Geneva 2014: Maserati Alfieri

Coupe-ul concept prezentat de Maserati la Salonul Auto de la Geneva, este unul perfect functional. Creat pentru a celebra cei 100 de ani ai brandului, poarta numele lui Alfieri Maserati, cel mai proeminent dntre fratii Maserati, care a fost totodata un geniu al ingineriei, fondand “Officine Alfieri Maserati” in Bologna, in urma cu un secol.

Maserati Alfieri

Designul a fost realizat la Maserati Centro Stile in Torino, iar producatorul sustine ca studiul are un caracter mai sportiv decat GranTurismo, in timp ce proportiile sale pot constitui un arhetip pentru viitoarele masini sport si cu siguranta previzualizeaza viitoarele intentii stilistice lae marcii.

Modelul nu va intra in productia de serie in urmatorii doi ani si chiar si atunci cand o va face, va fi ceva similar cu conceptul pe care-l prezentam astazi.
Inspiratia modelului este masina de curse Maserati A6 GCS-53- 1954, cu design realizat de Pinifarina, masina de lacare Alfieri a preluat atat liniile stilistice, cat si amplasamentul habitaclului de mici dimensiuni, pozitionat aproape pe puntea spate, partea frontala extrem de lunga si aripile laterale fata care se intind aproape pana la rotile din spate.

Jantele modelului sunt realizate prin forjarea unui singur element din aluminiu si au dimensiuni de 20, respectiv 21 inci, fata-spate, designul retro amintind modelul dela care s-au inspirat creatorii.

Culoarea caroseriei, care imita metalul lichid, se numeste “Steel Flair”, in timp ce elementele decorative dintre spitele jantelor, etrierii de frana, grila fata, gurile de admisie, difuzorul spate si ornamentul din jurul evacuarii, sunt finisate in culoarea Maserati Blue.

Aflieri este realizat pe platforma GranTurismo MC Stradale, de la care a preluat sasiul, insa ampatamentul conceptului este cu 240 mm mai scurt. Dimensiunile sale sunt de 4.590 mm lungime, ampatament de 2.700 mm, 1.930 mm latime si 1.280 mm inaltime.

Conceptul este pus in miscare de o unitate V8 de 4,7 litri, cu aspiratie naturala, care produce 460 CP si 520 Nm, la 4,750 rpm. Transmisa, actionata electronic, are sase trepte.

Leave a Comment


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.