Cum si-a luat Mihai Albu teapa cu Infiniti

S-a scumpit la tarate si  s-a ieftinit la faina. Asta se intampla cand iti cumperi masina din America.

mihai-albu_1

Cunoscutul designer Mihai Albu este, fara indoiala, o figura aparte in showbiz-ul romanesc. Nu pentru ca este mereu in centrul atentiei acestuia, ci mai degraba ca vrea-nu vrea, este vesnic prezent pe acolo. Creatiile sale, deseori nonconformiste sau greu de digerat de catre necunoscatori, il tin aproape de lumina reflectoarelor.

Ca o figura publica care se respecta, Mihai Albu tine la imaginea proprie si intr-un mod la fel de nonconformist si-a ales o masina pe masura. Covorul rosu oblige, ca sa zicem asa! Designerul si creatorul de moda a optat pentru un Infiniti FX 45.
Acesta este un vehicul din clasa premium, produs de divizia de lux a companiei Nissan. La acea vreme, cand si-a luat Albu masina, compania Infiniti nu furniza SUV-ul FX cu motorizare diesel, iar in Romania era comercializat numai in varianta cu motor de 5,0 litri, pe benzina, V8, cu o capacitate cilindrica de  5026 cmc.

Speriati de imensitatea motorului, dar si de costul taxelor din tara noastra, multi amatori de Infiniti FX au facut aceeasi greseala ca Mihai Albu. In loc sa cumpere masina de la importatorul roman, cu un pret care pleca la acea ora de la 73.000 € cu TVA inclus, au optat pentru importul din SUA. Avantajele erau evidente: cilindree mai mica (FX 35 si 45 avand motorul cu 1500, respectiv 500 cmc mai mic) dar si pret de achizitie considerabil redus.

Supriza ulterioara a fost inerenta si implacabila. Caci in lumea asta, totul se plateste. In timp ce Mihai Albu cita in mod critic consumul masinii sale, cifrat undeva la 24 l/100 km  in regim urban, Infiniti FX 5,0 S consuma, in acelasi regim, maximum 17-18 l/100 km, benzina. Pe testate si pe alergate prin oras! Altfel, la mers civilizat, consumul scade pana in jurul a 14-15 l/100 km.

Asta pentru ca diferenta dintre un Infiniti FX produs pentru Europa si unul produs pentru piata din SUA este de aproximativ 2.000 de repere, inclusiv ECU, care este conceput si setat pentru traficul de pe soselele americane.

Asadar, in cazul in care doriti sa va achizitionati un asemenea vehicul, asezat in segmentul premium, nu va lasati inselati de aparente. Cel mai bine este sa consultati un specialist, cineva care va poate detalia diferentele dintre masinile care, din exterior, arata identic. Asta ca sa nu mai pomenim de normele de poluare, care desi in SUA sunt mult mai drastice, nu sunt echivalente cu cele europene.

Astazi, Mihai Albu isi pastreaza cu stoicism masina, pentru ca si in Romania a venit criza, dar si pentru ca intre timp, romanii au aflat de aceasta diferenta dintre versiuni. si oricum, Infiniti FX, indiferent de varianta de motorizare, este un vehicul premium, adresat persoanelor care-si permit un vehicul premium, cu un design incitant si provocator, insa nu realizat pe gustul tuturor. Adica aidoma creatiilor lui Mihai Albu.

Leave a Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.