu de 500 Nm, dar ofera si un consum de combustibil de doar 9,6 litri/100 km. Reprezinta mai mult decat o masina cu consum redus caci poate accelera de la 0 la 100 km/h in aproape 5,6 secunde.
Ghibli Diesel devine primul autoturism in cei aproape 100 ani de istorie Maserati ce utilizeaza un propulsor diesel. Pastrand traditia Maserati, este cel mai puternic motor single-turbo 3.0 litri de pe piata dezvoltand 275 CP si un cuplu de 600 Nm la 2.000 rpm.
Poate accelera pana la 100 km/h in doar 6,3 secunde si atinge o viteza maxima de 250 km/h. Nivelul emisiilor a fost redus la doar 158 grame CO2/km, iar consumul este de doar 5,9 litri/100 km in ciclul de teste NEDC.
O alta premiera pentru marca Maserati, toate modelele Ghibli vor fi dotate cu functia Active Speed Limiter (limitare activa viteza) dotare standard pentru toate modelele Ghibli. Activata (sau dezactivata) prin intermediul unui buton de pe volan, functia Active Speed Limiter permite soferului sa seteze o viteza maxima, ce poate fi exclusa prin apasarea pana la capat a pedalei de acceleratie.
MOTOR V6 GHIBLI S SI S Q4
Cea mai puternica versiune a motorului V6 2.987 cc al modelului Ghibli are in comun o mare parte din tehnologie cu motorului V8 3.8 litri al navei amiral Quattroporte.
Avand o putere de 301 kW (410 CP) la 5.500 rpm, in ciuda dimensiunii reduse, motorul V6 twin-turbo garanteaza aceleasi performante extraordinare ca motorul V8 3.8 litri cu un cuplu de 550 Nm disponibil intre 1.750 rpm si 5.000 rpm.
Regimul maxim este de 6.500 rpm, dar 90% din cuplul maxim este deja disponibil incepand cu 1.600 rpm, in timp ce cuplul specific, egal cu 183 Nm/litru, este chiar superior celui al motorului V8. Este dotat si cu o functie de overboost, capabila sa asigure puterea maxima a motorului intre 1.750 rpm si 5.000 rpm.
De la motorul V8 al modelului Quattroporte, noul V6 TwinTurbo utilizeaza tehnologia de injectie directa a benzinei, arhitectura cilindrilor si tehnologia de combustie, impreuna cu doua turbocompresoare paralele cu inertie redusa si patru variatoare continue de faza a arborilor cu came. Datorita injectiei cu presiune inalta a carburantului, atinge o presiune de circa 200 bar.
Ghibli S Q4 accelereaza de la 0 la 100 km/h in 4,8 secunde, Ghibli S in 5,0 secunde. In realitate, fiecare model Ghibli cu motor V6 TwinTurbo de 301 kW (410 CP) utilizeaza o zecime de secunda mai putin pentru a ajunge la 100 km comparativ cu modelul corespunzator Quattroporte S si S Q4.
Ambele modele asigura viteza extraordinara pe care o asteptam de la Maserati. Modelul cu tractiune spate atinge o viteza maxima de 285 km/h, mai mare cu 1 km/h decat cea a modelului Ghibli S Q4.
In ciuda puterii ridicate a motoarelor, acestea ofera o eficienta extraordinara. Pentru Ghibli S Q4 consumul in ciclu NEDC este de 10,5 litri/100 km, si coboara la 10,4 litri/100 km pentru Ghibli S, in timp ce nivelul emisiilor este de 242 grame CO2/km pentru modelul cu tractiune spate si 246 grame pentru versiunea cu tractiune integrala.
Turbocompresoarele paralele ale motorului V6 sunt usor diferite de unitatile twin-scroll ale motorului V8, dar pastreaza dimensiunile principale ale V8-ului, in mod special alezarea de 86,5 mm.
Dotat cu chiulase cu turbolenta ridicata si doua variatoare de faza continue pentru fiecare chiulasa, motorul V6 poate anticipa sau intarzia deschiderea supapelor de admisie si evacuare in timp real si in mod independent in variatoarele cu patru faze. Rezultatul este controlul optim al combustiei in avantajul performantelor ridicate si un consum redus.
O alta caracteristica a noii familii de motoare Maserati este sistemul de injectie directa la 200 bar a carburantului. Presiunea ridicata faciliteaza atomizarea carburantului, imbunatatind amestecul aer/combustibil si optimizeaza combustia a turatii ridicate.
Cele doua intercoolere ale modelului Ghibli S, cate unul pentru fiecare turbocompresor, sunt pozitionate in partea inferioara pe fiecare latura a radiatorului principal pentru a garanta o admisie constanta de aer proaspat si curat.
Centrala ECU a motorului este de ultima generatie, avand integrate procesoare cu viteza ridicata, ce gestioneaza in timp real o serie de functii de schimbare.
V6 adopta si un inovativ control computerizat pentru alternator, ce monitorizeaza consumul electric al autovehiculului si gestioneaza sarcina alternatorului.
Soferul are la dispozitie doua modalitati diferite de gestionare a motorului: Normal si Sport.
Noul Ghibli ofera si modalitatea I.C.E. (Increased Control and Efficiency), menita sa reduca consumul, nivelul emisiilor si zgomotul. Este vorba despre o setare ce poate fi selectata de utilizator si permite un raspuns mai delicat al pedalei de acceleratie pentru o deplasare mai linistita, anuleaza functia de overboost a turbocompresorului si inchide flapsurile de evacuare ale setarii Sport pana la 5.000 rpm. Regleaza si cuplarea treptelor de viteza pentru a le face mai line, reducand cuplul in momentul cuplarii fiecarei trepte de viteza.
Propulsoarele modelelor Ghibli S si Ghibli S Q4 au puteri identice, dar modelul Q4 se diferentiaza prin baia de ulei modificata pentru a permite trecerea arborelui cotit al diferentialului anterior.
Ca si familia propulsoarelor Quattroporte, motoarele Ghibli V6 au fost dezvoltate de Maserati Powertrain in colaborare cu Ferrari Powertrain si vor fi construite de Ferrari la Maranello.
MOTOR V6 GHIBLI
Al doilea motor pe benzina V6 turboalimentat de 3.0 litri disponibil pentru Ghibli are o putere de 243 kW (330 CP) la 4.500 rpm. Aceasta unitate a fost proiectata pentru a asigura o experienta excelenta de condus, o utilizare versatila si consumuri reduse; dezvolta un cuplu de 500 Nm, oferind o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 5,6 secunde, dar cu un consum de 9,6 litri/100 km si emisii CO2/km de 223 grame.
MOTORUL DIESEL V6 AL GHIBLI – primul de acest gen din istoria Maserati.
Motorul turbo-diesel V6 2.987 cc dezvolta o putere de 202 kW (275 CP) si un cuplu impresionant de 600 Nm ce asigura o accelerare de la 0 la 100 km/h in doar 6,3 secunde. Consum NEDC extraordinar de 5,9 litri la fiecare 100 km, emisii de doar 158 grame CO2 per kilometru.
Pentru acest prim turbodiesel Maserati tehnicienii au ales un sofisticat sistem de injectie directa Common Rail cu o presiune de injectie de 2000 bar si injectoarea cu injectii secventiale multiple pentru performante ridicate, reactivitate si emisii mult mai curate.
Ghibli turbodiesel este si primul autoturism Maserati ce foloseste tehnologia Start-Stop ce poate reduce cu pana la 6% consumul de combustibil si nivelul emisiilor CO2 in functie de parcurs si trafic. Sistemul Start-Stop opreste motorul atunci cand autovehiculul se opreste si il reporneste la eliberarea pedalei de frana.
Fiecare Maserati poate fi identificat instant prin sunetul motorului sau: Ghibli Diesel cu noul sistem Maserati Active Sound, nu face exceptie.
Doua actuatoare acustice, instalate langa conductele de evacuare, accentueaza sunetele distinctive ale motorului si le moduleaza cu precizie in functie de modalitatea de condus. Atunci cand pilotul apasa butonul Sport de pe consola centrala, sunetul devine si mai intens si emotionant.
SISTEM DE EVACUARE
Conform traditiei Maserati, sunetul si performantele sistemului de evacuare al modelului Ghibli sunt controlate de supape pneumatice dispuse in conductele de evacuare ale fiecarui banc de clindri si de Maserati Sound Tank pentru a pastra clasicul si adevaratul sunet al marcii.
In modul Normal, supapele bypass sunt inchise pentru a asigura motorului un sunet confortabil si discret ce provine de la cele patru tevi de evacuare.
In modul Sport, autoturismul regleaza numerosi parametri de manevrabilitate si supapele se deschid pentru a obtine cel mai scurt traseu posibil al gazelor de evacuare, asigurand
SISTEM DE TRANSMISIE
CUTIE DE VITEZE
Toate versiunile Ghibli sunt echipate cu aceeasi transmisie automata cu opt rapoarte ZF AT8 – HP70, care si-a demonstrat deja calitatile pe noul Quattroporte.
Cuplata atat cu traditionala tractiune spate si pentru noul sistem de tractiune integrala Q4, aceasta cutie creste confortul, permite cuplarea mai rapida a treptelor de viteza si reduce consumul si valorile NVH.
Schema traditionala aleasa de Maserati prevede cinci modalitati specifice de cuplare: Auto Normal, Auto Sport, Manual Normal, Manual Sport si I.C.E. pentru conditii meteo extreme.
Auto Normal este setarea predefinita pentru Ghibli si efectueaza cuplari fluide ale treptelor de viteza la turatii reduse pentru a scoate in evidenta confortul autoturismului si reduce la minim consumul.
In modalitatea Auto Sport transmisia permite cuplarea mai rapida a treptelor de viteza la turatii ridicate, asigurand o cuplare precisa a rapoartelor pentru a obtine un sentiment de sportivitate.
In ambele modalitati autoturismul recunoaste numeroase conditii dinamice, ca spre exemplu pante sau rampe, franari bruste sau curbe stranse, si selecteaza in consecinta raportul si tipul de cuplare cele mai potrivite.
Transmisia poate fi controlata si manual selectand butonul M de pe consola.
In modalitatea Manual Normal, soferul poate schimba treapta de viteza prin padelele de pe coloana de directie sau utilizand maneta corespunzatoare. Treapta de viteza este selectata de sofer, dar sistemul poate interveni si cupla o treapta inferioara, daca turatiile motorului se reduc prea mult, sau poate trece la o treapta superioara in cazul opus.
In modalitatea Manual Sport, cuplarea treptelor de viteza este mai rapida si soferul detine controlul deplin al transmisiei. In acest caz, sistemul nu intervine nici macar daca soferul aduce turatiile la limita. Va interveni doar daca turatiile scad sub nivelul minim pentru a garanta eficienta intr-o anumita treapta de viteza.
Modalitatea I.C.E. (Increased Control Efficiency) este studiata pentru a asigura reducerea consumului si o deplasare relaxata chiar si in conditii de aderenta redusa. Transmisia cupleaza treptele de viteza in cea mai lina posibilitate fie trecand la trepte superioare fie revenind la o treapta inferioara.
Toate modalitatile de cuplare ale treptelor de viteza pot fi selectate prin intermediul butoanelor din partea stanga a schimbatorului de viteze.
DIFERENTIAL CU ALUNECARE LIMITATĂ
Si Ghibli, ca si alte modele ale Tridentului, utilizeaza un diferential mecanic posterior cu alunecare limitata atat pentru versiunile cu tractiune spate cat si pentru cele cu tractiune integrala.
Ghibli este singurul autoturism din segmentul sau echipat cu diferential mecanic cu alunecare limitata ca dotare de serie pe toate versiunile sale pentru a asigura cea mai buna tractiune in toate conditiile de deplasare.
Cuplul de reductie al unitatii asimetrice permite o blocare de 35% sub sarcina si de 45% la eliberare.
Diferentialul posterior este actionat de un arbore de comanda din otel din doua parti, din structura usoara si cu un diametru de 80 mm, dotat cu doua articulatii omocinetice si o articulatie din cauciuc ce traverseaza membrana de cauciuc a rulmentului pe traversa pentru a reduce nivelul NVH fara a compromite rigiditatea.
TRACTIUNE INTEGRALA Q4
Sistemul de tractiune integrala Q4 este o inovatie absoluta pentru Maserati. Datorita inteligentului sistem de tractiune integrala on-demand Q4 de ultima generatie, Ghibli nu pierde aderenta nici macar pe cele mai alunecoase suprafete.
Sistemul Q4 combina reactivitatea tractiunii spate cu siguranta suplimentara pe care doar tractiunea integrala o poate garanta in situatii critice, si acest lucru fara a creste consumul. Sistemul mentine pasive rotile anteriaore, ce intervin instaneu si inteligent atunci cand este necesara asigurarea tractiunii.
Arhitectura sistemului se bazeaza pe un ambreiaj multidisc controlat electronic, montat intr-o cutie de transfer conectata la puntea anterioara prin intermediul unei semiaxe.
In cazul pierderii tractiunii din cauza unei viteze excesive in curba, accelerarii bruste sau a aderentei foarte scazute pe axa posterioara, sistemul are nevoie doar de 150 milisecunde pentru a trece de la distribuirea a 100% din tractiune catre rotile spate la distribuirea in raport 50:50 intre punti. Totusi suspensiile spate multilink asigura o aderenta atat de buna incat rareori Q4 trebuie sa distribuie mai mult de 35% din tractiune catre rotile fata.
Sistemul Q4 poate reveni la fel de repede la tractiunea posterioara, asigurand intotdeauna cea mai buna aderenta posibila fara traditionalele dezavantaje ale tractiunii integrale, cum ar fi cresterea consumului si lipsa de raspuns.
Maserati a dezvoltat un algoritm propriu si sofisticat pentru a elabora in timp real o cantitate enorma de parametri ai autoturismului (patinarea rotilor, unghiul de virare si de rotatie, puterea, viteza, actiunea de franare, ESP etc.) precum si aderenta rotilor in functie de stitul de condus. Procesand aceste date, sistemul Q4 poate maximiza aderenta dedicata pentru fiecare roata in parte, asigurand astfel gestiunea optima a autovehiculului in fiecare moment si in orice conditie de drum.
DESIGN EXTERIOR
Designul modelului Ghibli evidentiaza cele mai dinamice caracteristici de condus si, desi mentine evidente legaturile cu modelul mai mare Quattroporte, exprima o personalitate mai agresiva.
Silueta caroseriei reflecta stilul „coupé” al berlinei in patru usi, in timp ce calandrul si farurile modelului Ghibli sunt caracterizate de linii sinuoase. Calandrul atat de impozant se inspira de la actualul model GranTurismo si face trimitere la clasicul model A6 GCS al anilor ’50.
Este reluat si elementul caracteristic, montantul posterior Maserati, unul din principalele elemente distinctive caruia i se datoreaza extraordinarul aspect de coupé, ce poarta clasicul logo Saetta Maserati, perpetuand o traditie ce a inceput in anul 1963. Culoarea neagra lucioasa si sectiunea transversala variabila contrasteaza cu elementele cromate satinate si simbolul Tridentului din centru.
Designul calandrului este accentuat de care se indreapta catre simbolul Tridentului si fiecare unghi este desenat pentru a atrage privirea catre legendarul logo Maserati.
Partea laterala este dominata de linia ce porneste de la traditionalele prize Maserati din spatele rotilor fata si se termina la grupurile optice spate.
Multumita acestui design reusit ce se integreaza perfect cu ampatamentul lung si cu lungimea, Ghibli este cu siguranta unul dintre autoturismele cele mai sportive si elegante din segmentul E.
Caroseria si scutul modelului Ghibli mentin promisiunea de sportivitate exprimata de aspectul exterior, cu un coeficient redus de penetrare aerodinamica egal cu 0,31, esential pentru a mentine un consum redus de combustibil si pentru creste stabilitatea la viteze ridicate pe care, in segmentul E, doar Ghibli o poate atinge.
SASIU
Pentru Ghibli a fost dezvoltat un „caracter” absolut original datorita combinatiei de suspensii faa cu doua brate oscilante si suspensii spate multilink de ultima generatie, cu un sistem optional Skyhook activ, tractiune integrala cu activare partiale si un sistem de franare puternic.
Ca si la modelul Quattroporte, structura Ghibli se bazeaza pe o celula de siguranta din otel, rigida si extrem de eficienta, realizata cu diferite aliaje din otel si aluminiu pentru a asigura rezistenta si greutate minima.
Partea din fata este obtinuta prin turnarea aluminiului cu o traversa ranforsata pentru a asigura o rigiditate extraordinara in toate directiile, in timp ce partea din spate este din otel laminat.
CAROSERIE
Caroseria noului Ghibli are aceeasi arhitectura ca si modelul Quattroporte si a fost proiectata cu multa grija pentru a atinge un nivel ridicat de confort si performantele solicitate de un proprietar Maserati, precum si toate normativele in ceea ce priveste siguranta.
Realizata in jurul celulei de siguranta din otel, extrem de sigura, utilizeaza o serie de aliaje diferite din aluminiu si otel pentru a spori rezistenta, pentru a miscora greutatea si pentru a pastra distribuirea perfecta 50:50 a greutatii la modelele cu tractiune spate.
Alegerea aluminiului pentru majoritatea panourilor caroserie ale Ghibli garanteaza siguranta maxima pentru pasageri avand in acelasi timp cea mai mica greutate posibila. Prin urmare, cele patru portiere si capota sunt toate din aluminiu.
Pe langa libertatea oferita designerilor Maserati, alegerea aluminiului a avut un impact pozitiv nu doar in ceea ce priveste reducerea greutatii modelului Ghibli, dar si in ceea ce priveste consumul si emisiile.
Pentru caroseria Ghibli au fost utilizate si alte materiale speciale printre care magneziu super usor folosit in traversa plansei de bord.
SUSPENSII
Configurarea suspensiilor tip patrulater cu doua brate oscilante este o traditie consolidata a Maserati derivata din lumea curselor. Ghibli continua aceasta mostenire, incorporand insa tehnologii noi care asigura o mai buna precizie.
Ca si in cazul Quattroporte, de la care preia configurarea suspensiilor si software-ului, suspensia anterioara a modelului Ghibli prezinta doua brate oscilante din aluminiu in pozitie inaltata pentru a asigura o manevrabilitate precisa.
Aluminiul este un metal dominant al sistemului suspensiilor fata: piulitele olandeze, butucii si fuzetele sunt din aluminiu forjat, in timp ce arcurile sunt din otel. „Pachetul” este completat de amortizoare (optional) cu adaptare permanenta si de bara anti-ruliu.
Arhitectura tip patrulater a sistemului a permis echipei Maserati ce s-a ocupat de manevrabilitate sa dezvolte o directie precisa, confortabila si rapida.
Pentru suspensiile spate a fost adoptata o versiune mai rigida a sistemului multilink cu cinci articulatii al Quattroporte, prevazut cu patru articulatii din aluminiu, creata special pentru a asigura un confort exceptional si performante sportive extreme.
Pentru a controla miscarea arcurilor din otel si a barelor anti-ruliu, suspensiile modelului Ghibli se bazeaza pe un sistem fix de amortizare.
Toate modelele Ghibli sunt disponibile cu sistemul de amortizare adaptiva Skyhook (optional), ce ofera un control electronic independent pentru fiecare dintre cele patru amortizoare Skyhook. Este vorba este o varianta a sistemului de serie al modelului Quattroporte, cu modificari importante si o arhitectura specifica ce tine cont de dinamicitatea modelului Ghibli.
Modalitatea predefinita a sistemului Skyhook (optional) privilegiaza confortul, chiar daca este suficient sa apasati butonul suspensiilor pentru a obtine mai mult caracter sport si dinamism. Aceasta rigiditate a amortizoarelor ridica manevrabilitatea Ghibli la un nivel superior, iar arhitectura sa a luat nastere in conditii de teste extreme si pe piste. In mod esential, reduce in mod drastic transferul de sarcina longitudinal si lateral si reduce ruliul caroseriei pentru a privilegia partea sportiva a caracterului autovehiculului.
Unitatea ce controleaza amortizoarele Skyhook monitorizeaza un numar mare de parametri, ce includ viteza si acceleratia laterala si longitudinala, miscarea fiecarei roti, miscarea caroseriei si dinamicitatea amortizoarelor.
Adaptandu-se si la modalitatea suspensiilor aleasa de sofer, sistemul ofera amortizarea perfecta pentru fiecare roata aproape instantaneu.
Catre finalul anului 2013, pentru Ghibli Diesel si Ghibli S Q4 va fi disponibila o setare sportiva a suspensiilor, optional, bazata pe sistemul de amortizare fix si nu pe sistemul optional Skyhook.
In acest caz, arhitectura suspensiilor sportive ramane neschimbata, dar pozitia este coborata cu 10 mm, arcurile sunt mai rigide si amortizoarele Koni dual-rate se adapteaza la variatia conditiilor. Acest sistem este prevazut doar pe cele doua modele mentionate pentru a contrabalansa mare parte din greutatea partii frontale (distribure greutate 51:49).
JANTE SI ANVELOPE
Jantele standard de 18” cu design cu 12 spite garanteaza dinamismul maxim. Ghibli este disponibil si cu jante de 19”, 20” si 21”.
Jantele de 18”, 19” si 20” sunt un produs al tehnologiei Flowform ce reduce grosimea rotilor si scot in evidenta greutatea redusa fara a sacrifica rigiditatea si rezistenta.
Jantele de 21” sunt din aliaj forjat pentru a asigura greutate redusa si, intr-adevar, nu cantaresc mai mult decat cele de 20”.
Toate jantele modelului Ghibli au fost proiectate si realizate si pentru a scoate in evidenta partea estetica a caroseriei si pentru a reduce masele suspendate, imbunatatind aderenta si manevrabilitatea.
Ambele versiuni Ghibli si Ghibli Diesel sunt echipate cu anvelope fata si spate de aceleasi dimensiuni (235/50). Versiunile Ghibli S si S Q4 sunt echipate cu anvelope 235/50 pe fata si 275/45 pe spate.
Jantele de 19”, cu anvelope 245/45 pe fata si 275/40 pe spate, sunt gandite pentru a reduce consumul si zgomotul si pentru a asigura deplasari lungi si confortabil.
Jantele de 20”, cu anvelope 245/50 pe fata si 285/35 pe spate, reprezinta compromisul perfect intre sportivitate si confort in timp ce jantele de 21”, cu o combinatie de anvelope 245/35 pe fata si 285/30 pe spate, ofera o manevrabilitate mai sportiva.
Toate jantele sunt disponibile cu anvelope Pirelli, Dunlop si Continental si pot fi echipate cu anvelope de iarna.
Ghibli poate monitoriza in permanenta presiunea anvelopelor prin intermediul unui senzor montat ca parte din supapa din interiorul jantei. Presiunea este afisata pe ecranul de pe plansa de bord. In cazul unei pene sau al varierii presiunii, sistemul avertizeaza soferul prin intermediul semnalarilor acustice si vizuale.
DIMENSIUNI
Noul Ghibli cu cele trei motorizari extraordinare poate conta pe o structura cu un ampatament de 2.998 mm, cu 173 mm mai scurt decat modelul Quattroporte, si cu o lungime totala care, cu cei 4,97 metri, este mai scurta cu 29 cm.
Are o garda la sol cu 20 mm mai mica decat modelul Quattroporte, dar ceea ce confera autoturismului unul dintre cele mai agresive aspecte din segmentul E sunt dimensiunile ecartamentului anterior si posterior. Ambele sunt mai mari decat cele ale modelului Quattroporte: ecartamentul anterior este 1635 mm (+1 mm), cel posterior.653 mm (+6 mm).
Autoturismul este si cu 50 kg mai usoar decat Quattropotre; Ghibli S cantareste 1.810 kg si Ghibli S Q4 cantareste 1.870 kg.
Capacitate de incarcare, 500 litri, si spatiul pentru picioare sunt aliniate la valorile segmentului de referinta.
SISTEM DE FRANARE
Noul Ghibli Maserati confirma lunga si profitabila colaborare cu Brembo si toate modelele dispun de sistem de franare cu etriere fixe.
Sistemul de franare al modelelor Ghibli S este echipat cu discuri Dual Cast ventilate cu dimensiuni 360 mm x 32 mm si etriere fixe Brembo din aliaj cu sase pistonase pe puntea fata. Pe puntea spate se propune solutia deja adoptata pe Quattroporte cu etriere fixe Brembo din aliaj cu patru pistonase.
Discurile de frana continua sa utilizeze tehnologia Dual Cast ce a fost folosita si pentru primul autoturism Maserati. Aceasta tehnologie permite reducerea greutatii suprafetei de franare din fonta prin intermediul unui clopot din aliaj ce reduce masele nesuspendate. De la o viteza de 100 km/h la 0, Ghibli S si Ghibli S Q4 utilizeaza un spatiu de franare de doar 36 metri.
Aceste frane, cu suprafata ampla de frecare si eficienta ridicata de racire, sunt proiectate pentru a garanta performante constante in situatii de condus sportiv si au suprafata marita pentru a raspunde exigentelor ce deriva din potentialul extrem de ridicat al performantelor Ghibli.
Cu o putere a motorului usor inferioara, Ghibli si Ghibli diesel adopta discuri fata mai mici, 345 mm x 28 mm, cu etriere fixe cu patru pistoane pe puntea fata si discuri de 320 mm x 22 mm cu etriere flotante pe puntea spate, ce asigura o extraordinara putere de franare. Ca si rapidul model Ghibli S, si Ghibli si Ghibli Diesel opresc in 36 metri de la viteza de 100 km/h!
Colaborarea cu Brembo s-a concentrat si asupra dezvoltarii confortului acustic al sistemului de franare al modelului Ghibli. Asa cum este tipic pentru istoria Ghibli, sistemul de franare conciliaza obiective aparent contrastante ca performante extraordinare si confort pur.
Ghibli adopta si o frana de stationare electronica ce actioneaza asupra celor patru roti. Butonul, aflat in pozitie ergonomica pe rama schimbatorului de viteze, activeaza frana atunci cand autoturismul este stationar, dar se poate transforma si intr-un dispozitiv de siguranta in timpul deplasarii. In acest caz sistemul comunica cu unitatea de control al stabilitatii ECU si decelereaza autoturismul la 0,5 g pana la eliberarea in deplina siguranta.
Franele fac parte si din sistemul automat de pornire din rampa al Ghibli. Senzorii de la bord detecteaza inclinarea autovehiculului atunci cand acesta este parcat in rampa, blocand franele timp de cateva secunde; acest lucru permite soferului sa mute piciorul de pe pedala de frana pe cea de acceleratie fara ca autovehiculul sa se deplaseze in spate.
Pe langa faptul ca sunt robuste si eficiente, etrierele Maserati au reprezentat intotdeauna un element de stil semnificativ. Aceasta traditie continua si cu Ghibli, ale carui etriere fata si spate au clasica culoare neagra, iar numele Maserati este scris cu alb.
Sunt disponibile si in culoarea agresiva si sportiva, rosu, in culoarea Maserati blue pentru eleganta sau argintiu deschis.
DIRECTIE
Ghibli utilizeaza o caseta de directie noua din aluminiu, dezvoltata special pentru noua geometrie a suspensiilor fata pe care o gasim si pe modelul Quattroporte. Obiectivul este acela de a oferi un feedback mai rapid soferului, o mai mare stabilitate la viteze ridicate si facilitatea manevrelor la viteze reduse.
Acest lucru a permis inginerilor Maserati ce au dezvoltat sistemul suspensiilor sa obtina precizia maxima si sensibilitatea directiei necesare pentru abordarea curbelor la viteze ridicate.
Diametrul redus de bracare asigura o agilitate rar intalnita la berlinele din aceasta clasa. Studiat special pentru a oferi o deplasare placuta, sistemul de directie se demonstreaza a fi confortabil in toate situatiile.
Sensibil la solicitarile clientilor, Maserati a ales sa ignore tendinta de a adopta sisteme de directie electrohidraulice. Asadar, Ghibli utilizeaza un sistem de servoasistare hidraulic, sensibil la viteza, ce evita interventiile fortate si neplacute atunci cand soferul invarte volanul rapid.
MASERATI STABILITY PROGRAM
Cine conduce un Maserati cunoaste de multa vreme avantajele sistemului de stabilitate Maserati Stability Program (MSP), iar sistemul de pe modelul Ghibli a evoluat si a fost imbunatatit.
Dezvoltat in cadrul celor mai extreme teste, sistemul MSP utilizeaza o multitudine de senzori pentru a stabili cand este necesara interventia pentru a ajuta soferul.
Sistemul MSP adauga siguranta stabilitatii intrinsece a caroseriei autoturismului, permitand soferului sa se bucure pe deplin de dinamism in orice situatie de deplasare.
Sistemul MSP masoara in permanenta manevrabilitatea si aderenta, parametri fundamentali ai comportamentului pe strada, si coordoneaza numeroase sisteme de gestiune a sigurantei si performantelor pentru a mentine manevrabilitatea ideala a autovehiculului. Sistemul intervine in special asupra motorului si sistemului de franare. In cazul patinarii, sistemul MSP reduce cuplul motorului si poate actiona franele cu interventii extrem de precise pentru a relua stabilitatea in putine milisecunde.
Celelalte sisteme cheie ale MSP includ:
- ABS, ce impiedica blocarea rotilor in timpul franarii, pentru a mentine intotdeauna controlul directiei.
- EBD (Electronic Brake Force Distribution), pentru a distribui forta de franare intre puntea anterioara si cea posterioara si pentru a preveni blocarea rotilor spate.
- ASR (Anti-Slip Regulation), pentru a impiedica patinarea rotilor motrice in conditii de aderenta redusa.
- MSR ce impiedica blocarea rotilor motrice in timpul cuplarii unei trepte inferioare in conditii de aderenta redusa. Sistemul masoara viteza rotilor motrice comparativ cu a celorlalte roti, accelerandu-le usor daca este necesar.
- BAS (Brake Apply Sensor) foloseste numerosi senzori pentru a recunoaste franarea de panica sau de urgenta si creste presiunea in circuitul de franare.
- Hill Holder. Se conecteaza automat la sistemul de franare pentru a impiedica miscarea catre spate in timpul plecarii din rampa.
SIGURANTA
Dotarile de siguranta pasiva ale noului Ghibli au fost proiectate pentru a asigura linistea pasagerilor si pentru a castiga punctajul maxim de 5 stele la testele euro NCAP fara a comprommite greutatea si consumul autoturismului.
Maserati a echilibrat aceste exigente conflictuale utilizand otel format la cald in zonele critice ale habitaclului pentru a creste siguranta pasagerilor si aluminiu in zonele cu pericol mai mic pentru a economisi greutatea.
In mod special, partea anterioara a habitaclului (montanti si ornamente sub caroserie) prezinta componente din otel format la cald, cu o traversa din magneziu a plansei de bord pentru a reduce greutatea, in timp ce partea posterioara este mai rigida prin utilizarea otelului cu rezistenta ridicata.
Barele anti-intruziune din partea anterioara si posterioara a autoturismului sunt realizate din aluminiu extrudat, in timp de portierele si capota sunt din aluminiu.
Inginerii Maserati au adaugat structurii frontale o a treia linie de distribuire a sarcinii impactului pentru a ajuta la dispirarea si distribuirea fortelor pentru a asigura stabilitate structurala caroseriei in cazul unui impact frontal.
Versiunile pentru piata americana sunt echipate cu un acoperis ranforsat capabil sa reziste la testele specifice de impact lateral si strivire a acoperisului prevazute de US NCAP si au fost adaugate ranforsari pe lonjeroanele spate pentru a respecta standardele de siguranta din SUA in cazul unui impact posterior.
Noul Ghibli este dotat cu sapte airbaguri si cu tetiere fata active pentru a oferi siguranta maxima pasagerilor.
AIRBAG
In interiorul volanului si al plansei de bord sunt localizate airbaguri cu deschidere in doua etape pentru protejarea capului soferului si al pasagerului in cazul impactului frontal, in timp ce airbagul sofer ofera protectie picioarelor soferului, reducand sarcina exercitata asupra femurului in cazul unui accident.
Toracele si bazinul soferului si pasagerului sunt apoi protejate de airbaguri laterale, pozitionate sub tapiteria din piele a scaunului.
Doua airbaguri tip „cortina” ce protejeaza in cazul impactului lateral capul pasagerilor anteriori si posteriori sunt montate in plafonul autoturismului, in apropierea montantului central.
CENTURI DE SIGURANTA
Scaunele fata sunt dotate cu dispozitive de siguranta proiectate pentru a reduce traumele produse vertebrelor cervicale.
Daca autovehiculul este implicat intr-o tamponare, tetierele active reduc automat distanta pana la capetele pasagerilor.
Centurile de siguranta cu prindere in trei puncte sunt dotate cu sisteme de pretensionare pirotehnic cu limitator de sarcina, ce intervin in cazul unei coliziuni pentru a retine pasagerii impiedicand sau reducand la minim leziunile.
Centurile de siguranta ale scaunelor din fata au fost dotate cu dispozitive ce regleaza inaltimea pentru a o adapta la inaltimea pasagerilor si pentru a creste nu doar confortul ci si siguranta.
CAMERA DEPLASARE IN MARSARIER
Camera pentru deplasarea in marsarier face mai sigure si confortabile manevrele de deplasare in marsarier.
Montata langa butonul de deschidere portbagaj, afiseaza zona din spatele autoturismului vizualizand imaginea color pe ecranul MTC de 8,4”. Sistemul opereaza impreuna cu senzorii de parcare si emite semnalari acustice pe masura ce autoturismul se apropie de obstacole.
ILUMINARE
Unul dintre motivele pentru care designul elementelor exterioare ale modelului Ghibli este atat de deosebit este reprezentat in parte de farurile bi-xenon si de luminile de zi LED.
Chiar si grupurile optice spate cu LED sunt extrem de inovatoare si asigura o excelenta vizibilitate, pe langa stilul si siguranta indispensabile pentru aceasta clasa de autoturisme.
FARURI
In timp ce Ghibli si Ghibli Diesel sunt dotate standard cu faruri bi-xenon, dotarea Ghibli S si Ghibli S Q4 include si Advanced Front-lighting System (AFS, disponibil ca dotare optionala si pentru Ghibli si Ghibli Diesel), care regleaza in mod activ profunzimea farurilor pentru a oferi o vizibilitate optima a carosabilului si pentru a nu deranja soferii de pe contrasens. Farurile bi-xenon combina tehnologia si stilul, in timp ce toate functiile secundare sunt asigurate de LEDuri.
Fiecare grup optic include lumini de zi cu design usor ce permite recunoasterea imediata atat pe timpul zilei cat si pe timpul noptii, si integreaza semnalizatoarele, luminile de pozitie laterale cu LED si un reflector lateral.
Datorita unei camere video montata in fata oglinzii retrovizoare, sistemul de iluminare ofera un control al fasciculului luminos specific pentru deplasarea pe autostrata. Profunzimea fasciculului este astfel marita fara sa fie necesara activarea manuala a luminilor de drum.
Senzorii monitorizeaza stilul de condus si viteza si, daca drumul este liber, fasciculul ajunge la profunzimea si latimea maxima, in combinatie cu rotirea farurilor.
Mai mult, sunt prevazute cu patru setari diferite pentru iluminarea automata specifice pentru deplasarea in oras, pentru deplasarea pe autostrada, pentru deplasarea cu vizibilitate redusa si pentru tarile in care se conduce pe partea dreapta. Fiecare dintre aceste modalitati activeaza automat o strategie proprie pentru a ilumina cat mai bine carosabilul.
Luminile pentru deplasarea in oras se aprind sub viteza de 45 km/h cu un fascicul luminos mai mare si cu profunzime mai mica, ce imbunatateste vizibilitatea in curbe si in zonele periculoase periferice deranjand cat mai putin ceilalti participanti la trafic.
Exista si un far dedicat ploii care se aprinde la activarea stergatoarelor. Fasciculele simple sunt reglate la niveluri diferite pentru a reduce reflexele, iar cele exterioare sunt mai largi si mai inalte pentru ca Ghibli sa fie mai vizibil.
Nota: In Statele Unite ale Americii si in Canada, piete in care autoturismele nu sunt echipate cu functie AFS, farurile mentin functiile automate de control al profunzimii si rotatiei. In Uniunea Europeana, functia de rotire a fasciculului si cele patru functii AFS pot fi dezactivate prin intermediul meniului, in timp ce in SUA poate fi dezactivata in acest mod doar functia de rotire.
GRUPURI OPTICE SPATE
Grupurile optice spate ale Ghibli au fost proiectate pentru a oferi vizibilitate maxima si un stil usor de recunoscut. Aceste lumini cu LED integreaza functia luminilor de pozitie intr-un inel iluminat ce se dezvolta in jurul grupului optic. Inelul contine luminile stop, semnalizatoarele, luminile marsarier si stopurile de ceata.
DETALII INTERIOARE
In interior, Ghibli se deosebeste de Quattroporte prin designul specific al plansei de bord ce raspunde perfect necesitatii clientilor de a trai o experienta sportiva si tanara fara a renunta la luxul pe care il asteapta de la Maserati.
Ca dotare de serie gasim scaunele din piele Poltrona Frau, invidiate de toti competitorii segmentului premium. In mod unic, aveti optiunea de a alege intre doua variante de piele pentru plansa de bord.
Interiorul noului Ghibli combina stilul curat si rafinat cu inalta tehnologie si un caracter sportiv fara egal.
Desi este caracterizata de liniile agresive ale unui coupé, Ghibli reuseste sa ofere pasagerilor scaunelor spate un spatiu pentru cap ce este tipic unei berline executive fara a recurge la clasicul compromis al altor berline premium coupé.
Dotarile interioare compacte si scaunele spate rabatabile 60:40, asigura modelului Ghibli un volum de 500 litri, pe langa un compartiment foarte spatios in consola centrala, cu spatii de depozitare generoase in portiere si un torpedo ventilat cu dimensiuni generoase.
Scaunul sofer este dotat standard cu reglare electrica cu sase pozitii si are tapiterie din piele. Maserati ofera ca dotare optionala doua tipuri de tapiterie din piele mult mai rafinate.
Modelele Ghibli S se disting printr-un scaun mult mai ergonomic cu reglare electrica pe opt pozitii si, ca dotare optionala, un sistem electric de reglare a pedalierului. Soferul poate memora setarile preferate pentru scaun, zona lombara si oglinzi retrovizoare si le poate utiliza prin intermediul unui buton.
Tunelul central separa scaunele din fata si contine doua suporturi pentru pahare si o bricheta ce functioneaza intr-o priza de 12V. Consola sa este dotata cu un compatiment pentru telefoane mobile si porturi USB si AUX-in pentru dispozitive exterioare.
Capacul consolei este divizat in doua sectiuni longitudinale si are rol de cotiera pentru pasagerii anteriori. Atunci cand este deschisa, fiecare sectiune dezvaluie prezenta a doua suporturi de pahare suplimentare si a unei prize de 12 V (alte prize de 12 V sunt pozitionate in cotiera posterioara si in portbagaj). Consola dispune de un aerator dedicat pentru a permite racirea compartimentului.
Scaunele spate ale modelului Ghibli sunt la fel de luxoase, cu doua scaune exterioare proiectate special pentru a oferi nivelul maxim de confort chiar si in timpul calatoriilor lungi precum si o extraordinara sustinere laterala. Mai mult, sunt dotate si cu sisteme de prindere ISOFIX pentru fixarea in siguranta a scaunelor transport copii.
Cotiera centrala rabatabila este dotata cu doua suporturi de pahare si un compartiment de depozitare.
„Designul interior este simplu si elegant, cu linii curate si instrumente de bord ce sunt usor de utilizat” afirma Lorenzo Ramaciotti.
„Caracteristicile functionare sunt camuflate pentru a permite concentrarea asupra suprafetelor curbate ale plasei de bord si ale tunelului central”, continua designerul.
Ca in cazul tuturor autoturismelor Maserati, detaliile interioare ale Ghibli sunt construite in jurul unei interfetei ce este intuitiva si usor de utilizat. Tabloul de bord include turometru si vitezometru de dimensiuni mari ce flancheaza un display TFT de 7” dedicat diverselor functii operative ale autovehiculului.
Majoritatea setarilor autoturismului sunt orientate in jurul soferului si sunt controlate prin intermediul butoanelor dispuse langa schimbatorul de viteze, in timp ce alte setari de bord pot fi definite de sofer prin intermediul Maserati Touch Control (MTC) aflat in centrul plansei de bord.
Dotarea de serie a modelului Ghibli S include scaune din piele, finisari in lemn, scaune fata reglabile electric pe opt pozitii, sistem climatizare cu doua zone, Active Cruise Control, sistem proiectoare fata bi-xenon adaptive si etriere frana fixe.
Maserati ofera si o posibilitate variata de personalizare cu ajutorul unor optiuni vaste printre care lemn, fibra de carbon, piele, Alcantara (pentru plafon) si numeroase alte optiuni.
Unele functii cheie includ:
MASERATI TOUCH CONTROL (MTC)
Prin utilizarea ecranului tactic MTC de 8,4”, utilizatorul poate controla simplu si foarte intuitiv aproate toate echipamentele de bord ale modelului Ghibli.
Sistemul include functii precum radio, sistem navigatie (optional) si cititor DVD. Este disponibila si conexiunea Bluetooth pentru a va conecta la surse exterioare precum telefoane mobile si dispozitive Apple.
Utilizand porturile USB si AUX-IN sau cititorul de carduri SD, utilizatorul poate asculta muzica, poate viziona un film sau chiar imagini.
Meniul ofera optiuni pentru configurarea setarilor principale ale autovehiculului si icoanele de pe ecran permit accesarea diferitelor submeniuri ale sistemului.
Prin intemediul MTC puteti controla si functia de incalzire si ventilare a scaunelor fata, functia de incalzire a volanului si functionarea parasolarului lunetei (optional) si puteti vizualiza imaginile camerei pentru deplasarea in marsarier.
CRUISE CONTROL SI LIMITATOR DE VITEZA
Sistemul Active Cruise Control este dotare de serie pe noul Ghibli. Comenzile sunt montate pe volan si viteza este afisata pe displayul tabloului de bord. Sistemul Cruise Control este activ in rampe sau pante si accelereaza sau decelereaza autoturismul pentru a mentine viteza setata.
Functia Active Speed Limiter (limitare activa viteza) este adaugata acestui sistem si permite soferului sa seteze o viteza maxima controlata.
Sistemul, care poate fi activat sau dezactivat prin intermediul unui buton de pe volan, este usor de folosit si poate fi exclus de catre sofer in situatii extreme prin apasarea pana la capat a pedalei de acceleratie.
WI-FI HOTSPOT
Noul Ghibli include tehnologia WLAN (optional) ce transforma autoturismul intr-un HotSpot Wi-Fi eficient.
Prin introducerea unei cartele SIM in routerul WLAN puteti primi semnal internet ce poate fi retransmis wireless.
Puteti conecta, in acelasi timp, pana la trei dispozitive precum laptop, telefon mobil si tableta. Sistemul suporta HSDPA, UMTS, EDGE si GSM.
AUDIO
Sistemul audio standard al noului Ghibli asigura o putere si o calitate sonora extraordinare datorita celor opt difuzoare actionate de unitatea principala. Suplimentar, dotare optionala, este disponibil un sistem „premium” cu 10 difuzoare si amplificator cu o putere de 600 Watt.
Excelenta este reprezentata de sistemul Bowers & Wilkins Premium Surround Sound (optional), dotat cu 15 difuzoare, un amplificator de 1.280 Watt si o configurare perfecta a QuantumLogic™ Surround Sound ce a necesitat studii lungi si complexe din partea specialistilor in ingineria sunetului.
Rezultatul este un sistem ce reproduce fidel orice nuanta asunetului cu nivelul maxim de puritate dinamica, pentru un realism total si ofera o placere complet noua de a asculta muzica in autovehicul.
In timp ce QuantumLogic™ Surround Sound proceseaza fiecare piesa, elementele individuale ale piesei, inclusiv instrumentele muzicale, vocile si vibratiile interioare, sunt identificate, separate si procesate cu un efect surround extraordinar de realist si precis ce restituie un profil audio cristalin si perfect definit.
Sistemul prevede un con central din Kevlar de 100 mm pentru sunetele mid-range si trei difuzoare tweeter de 25 mm in centrul si pe partile laterale ale tabloului de bord. Portierele fata gazduiesc un woofer de 165 mm si un difuzor mid-range cu con din Kevlar de 100 mm, in timp ce fiecare portiera posterioara este dotata cu un woofer din Kevlar de 165 mm si un tweeter de 25 mm. Pe capacul mobil portbagaj sunt introduse doua difuzoare mid-range din Kevlar de 100 mm si un subwoofer de 350 x 200 mm.
CHEIE INTELIGENTA
Dotata cu tehnologie Keyless Entry, corpul cheii noului Ghibli este realizat din aluminiu lucios si are un aspect solid, elegant si tehnologic.
Atunci cand autoturismul este inchis, este suficient sa tineti cheia in buzunar sau in geanta si sa deschideti pur si simplu autovehiculul actionand manerul portierei sau apasand butonul portbagajului. Astfel, nu mai este nevoie sa cautati cheia si sa apasati un buton al acesteia pentru a deschide autoturismul.
GEAMURI
Se doreste ca noul Ghibli sa fie nu doar sigur si superb din punct de vedere tehnic, ci si confortabil.
Ghibli dispune de suprafete vitrate ample ce permit utilizarea geamurilor duble acustice laminate cu care deja parbrizul este echipat.
Aceasta solutie, pe langa faptul ca garanteaza o robustete mai mare a geamurilor, contribuie la reducerea zgomotului exterior, la excelenta stabilitate termica sporind confortul si siguranta pasagerilor.
Toate cele trei geamuri spate pot fi dotate cu geamuri fumurii pentru mai multa intimitate.
SISTEM DE CLIMATIZARE
Sistemul de climatizare al modelului Ghibli se bazeaza pe un sistem cu doua zone si distribuie o cantitate enorma de aer prin cele 13 aeratoare.
Patru dintre aceste aeratoare se gasesc in partea posterioara a autovehiculului si puterea lor este echilibrata de un senzor solar pentru a garanta un nivel excelent de confort precum si mentinerea temperaturii presetate.
Sunt disponibile functii separate de reglare a temperaturii pentru sofer si pasager, functii ce pot fi controlate prin intermediul MTC sau de pe panoul de control de sub ecran.
Puterea este gestionata de un compresor cu geometrie variabila controlat electronic pentru a garanta ca functionarea se adapteaza perfect exigentelor pasagerilor.
Un numar mare de senzori permite sistemului sa mentina temperatura interioara. In mod deosebit, un senzor de umiditate regleaza fluxul aeratoarelor de degivrare si dezaburire si un senzor solar ce regleaza temperatura aerului la aeratoare pentru a anula efectele iradierii solare si ale temperaturii exterioare.
Sistemul dispune de 13 aeratoare: unul pentru dezaburirea parbrizului, patru aeratoare pe plansa de bord, doua la imbinarea dintre montantii anteriori si marginea superioara a portierei, doua in zona picioarelor pasagerilor anteriori, doua centrale pe unitatea posterioara si alte doua in zona picioarelor pasagerilor posteriori.
CALITATE
Programele dedicate noilor modele Quattroporte si Ghibli proiecteaza Maserati intr-o era noua a calitatii extreme.
Aceasta initiativa porneste de la baza, cu o modernizare completa a locatiei de langa Torino, si implica intregul proces de fabricatie al Ghibli pana la etapa de testare a fiecarei unitati Ghibli ce iese de pe linia de productie.
Un program intens menit sa testeze fiabilitatea Ghibli a fost conceput deja in faza de dezvoltare a autoturismului si prevedea:
- Peste sase milioane de kilometri de teste cu o flota de peste 90 unitati Ghibli
- Sute de mii de kilometri de teste suplimentare pentru validarea fiecarei modificari
- Teste in conditii de temperaturi extreme in Africa de Sud si Maroc
- Teste in conditii de temperaturi extreme in Suedia si Noua Zeelanda
- Teste de rezistenta, calitate si zgomot a fiecarei componente in parte
- Verificari riguroase ale procesului, incluzand patru la caroserie, trei in etapele de vopsire si patru in cursul montarii, plus teste suplimentare dinamometrice, teste pentru verificarea infiltrarii apei si teste ale elementelor electronice
- Peste 700 de verificari pentru fiecare autoturism produs
- Inainte de a fi predat clientului, fiecare unitate Ghibli finalizata este supusa unui control final de calitate ce dureaza 30 de minute
Fiecare unitate Ghibli este supusa unui test de 60 kilometri pe strada inainte de a fi livrata catre client.
Uitandu-ma pe netul in limba romana uite ca am nimerit pe pagina dumeavoastra.
Nu pot sa nu remarc ca sunt placut surprins de calitatea articolelor de pe aceasta pagina si
va doresc cat mai mult succes!