Ford Mondeo Vignale Concept se prezinta

Cei de la Ford s-au decis sa faca cunoscut cel mai nou proiect al lor, destinat Europei, cu doi ani inainte de data-limita la care este de fapt programat sa ajunga in show-room. Este vorba despre Ford Mondeo Vignale Concept, care va fi prezentat in premiera la Salonul Auto de la Frankfurt.

ford-mondeo-vignale-22
Vignale este o readucere aminte a numelui marelui carosier italian. Insa cand vine vorba despre Ford Mondeo Vignale, avem in fata un studiu care desi este o noutate Ford, a aparut in premiera mondiala in editia online a publicatiei Autocar.

Ca si Ghia, Vignale a fost un carosier domiciliat in Turin, Italia, care a ajuns in colectia de branduri Ford. Si in timp ce Ghia a fost transformat intr-o versiune de echipare a mai multor modele Ford Europa, Vignale si-a facut aparitia mai recent,in anul 2004, cand Ford a dat publicitatii primele informatii despre Focus Vignale, in nfapt un preambul pentru Ford Focus Cabriolet. Numele sau a mai reaparut si in anul 1993 odata cu Aston Martin Lagonda Vignale Concept, in perioada cand Ford detinea compania britanica.

In principiu, Mondeo merita sa primeasca alaturi un nume atat de select, deoarece a fost mereu o masina remarcabila, care a avut insa mereu de suferit din cauza marcii non-premium careia ii apartine si de ce san-o spunem si datorita interiorului sau, niciodata cel mai bun din segment. Speranta lumii auto este ca cei de la Ford sa nu fi recurs lanumele Vignale doar ca strategie de marketing, fiindca ceva italian suna a ceva ce ai vrea sa detii, in timp ce interiorul este dintr-odata privit cu alti ochi.

Totusi, chiar daca Ford a cumparat mai multe case de design italiene, precum Ghia si Vignale, faptul ca le foloseste numele pentru a denumi diferite variante de echipare, chiar daca sunt variante de echipare superioare ale modelelor respective, pare nejustificat. In realitate, Ghia nu a fost niciodata versiunea de top a modelelor Ford de generatie mai recenta,fiind mai degraba ceva echivalent cu Trend Plus, sau ceva similar.

De aceasta data, versiunea Vignale promite sa faca din Monmdeo o masina mai dorita, atragand cat mai multi cumparatori care au o minima cultura auto, constienti de valoarea imaginii, care altminteri ar fi cumparat versiuni mai slab echipate din curtea Mercedes-Benz sau BMW. Insa nu trebuie sa va faceti iluzii, la fel cum probabil nici Fordnu isi face. Astfel, daca acest Mondeo Vignale va fi la fel debun precum au fost predecesorii sai cu design european si fabricati in Genk, Belgia, vom asista din nou la o incorecta pozitionare amasinii intr-o zona unde marca Ford nu are suficient „sange albastru”, in timp ce o masina solida, cu o buna structura mecanica si cu un aspect foarte bun, va sfarsi intr-o companie plina de mediocritate, unde nu isi are locul.

Ford estimeaza ca intre 10 si 15% dintre clientii sai vor opta pentru Vignale, care in  plus fata de un Mondeo clasic, vine cu jante de aliaj speciale de 20 de inch, finisaje cromate, un design unic pentru bara de protectie fata, luminile de ceata si grila, scaune imbracate in tapiterie din piele premium si o culoare exclusiva „Nocciola”. La acestea se adauga lumini de zi LED, manere pentru portiere din crom, alaturi de capacele oglinzilor retrovizoare si semnatura speciala „Vignale”, care o inlocuieste pe cea cu „Mondeo”.

Interiorul este mult mai luxos, alaturi de scaunele imbracate in piele, aceeasi tapiterie fiind regasita si pe panourile portierelor, plansa de bord, consola centrala si volan. Portbajaul este prevazut cu un sertar special purtand de asemenea, semnatura Vignale, dar si un geamantan din piele, de asemenea personalizat. Masina are, in plus, conexiune Wi-Fi pentru interior.

Clientii versiunii Vignale vor beneficia de un consilier special la fiecare dealership, care le va acorda o atentie deosebita si le va asigura o experienta unica, atat in ceea ce priveste detaliile tehnice, cat si pe cele de ordin stilistic.

Pentru mai multe detalii, consultati galeria foto alaturata.

Leave a Comment


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.