In anul 1981 iesea de pe poarta fabricii din Craiova primul Oltict. Desi la acea vreme se stia ca Oltict este un produs 100% romanesc si ca statul detinea 100% din actiuni, iata ca dupa ani si ani, aflam ca de fapt Citroen detinea 36%. Nu asta conteaza acum.
Dupa 27 de ani, Ford preia fabrica de la Craiova, care intre timp apartinuse Daewoo, urmand ca in anul 2012, dupa patru ani, sa scoata de pe liniile de productie primul B-MAX.
Asadar, intre primul Oltcit si primul B-MAX este o perioada temporala de nu mai putin de 31 de ani!
La 34 de ani distanta de la aparitia primului Oltcit, intr-o parcare oarecare, un Oltcit albastru deschis parcheaza langa un Ford B-MAX albastru inchis. O poza cat o mie de cuvinte. De aceea am facut doua!
34 de ani distanta, aceeasi fabrica, aceeasi culoare albastra (chiar daca alta nuanta). 34 de ani de evolutie auto! Adica, cu alte cuvinte, daca in anul 1981 Oltcit era un fel de mandria noastra nationala, romanii fiind oarecum saturati de perena Dacie, iata ca acum avem o alta mandrie, care insa nu inteleg din ce cauza nu este perceputa astazi, asa cum era perceput Oltcit in anii ’80.
In 34 de ani s-au schimbat multe la Craiova. Spre exemplu, B-MAX are doar in portiera stanga fata incorporata mai multa tehnologie decat are intreg Oltcitul.
In 34 de ani, la Craiova au ajuns (intr-o ordine aleatorie) airbagurile, SYNC, senzorii de parcare, geamurile electricce, motorul EcoBoost, Active City Stop, senzorii de presiune ai anvelopelor etc.
34 de ani. 34 de ani de evolutie, reuniti intr-o parcare…