BMW monopolizeaza tot podiumul in a treia cursa DTM la Spielberg, Austria

BMW obtine a zecea tripla in DTM – Spengler se impune la Spielberg, urmat de Wittmann si Glock.

2013_dtm_spielberg_11

BMW Motorsport a adaugat un nou capitol la remarcabila poveste de succes pe care o scrie in DTM: la finalul celor 47 de tururi, campionul en-titre Bruno Spengler (Canada) a trecut primul linia de sosire, la volanul BMW Bank M3 DTM, castigand astfel a treia etapa a sezonului 2013, desfasurata la Spielberg (Austria). Marco Wittmann (Germania, Ice-Watch BMW M3 DTM) s-a clasat al doilea, cu o intarziere de 1,550 secunde. Locul al treilea a fost ocupat de Timo Glock (Germania, Deutsche Post BMW M3 DTM), coechipierul lui Wittmann la BMW Team MTEK, care a completat prima tripla pentru BMW de la revenirea in DTM in 2012. De asemenea, aceasta a fost prima clasare pe podium pentru cei doi debutanti, la doar a treia cursa a lor.

A fost a zecea oara in istoria DTM cand un podium a fost monopolizat complet de pilotii BMW, in timp ce BMW Team Schnitzer a sarbatorit a 13-a victorie a sa in cel mai popular campionat de turisme. Spengler, care a pornit din pole position, a urcat pe cea mai inalta treapta a podiumului pentru a 14-a oara in cariera. Canadianul a dominat cursa de la inceput si a trecut pe prima pozitie in clasamentul pilotilor, cu 53 de puncte, gratie primei sale victorii din acest an. in plus, Wittmann a stabilit cel mai rapid tur al cursei, 1:25,505.

Augusto Farfus (Brazilia, Castrol EDGE BMW M3 DTM) si Dirk Werner (Germania, Samsung BMW M3 DTM) au acumulat si ei puncte valoroase, dupa ce s-au clasat pe pozitiile a sasea, respectiv a opta. Astfel, cinci piloti BMW s-au clasat intre primii opt. Martin Tomczyk (Germania) a reusit un prim tur excelent, urcand pana pe locul al cincilea dupa doar cateva viraje. Dupa dueluri aprige cu adversarii si un prim pit stop, el a fost trimis in tête-à-queue de catre pilotul Mercedes Roberto Merhi (Spania), care ulterior a fost penalizat. Tomczyk a abandonat in turul 30 din cauza daunelor suferite de masina. Joey Hand (SUA) a trebuit sa-si parcheze masina BMW M3 DTM in turul 11, cand a pierdut roata stanga fata imediat dupa primul pit stop. Andy Priaulx (Marea Britanie), plecat de pe ultima pozitie a grilei, nu a reusit sa recupereze suficient pentru a intra in puncte, clasandu-se al 19-lea la volanul modelului Crowne Plaza Hotels BMW M3 DTM.

Jens Marquardt (director BMW Motorsport): „Acesta este triumf istoric pentru BMW. Este pentru prima data dupa revenirea noastra in DTM cand avem trei piloti BMW pe podium. Sunt foarte mandru de intreaga echipa. Bruno Spengler a reusit o evolutie perfecta, a condus de la start pana la sosire si a urcat pe primul loc in clasamentul campionatului. BMW Team MTEK si managerul sau Ernest Knoors merita laude in aceeasi masura: la doar a treia cursa a lor in DTM, debutantul Marco Wittmann si mai varstnicul debutant Timo Glock au incheiat pe locurile al doilea si al treilea – primele lor clasari pe podium. Astazi, totul a functionat perfect. Trebuie sa savuram la maximum aceasta reusita.”

Bruno Spengler (#1, BMW Team Schnitzer, locul 1):

Pneuri: Alternativ – Principal – Principal

„O tripla este ceva senzational. Asa ceva nu se intampla foarte des in motorsport. Am avut unul dintre acele week-enduri pentru care muncesti o viata intreaga. Totusi, nu a fost atat de simplu pe cat pare. Ritmul meu a fost foarte bun pe intreaga durata a cursei, dar a trebuit sa fortez la jumatatea primului tronson pentru a ma mentine in frunte. Victoria se datoreaza BMW Team Schnitzer. Strategia, cu al doilea pit stop tarziu, a fost cheia succesului.”

Marco Wittmann (#21, BMW Team MTEK, locul 2):

Pneuri: Alternativ – Principal – Principal

„Sunt foarte fericit pentru locul al doilea. Bruno a fost pur si simplu invincibil. Nu am reusit un start foarte bun, dar am avut un ritm fantastic dupa aceea si am putut sa ma indepartez de cei din urma mea. A fost o cursa extraordinara pentru BMW Team MTEK. Coechipierul meu, Timo Glock, este si el pe podium la doar a treia cursa a noastra in DTM. Acest lucru il vom sarbatori cum se cuvine.”

Timo Glock (#22, BMW Team MTEK, locul 3):

Pneuri: Principal – Alternativ – Principal

„A fost un week-end de vis pentru toti cei de la BMW Team MTEK. Sa ai ambele masini pe podium la a treia cursa in campionat, cu o perioada atat de scurta pentru pregatire: nu poti sa exagerezi o asemenea realizare. Multumesc echipei mele tehnice – astazi, strategia a fost perfecta. Mi-a luat aproape patru ani pentru a fi din nou pe podium. Este fantastic ca acest lucru s-a petrecut atat de repede in DTM. Tripla reusita de BMW este ceva splendid.”

Clasamentul cursei de la Spielberg

1. Bruno Spengler (Canada) ……………47 tururi / 1h08:35,249

BMW Team Schnitzer ………………………….#1 BMW Bank M3 DTM

2. Marco Wittmann (Germania) ……………47 tururi / +1,550

BMW Team MTEK ………………………………..#21 Ice-Watch BMW M3 DTM

3. Timo Glock (Germania) ………………….47 tururi / +6,504

BMW Team MTEK ………………………………..#22 DEUTSCHE POST BMW M3 DTM

4. Mike Rockenfeller (Germania) ……………47 tururi / +9,183

Audi Sport Team Phoenix …………………..#19 Schaeffler Audi RS 5 DTM

5. Mattias Ekström (Suedia) …………………..47 tururi / +10,260

Audi Sport Team Abt Sportsline …………….#11 Red Bull Audi RS 5 DTM

6. Augusto Farfus (Brazilia) …………….47 tururi / +14,299

BMW Team RBM …………………………..#7 Castrol EDGE BMW M3 DTM

7. Christian Vietoris (Germania) …….47 tururi / +14,884

Mercedes AMG …………………………#9 Mercedes AMG C-Coupé

8. Dirk Werner (Germania) …………..47 tururi / +15,548

BMW Team Schnitzer …………………..#2 Samsung BMW M3 DTM

9. Gary Paffett (Marea Britanie) ……47 tururi / +16,207

EURONICS Mercedes AMG …………..#3 EURONICS Mercedes AMG C-Coupé

10. Pascal Wehrlein (Germania) ……47 tururi / +17,462

Mercedes AMG ………………………..#18 Mercedes AMG C-Coupé

11. Adrien Tambay (Franta) ………….47 tururi / +21,550

Audi Sport Team Abt …………………#24 Audi ultra RS 5 DTM

12. Robert Wickens (Canada) …………..47 tururi / +26,499

STIHL Mercedes AMG …………………#10 STIHL Mercedes AMG C-Coupé

13. Daniel Juncadella (Spania) …….47 tururi / +26,927

stern Mercedes AMG ………………….#17 stern Mercedes AMG C-Coupé

14. Miguel Mollina (Spania) ……………47 tururi / +27,704

Audi Sport Team Phoenix …………….#20 Audi RS 5 DTM

15. Edoardo Mortara (Italia) ……………..47 tururi / +29,113

Audi Sport Team Rosberg ……………..#5 Playboy Audi RS 5 DTM

16. Timo Scheider (Germania) ………………47 tururi / +29,470

Audi Sport Team Abt ……………………..#23 AUTO TEST Audi RS 5 DTM

17. Filipe Albuquerque (Portugalia) ………47 tururi / +31,834

Audi Sport Team Rosberg ……………..#6 Audi Financial Services RS 5 DTM

18. Jamie Green (Marea Britanie) ………47 tururi / +32,854

Audi Sport Team Abt Sportsline ………#12 Red Bull Audi RS 5 DTM

19. Andy Priaulx (Marea Britanie) …47 tururi / +1:10,907

BMW Team RMG ……………………………#16 Crowne Plaza Hotels BMW M3 DTM

20. Roberto Merhi (Spania) ……………..47 tururi / +1:19,828

THOMAS SABO Mercedes AMG ……..#4 THOMAS SABO Mercedes AMG C-Coupé

ABANDONURI

Martin Tomczyk (Germania) …….+18 tururi

BMW Team RMG …………………..#15 BMW M Performance Zubehör M3 DTM

Joey Hand (SUA) …………………..+38 tururi

BMW Team RBM ……………………#8 BMW M3 DTM

Clasamente dupa etapa 3/10.

Clasamentul pilotilor.

1. Bruno Spengler 53p; 2. Mike Rockenfeller 41p; 3. Augusto Farfus 33p; 4. Marco Wittmann 32p; 5. Christian Vietoris 25p; 6. Dirk Werner 22p; 7. Gary Paffett 22p; 8. Mattias Ekström 16p; 9. Joey Hand 16p; 10. Robert Wickens 15p; 11. Timo Glock 15p; 12. Timo Scheider 10p; 13. Pascal Wehrlein 2p; 14. Roberto Merhi 1p.

Clasamentul echipelor.

1. BMW Team Schnitzer 75p; 2. BMW Team RBM 49p; 3. BMW Team MTEK 47p; 4. Audi Sport Team Phoenix 41p: 5. STIHL / AMG Mercedes 40p; 6. EURONICS / THOMAS SABO Mercedes AMG 23p; 7. Audi Sport Team Abt Sportsline 16p; 8. Audi Sport Team Abt 10p; 9. stern / AMG Mercedes 1p.

Clasamentul constructorilor.

1. BMW 171p; 2. Audi 67p; 3. Mercedes-Benz 65p.

Calendarul sezonului 2013:

5 mai – Hockenheim (Germania); 19 mai – Brands Hatch (Marea Britanie); 2 iunie – Spielberg (Austria); 16 iunie – Lausitzring (Germania); 14 iulie – Norisring (Germania); 4 august – Moscova (Rusia); 18 august – Nürburgring (Germania); 15 septembrie – Oschersleben (Germania); 29 septembrie – Zandvoort (Olanda); 20 octombrie – Hockenheim (Germania).

Leave a Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.