Compania americana Interbrand care organizeaza topul anual Best Global Green Brands, a publicat topul primelor 50 de marci,din domenii diferite, in cadrul celei de a treia editii anuale desfasurate la New York.
Interbrand, lider mondial in consultanta marcilor si autor al clasamentului anual Best Global Green Brands, a dat publicitatii nominalizarile aferente anului 2013.
Sectorul auto este dominant, avand pe primele trei locuri marcile Toyota, Ford si Honda. Nissan (locul 5), Ford (locul 2), Nokia (locul 9) si UPS (locul 32), sunt companiile care au inregistrat cea mai mare crestere in acest an, in timp ce topul noilor intrati include nume precum Nestle (locul 14), Kia (locul 37), ZARA (locul 48) si Colgate (locul 50).
Clasamentul Interbrand’s 2013 Best Global Green Brands examineaza decalajul dintre practicile cu impact asupra mediului, ale unei corporatii si perceptia consumatorilor vis a vis de acele practici. Si cand vine vorba despre identificarea acestui Top 50 Best Global Green Brands, in fiecare an, Interbrand incepe cu 100 de companii care s-au incadrat in parametrii impusi. Apoi, Interbrand incepe o cercetare intesiva asupra consumatorilor, pentru a inregistra perceptia acestora asupra durabilitatii companiei respective sau a actiunilor „verzi” pe care le practica, comparandu-le cu datele de performanta si durabilitate ecologica oferite de Deloitte – date bazate pe informatiile publice disponibile.
Inovatia a dus la o dominatie a marcilor auto in top 10. Toyota isi pastreaza locul 1.
Iata si clasamentul marcilor auto: Toyota (#1), Ford (#2), Honda (#3), Nissan (#5) si Volkswagen (#7), impreuna ocupand jumatate din top 10.
Iata si o imagine a clasamentului general, care surprinde si schimbarile: