BMW Seria 2 Coupé

BMW Seria 2 Coupe

1. Informatii generale

Portofoliul de modele BMW sarbatoreste premiera unei noi game de modele: BMW Seria 2 Coupé. Conceptul distinctiv al automobilului, unic in segmentul sau, cuprinde o caroserie cu doua usi – un design in trei volume specific coupé-urilor BMW -, patru locuri, tractiune spate, dar si o gama de motorizari si un reglaj al sasiului care sunt orientate pe calitatile sportive. Lansarea pe piata este prevazuta pentru luna martie 2014, iar gama va include si o versiune M Performance, BMW M235i Coupé.

BMW Seria 2 Coupé reprezinta o diferentiere clara fata de modelul compact BMW Seria 1 datorita designului personalizat, care include si o crestere cu 11 centimetri a lungimii caroseriei. Partea frontala si cea spate beneficiaza de un design distinctiv, cu linii extinse, elegante si dinamice, care se imbina armonios cu linia acoperisului ce se pierde cursiv spre spate. Configuratia cu tractiune spate este accentuara de latimea in dreptul puntii spate. Și noua gama beneficiaza de linii de design – Sport Line, Modern Line si pachet M Sport – care au rolul personalizarii modelului.

Comparativ cu predecesorul sau BMW Seria 1 Coupé, gama Coupé a inregistrat o crestere semnificativa a dimensiunilor: lungimea s-a extins cu 72 de milimetri (4.432 mm), latimea +32 mm (1.774 mm), ampatamentul +30 mm (2.690 mm), ecartamentul fata +41 mm (1.521 mm), ecartamentul spate +43 mm (1.556 mm). Toate aceste modificari se resimt si la nivelul spatiului interior, care a inregistrat si el o crestere evidenta: un plus de 19 milimetri la spatiu pentru cap (locurile din fata), respectiv de 21 mm pentru picioare (locurile din spate). In plus portbagajul  are o crestere a volumului cu 20 de litri, la un total de 390 l. Spatarul scaunelor din spate poate fi divizat in doua elemente sau, optional, in raport 40:20:40. In plus, optimizarea detaliilor aerodinamice a dus la obtinerea unui coeficient Cd de 0,29 (BMW 220i Coupé), mai mic si fata de modelul anterior, si fata de noua generatie BMW Seria 1.

Echipate cu tehnologia BMW TwinPower Turbo, motoarele pe benzina si cele diesel furnizeaza valori ce sunt lider in segment atat in privința calitatilor sportive, cat si a eficientei. BMW 220i Coupé este primul model compact BMW care este propulsat de versiunea de 135 kW/184 CP a motorului pe benzina, cu patru cilindri, de 2,0 litri. Cele trei versiuni de motorizare diesel (propulsoare cu patru cilindri) dezvolta puteri de 105 kW/143 CP la BMW 218d Coupé, 135 kW/184 CP la BMW 220d Coupé, respectiv 160 kW/218 CP la BMW 225d Coupé. Daca toate acestea nu sunt suficiente, clientii pot comanda – inca de la lansare – varful de gama BMW M235i: cel mai puternic model BMW M Performance cu motorizare pe benzina care dispune de un propulsor de 3,0 litri (240 kW/326 CP), cu sase cilindri dispusi in linie si tehnologie M Performance TwinPower, dar si de sasiu optimizat M si caroserie optimizata aerodinamic.

Imbunatatiri au fost aduse eficientei si prin numeroasele tehnologii BMW EfficientDynamics care includ Air Curtains si functie Auto Start-Stop, disponibila atat pentru transmisia manuala, cat si pentru cea automata. Modul ECO PRO, care poate fi activat prin intermediul comutatorului Driving Experience Control (disponibil standard) si care include functia „coasting” (mers liber, cu decuplarea automata a motorului de la transmisie la ridicarea accelerației) in combinatie cu transmisia automata.

Cateva caracteristici traditionale BMW precum tractiunea spate, motorul dispus longitudinal, distributia perfect echilibrata a maselor intre punți si tehnologia sofisticata a sasiului asigura agilitatea BMW inconfundabila si a confortului remarcabil. Acestea se datoreaza si suspensiei, cu dublu brat transversal pentru puntea fata si cinci brate pentru cea spate. Echiparea standard include directie asistata electric si frane performante, in timp ce lista de optiuni ofera directie sport variabila, sistem de franare M Sport si suspensie M adaptiva cu amortizoare controlate electronic. Tinuta de drum este garantata si de sistemul DSC de control al stabilitatii, care in echiparea standard include DTC si functie de blocare electronica a diferentialului spate. Inca de la lansare, BMW M235i Coupé va putea fi echipat cu diferentialul mecanic cu patinare limitata, disponibil in gama de accesorii BMW originale.

Cu o rigiditate torsionata ridicata, structura caroseriei a fost dezvoltata pe baza celei de la BMW Seria 1, model care a primit cinci stele la testele de impact Euro NCAP. Protectia vasta a pasagerilor este oferita de echipamentele de siguranta printre care se numara airbaguri frontale, laterale si pentru cap, in timp ce protectia optimizata a pietonilor este garantata de capota fata activa si zonele de deformare ale partii frontale.

Interiorul dispune de cockpit orientat spre conducator – o caracteristica BMW -, aerul conditional dispune de control automat in echiparea standard. Nu trebuie omis nici sistemul de operare iDrive, care, in combinatie cu sistemul radio sau de navigatie BMW Professional, include Control Display in design BMW flatscreen exclusiv. Lista de optionale include sistemul de navigatie Professional cu Touch Controller, o mare varietate de compartimente de stocare, zone depozitare si suporturi pentru pahare.

Pe lista de optionale figureaza si o selectia de sisteme de asistare a conducatorului si servicii de mobilitate din portofoliul BMW ConnectedDrive, fara echivalent in segmentul compact. Printre aceste sisteme si servicii se numara High Beam Assistant (asistare a fazei lungi) cu efect antiorbire, faruri adaptive, Parking Assistant (sistem parcare automata), camera pentru mers inapoi, Speed Limit Info (informtaii privind limia de viteza) cu afisare No Passing Info (informatii privind interdictia de depasire), sistemul tempomat cu functie de franare, integrare vasta a smartphone-urilor si a playerelor muzicale, functionalitate extinsa oferita de aplicatii pentru servicii bazate pe internet precum Webradio, Deezer, Aupeo!, Facebook sau Twitter.

Variante de model:

BMW M235i Coupé: motor pe benzina, cu sase cilindri dispusi in linie, cu tehnologie M Performance TwinPower Turbo (turbocompresoare twin-scroll, injectie directa High Precision, gestiune variabila a supapelor VALVETRONIC, Double-Vanos). Capacitate: 2.979 cmc, putere: 240 kW/326 CP intre 5.800 si 6.000 rpm, cuplu maxim: 450 Nm intre 1.300 si 4.500 rpm. Acceleratie [0-100 km/h]: 5,0 secunde (transmisie automata: 4,8 secunde), viteza maxima: 250 km/h. Consum mediu de combustibil: 8,1 l/100 km (7,6 l/100 km), emisii CO2: 189 g/km (176 g/km), standard de emisii: EU6.

BMW 220i Coupé: motor pe benzina, cu patru cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (turbocompresoare twin-scroll, injectie directa High Precision, gestiune variabila a supapelor VALVETRONIC, Double-Vanos). Capacitate: 1.997 cmc, putere: 135 kW/184 CP intre 5.000 si 6.250 rpm, cuplu maxim: 270 Nm intre 1.250 si 4.500 rpm. Acceleratie [0-100 km/h]: 7,0 secunde (transmisie automata: 7,0 secunde), viteza maxima: 235 km/h (230 km/h). Consum mediu de combustibil*: 6,1-6,3 l/100 km (5,7-6,0 l/100 km), emisii CO2*: 142-148 g/km (134-139 g/km), standard de emisii: EU6.

BMW 225d Coupé: motor diesel cu patru cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (doua turbocompresoare, supraalimentare in mai multe etape, injectie directa common-rail cu piezoinjectoare, presiune maxima de injectie: 2.000 bar). Capacitate: 1.995 cmc, putere: 160 kW/218 CP la 4.400 rpm, cuplu maxim: 450 Nm intre 1.500 si 2.500 rpm. Acceleratie [0-100 km/h]: 6,3 secunde (transmisie automata), viteza maxima: 242 km/h. Consum mediu de combustibil*: 4,7 l/100 km, emisii CO2*: 124 g/km, standard de emisii: EU6 (date provizorii).

BMW 220d Coupé: motor diesel cu patru cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (turbocompresoare cu geometrie variabila a admisiei, injectie directa common-rail cu injectoare cu supape solenoid, presiune maxima a injectiei: 1.800 bar). Capacitate: 1.995 cmc, putere: 135 kW/184 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim: 380 Nm intre 1.750 si 2.750 rpm. Acceleratie [0-100 km/h]: 7,2 secunde (transmisie automata: 7,1 secunde), viteza maxima: 230 km/h (230 km/h). Consum mediu de combustibil*: 4,5-4,8 l/100 km (4,2-4,4 l/100 km), emisii CO2*: 119-125 g/km (111-117 g/km), standard de emisii: EU6.

BMW 218d Coupé: motor diesel cu patru cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (turbocompresoare cu geometrie variabila a admisiei, injectie directa common-rail cu injectoare cu supape solenoid, presiune maxima a injectiei: 1,600 bar). Capacitate: 1.995 cmc, putere: 105 kW/143 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim: 320 Nm intre 1.750 si 2.500 rpm. Acceleratie [0-100 km/h]: 8,9 secunde (transmisie automata: 8,6 secunde), viteza maxima: 213 km/h (213 km/h). Consum mediu de combustibil*: 4,3-4,5 l/100 km (4,2-4,4 l/100 km), emisii CO2*: 114-119 g/km (111-117 g/km), standard de emisii: EU6.

* Date valabile pentru ciclul de testare test. Informatiile pot varia in functie de dimensiunea anvelopelor alese. BMW 225d Coupé si BMW 218d Coupé: toate datele privind performantele, consumul de combustibil si emisiile sunt provizorii.

2. Conceptul: dubla placere a condusului.

• Dinamica de neegalat in segmentul compact premium.

• Atractie estetica emotionala in stilul specific BMW Coupé.

• Traditie sportiva din perioada gamei BMW 02.

Nu este prima data cand BMW rasfata segmentul compact cu placerea condusului specifica marcii. De exemplu, BMW Seria 1 a indeplinit acest pentru aproape un deceniu, iar pozitia sa remarcabila in fata concurentei isi are originile in conceptul tractiunii spate (absolut unic in aceasta clasa), in motoare puternice cu tehnologie BMW TwinPower Turbo si in caracterul premium evident. Acum, BMW Seria 2 Coupé duce nivelul placerii condusului la un nivel superior. Noul model cu doua usi se evidentiaza prin designul distinctiv al caroseriei, gama de motoare performante si tehnologia sasiului special configurata.

Exista o diferentiere clara intre BMW Seria 2 Coupé si BMW Seria 1, noul model asumandu-si o imagine proprie. Diferentierea poate fi recunoscuta imediat in designul noului automobil, dar isi face simtita prezenta si la capitolul performante. BMW Seria 2 Coupé vine ca o evoluție evidenta fața de predecesorul sau BMW Seria 1 Coupé, care a fost vandut in peste 150.000 de unitati la nivel global.. Ca și acum 45 de ani, numarul 2 a insemnat o experiența unica a condusului sportiv intr-un model compact cu doua usi – totul a inceput cu lansarea gamei BMW 02.

Dotarile caracteristice unui BMW Coupé.

Conceptul de automobil din spatele BMW Seria 2 Coupé – unic in acest segment – este reflectat fidel de designul caroseriei. Modelul cu doua usi este, in primul rand, un coupé specific marcii BMW, prin caracteristici precum: o caroserie in trei volume cu un portbagaj bine definit si o silueta joasa, o capota lunga, usi cu geamuri fara rama si o linie a acoperisului, extinsa dinamic, ce se prelungeste cursiv spre partea spate. Caracteristicile de condus ultrasportiv ale BMW Seria 2 Coupé – generate de selectia motoarelor si tehnologia fina a sasiului – sunt exprimate clar de designul exterior. Motorul cu patru cilindri, ce dezvolta 135 kW/184 CP, de la BMW 220i Coupé isi face debutul la un model BMW din clasa compacta, iar propulsorul cu sase cilindri dispusi in linie, ce ofera 240 kW/326 CP, de sub capota BMW M235i Coupé face ca acesta sa fie cel mai puternic model cu motorizare pe benzina din portofoliul BMW M Performance.

Proportiile specifice ale BMW Seria 2 Coupé se regasesc in caroseria ce masoara 4.432 de milimetri in lungime. Modelul cu doua usi este mai lung cu 108 mm fata de BMW Seria 1 si cu 72 mm fata de precedentul BMW Seria 1 Coupé. Noul coupé compact este mai lat cu 32 de milimetri fata de predecesorul sau (la 1.774 mm) si are un ampatament mai mare cu 30 de milimetri (2.690 mm), precum si ecartamente mai mari (fata: 1.521 mm, +41 mm; spate: 1.556 mm, +43 mm). Totodata, inaltimea automobilului a fost redusa cu 5 mm, la 1.418 milimetri. Rezultatul este un interior mai spatios si un plus de 20 de litri in volumul portbagajului (acum 390 litri). La toate acestea se adauga faptul ca BMW Seria 2 Coupé este mult mai eficient aerodinamic decat BMW Seria 1, dar si decat predecesorul sau – lucru reflectat de coeficientul Cd de 0,29 pentru BMW 220i Coupé.

Traditie sportiva pe o amprenta compacta.

BMW Seria 2 Coupé continua traditia marcii de a construi modele compacte care ofera o experiența fascinanta de condus. Iar prezenta numarului 2 in desemnarea modelului creeaza o conexiune cu istoria. De exemplu, lansarea BMW 1600-2 in 1966 a deschis un segment complet nou de automobile. Inspirat in special de pachetul bine adaptat al sistemului de propulsie si tehnologiei sasiului, coupé-ul cu doua usi a devenit un simbol al manevrabilitatii sportive si al placerii intense a condusului in segmentul compact. Variantele suplimentare de motorizare au amplificat atractia noii game. De exemplu, BMW 2002 – prezentat in 1968 – a iesit in prim plan in ceea ce priveste popularitatea si succes in transformarea „Placerii de a conduce” dintr-un slogan intr-o experienta pentru noi grupuri-tinta. Cea mai spectaculoasa varianta a fost BMW 2002 turbo (125 kW/170 CP) – primul model al unui constructor european ce a beneficiat de serviciile unui turbocompresor.

3. BMW M235i Coupé: liderul clasamentului sportiv din segmentul compact.

• Model BMW M Performance cu motor pe benzina, cu sase cilindri, care dezvolta 240 kW/326 CP.

• Tehnologia traditionala a sasiului si caroserie optimizata aerodinamic, reglajul are precizia M specifica.

• Interior exclusivist de automobil sport pentru placere maxima a condusului.

Lansarea pe piata a gamei BMW Seria 2 Coupé reprezinta si debutul celui mai performant model in segmentul compact premium. BMW M235i Coupé este cel mai recent membru al portofoliului BMW M Performance. Acesta intruchipeaza placerea intensa a condusului, evidențiata și prin designul caroseriei ce a fost special modificata si optimizata aerodinamic, si este propulsat de cel mai puternic motor pe benzina dezvoltat pana acum de BMW M Performance Automobile. Motorul cu sase cilindri dispusi in linie, cu tehnologie M Performance TwinPower Turbo, genereaza o putere maxima de 240 kW/326 Cp si accelereaza BMW M235i Coupé de la 0 la 100 km/h in 5,0 secunde. Alte ingrediente in caracterul unic al BMW M235i Coupé sunt interactiunea dintre puterea motorului, tehnologia traditionala a sasiului si sistemul de franare, precum si echilibrul aerodinamic atins cu precizia M specifica.

Conceptul de automobil pe care se bazeaza BMW M235i Coupé raspunde dorintei celor cu un stil de condus sportiv care vor mai multa placere a condusului fara a compromite utilitatea cotidiana. Proprietatile de manevrabilitate sunt definite de agilitatea si precizia impresionante, rezultatul numeroaselor modificari efectuate de BMW M GmbH asupra componentelor implicate in maximizarea calitatilor sportive ale automobilului. Reglabile cu precizie, caracteristicile de condus ale BM M235i Coupé reflecta competentele si experienta pe care BMW M GmbH le are in motorsport si in dezvoltarea unor automobile sport foarte performante.

Putere captivanta: motor cu sase cilindri dispusi in linie cu tehnologie M Performance TwinPower Turbo.

Motorul cu sase cilindri dispusi in linie care echipeaza BMW M235i Coupé beneficiaza de cea mai noua dezvoltare a tehnologiei M Performance TwinPower Turbo si de modificarile specifice la sistemul de racire, gestiunea puterii si reglajul acusticii. Un turbocompresor twin-scroll, injectia directa High Precision, sincronizare variabila a supapelor VALVETRONIC si control variabil al axului cu came Double-Vanos sunt combinate pentru a asigura furnizare instantanee a puterii si caracteristicile independente de turatie specifice marcii – fara a mai mentiona eficienta exceptionala pentru aceasta clasa de putere. Motorul genereaza o putere maxima de 240 kW/326 CP, disponibila intre 5.800 si 6.000 rpm, la o capacitate de 3,0 litri, in timp ce cuplul maxim de 450 Nm este disponibil intre 1.300 si 4.500 rpm, oferind motorului o putere de tractiune impresionanta, de la prima apasarea a accelerației.

BMW M235i Coupé este echipat standard cu transmisie manuala cu sase trepte care, la noul model BMW M Performance, dispune de lubrifiere cu carter uscat si de facilitatea unor rapoarte scurte pentru schimbari sportive ale vitezelor. In consecinta, sprintul de la 0 la 100 km/h se realizeaza in 5,0 secunde. Optional, BMW M235i Coupé poate fi comandat si cu o transmisie automata sport cu opt trepte, completata de Launch Control. Cand este activat Launch Control, sprintul 0-100 km/h este realizat in 4,8 secunde. Datorita puterii mari si atractiei pentru turatii ridicate de care da dovada motorul cu sase cilindri dispusi in linie, rezervele de putere sunt disponibile pentru acceleratii dinamice in reprize la viteze mari. Viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h, indiferent de tipul de transmisie.

Conform ciclului de testare EU, BMW M235i Coupé inregistreaza un consum mediu de combustibil de 8,1 l/100 km si emisii CO2 de 189 g/km. Daca modelul este echipat cu transmisia automata sport cu opt trepte, datele sunt si mai bune: consum de 7,6 l/100 km si emisii de 176 g/km.

Reglaj specific al sasiului pentru precizie maxima.

Pentru ca puterea remarcabila a motorului sa fie transformata in performante dinamice, BMW M235i Coupé dispune de tehnologie a sasiului specifica modelului. Aceasta include sistemul de arcuri si amortizoare configurate individual si de cinematica specifica pentru puntea fata. Pe langa toate acestea, BMW M235i Coupé dispune standard de sistem de franare M Sport si directie sport variabila, care asigura un raspuns mai sportiv.

In dotarea standard de la BMW M235i Coupé, jantele M de 18 toli, din aliaj usor, sunt echipate cu anvelope mixte, dimensiune 225/40 R18 pentru rotile fata si 245/35 R18 in spate. Special dezvoltate, pneurile cu aderenta ridicata garanteaza transfer optim al fortelor de acceleratie si franare spre suprafata soselei. Clientii pot opta si pentru jantele BMW M Performance de 19 toli, din aliaj usor forjat, disponibile in gama de accesorii BMW originale.

Exclusiv la BMW M235i Coupé: diferential BMW M Performance cu patinare limitata.

O alta componenta cu efect asupra suspensiei, disponibila exclusiv pentru BMW M235i Coupé inca de la lansarea modelului, este diferentialul BMW M Performance cu patinare limitata, care are rolul de a imbunatati potentialul dinamic. Sistemul cu diferential mecanic pentru puntea spate optimizeaza tractiunea in situatiile corespunzatoare de condus dinamic. Cand sistemul DSC de stabilitate este dezactivat, diferentialul cu patinare limitata, asigura repartizarea transmisiei intre rotile puntii spate pentru efectul optim de maximizare a tractiunii. Reactionand la cuplul diferit intre rotile propulsoare, acesta reduce patinarea rotii cu aderenta mai mica prin canalizarea surplusului de tractiune spre cealalta roata prin efectul de blocare. Aceasta distributie controlata a transmisiei optimizeaza tractiunea si permite un comportament mai dinamic in situatiile limita. Puterea motorului este transformata cat mai eficient in propulsie pentru a oferi o acceleratie mai dinamic la iesirea din viraje.

Aerodinamica optimizata, ambianta de automobil sport.

Asemenea tehnologiei sasiului, proprietatile aerodinamice ale BMW M235i Coupé au fost si ele imbunatatite luand in considerare puterea motorului cu sase cilindri. Spoiler-ul fata al modelului cu doua usi poarta designul M traditional. Prizele largi de aer, cu flapsuri al caror design este inspirat din motorsport, ocupa spatiul rezervat proiectoarelor de ceata la celelalte variante BMW Seria 2 Coupé. In stilul obisnuit pentru gama BMW M Performance, acestea sunt divizate orizontal de bare de culoare Ferric Grey metalizat. Alte particularitati ale designului exterior sunt decoratiunile BMW Individual High-gloss Shadow Line, capacele oglinzilor retrovizoare in nuanta Ferric Grey, pragurile laterale puternic conturate si difuzorul spate a carui sectiune inferioara este finisata in culoare Dark Shadow metalizat si incorporeaza cele doua tevi de esapament.

Automobilul dispune de benzi pe pragurile usilor, cu insertii de aluminiu pe care este inscris „M235i”, si un design interior „adaptat” special. Acesta include scaune sport pentru conducator si pasagerul din fata, volan M imbracat in piele cu butoane multifunctionale, tapiterie BMW Individual a acoperisului in nuanta Anthracite, decoratiuni interioare Aluminium Hexagon cu benzi de accent in nuanta Estoril Blue mat sau negru lucios, tapiterie cu piele pentru levierul schimbatorului de viteze / levierul de selectie si mansonul levierului de la frana de mana, sprijin de picior M pentru conducator, un panou de instrumente special, cu cadrane rosii si numere pentru vitezometru si turometru, precum si utilizare variabila a culorilor pentru iluminarea interiorului si detalii albastre pentru cheia automobilului.

 

Leave a Comment


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.