Incepand cu luna iulie 2013, debuteaza o serie de noutati care aduc un plus de dinamism celor mai puternice si rapide modele create vreodata de BMW. Astfel, noul BMW M5 revine intr-o forma restilizata si cu un plus de echipamente, in timp ce Pachetul Competition debuteaza atat pe modele BMW M6, cat si pe M5, aducand un plus de putere si mai multe elemente dedicate pentru a aduce un plus de performanta.
In forma maxima si mai inovator ca niciodata: noul BMW M5.
Cel mai rapid sedan construit de M GmbH vreodata va debuta in iulie 2013 intr-o versiune cu accente noi de design, un pachet Competition opţional pentru performanţe mai impresionante si opţiuni extinse BMW Individual si BMW ConnectedDrive. Desi a trecut printr-o serie de modificari, noul BMW M5 este disponibil la acelasi pret de 86500 Euro fara TVA.
Accentele plasate inteligent asupra anumitor elemente de design imbunataţesc bucuria experienţei supreme a condusului traita cu sedanul superperformant BMW M5. in paralel cu lansarea noilor BMW Seria 5 Sedan, BMW Seria 5 Touring si BMW Seria 5 Gran Turismo, cel mai de succes model creat de BMW M GmbH a fost supus unei restilizari. Designul subliniaza sportivitatea M si prezenţa provocatoare a noului BMW M5, in timp ce pachetul Competition opţional, noile dotari si gama extinsa de facilitaţi BMW ConnectedDrive accentueaza caracterul inovator al automobilului.
BMW M5 este propulsat de un motor V8 de 4,4 litri, cu tehnologie M TwinPower Turbo si o putere maxima de 412 kW/560 CP. In combinaţie cu transmisia M cu dublu ambreiaj, cu sapte trepte, diferenţialul M activ de pe puntea spate si tehnologia suspensiei reglata pe baza experientelor din motorsport, acest propulsor de turaţie inalta garanteaza performanţe dinamice remarcabile. Pentru prima data la un model M, motorul inglobeaza tehnologiile Twin PowerTurbo cu twin scroll, VANOS si Valvetronic. Se remarca regimul de functionare la turatie inalta cu o putere maxima obtinuta pe intervalul 6000 – 7000 rpm si un cuplul maxim pe intervalul 1500 – 5750 rpm.
Suplimentar, Pachetul Competition a fost conceput special pentru a impulsiona proprietaţile de manevrabilitate ale BMW M5. Cu pachetul Competition, puterea motorului V8 cu tehnologie M TwinPower Turbo a crescut cu 11 kW, la 423 kW/575 CP. In plus, sunt disponibile optional si noile frane M din carbon ceramic, pentru performante de franare sustinute intr-un regim sportiv de condus.
O noutate estetica importanta este grila M a radiatorului cu sigla M plasata in partea din dreapta si cu bare verticale care preiau designul „double-spoke” al jantelor M din aliaj usor. Pe langa farurile cu xenon din echiparea standard, opţional sunt disponibile si faruri LED adaptive, deosebit de performante. O dotare standard la BMW M5 sunt stopurile cu design nou, cu benzi luminoase LED foarte subţiri care genereaza un contrast deosebit si adauga un aspect inconfundabil pe timp de noapte.
Sentimentul autentic M este transmis si de volanul M imbracat cu piele, al carui design nou preia aceleasi repere estetice de la jantele „double-spoke”. Interiorul sedanului beneficiaza de o crestere a volumului de stocare de sub cotiera de pe consola centrala. Afisajul de control disponibil la sistemul de operare iDrive (dotare standard) dispune acum de decoraţiuni cromate pe lateral. in premiera, controlerul iDrive cu functie touch, disponibil optional, ofera o suprafaţa tactila care permite, de exemplu, introducerea caracterelor cand se programeaza destinaţia in sistemul de navigaţie.
Cu incepere din luna iulie, BMW Individual va oferi o gama de noi culori exterioare pentru BMW M5 (Pure Metal Silver, Pyrite Brown metalizat, Frozen Blue metalizat si alte nuanţe BMW Individual mat), precum si nuanţe exclusive pentru piele (Cashmere Beige si Nutmeg). De exemplu, datorita culorii Pure Metal Silver din portofoliul BMW Individual, caroseria are o stralucire metalica intensa. Aceasta se datoreaza combinaţiei intre un pigment cu efect special si sistemul de vopsea pe baza de apa. Adaugarea unor particule foarte fine de aluminiu garanteaza o suprafaţa uniforma si stralucitoare. in funcţie de unghiul sub care sunt privite, aceste particule creeaza un contrast luminos-intunecat si accentueaza suprafaţa caroseriei. Aceasta vopsea evidenţiaza mai bine liniile si contururile modelului si adauga o amprenta atractiva designului masinii.
Gama extinsa de dotari BMW ConnectedDrive asigura menţinerea noului BMW M5 in pole position atunci cand vine vorba de conectarea inteligenta. Sistemele inovatoare de asistare a conducatorului si serviciile de mobilitate optimizeaza siguranţa si confortul in timpul condusului, precum si utilizarea programelor de infotainment. Noul sistem Driving Assistant combina Lane Departure Warning (avertizare la parasirea benzii) cu Collision Warning (avertizare in caz de accident) ce include funcţia de franare. Camera sistemului, montata in aria parbrizului, inregistreaza vehiculele si pietonii si ofera conducatorului semnale de avertizare acustica si vizuala in cazul detectarii unei coliziuni posibile. in situaţii critice este activata franarea cu risc moderat. High Beam Assistant (asistare a fazei lungi) fara efect de orbire este disponibila opţional pentru BMW M5, in timp ce sistemul Lane Change Warning (avertizare la schimbarea benzii) poate fi utilizat la viteze de peste 20 km/h.
Unice in segment, functiile extinse de internet, disponibile si in Romania, permit utilizatorului accesul la un pachet bogat de aplicatii care, suplimentar, se extinde permanent. Sunt astfel disponibile functii de streaming audio si web radio precum Deezer sau aplicatii social media precum Facebook si Twitter.
Un plus de performanta – Pachetul Competition pentru BMW M5, BMW M6 Coupé, BMW M6 Cabriolet si BMW M6 Gran Coupé.
Datorita pachetului Competition, puterea motorului V8 cu tehnologie M TwinPower Turbo, care echipeaza modelele BMW M5, BMW M6 Coupé, BMW M6 Cabriolet si BMW M6 Gran Coupé, creste cu 11 kW, la 423 kW/575 CP. in acelasi timp, dezvoltatorii BMW M GmbH au efectuat numeroase modificari la reglajul sasiului. Pe langa suspensie si sistemele de amortizare, barele stabilizatoare au fost reglate si mai rigid. La BMW M5, acest reglaj a avut ca rezultat reducerea garzii la sol cu aproximativ 10 milimetri. Potenţialul intrinsec al designului punţii spate – bazat pe principiul derivat din motorsport, cu subcadrul punţii spate prins cu suruburi de caroserie – si elastocinematica punţii faţa, calculata cu si mai mare precizie, sunt exploatate la maximum la modelele cu pachet Competition – obiectivul este imbunataţirea preciziei condusului.
Diferenţialul M Activ din raportul final – standard la toate modelele – dispune de propria unitate de control in cominaţie cu pachetul Competition. Noua direcţie hidraulica cu pinion si cremaliera, cu funcţia Servotronic specifica modelelor M, asigura un control mai direct care permite un contact ferm si sigur cu drumul, dar si o crestere suplimentara a agilitaţii in viraje.
Pe langa aceasta, configurarea sistemului de control al sasiului a fost adaptat la profilul specific al suspensiei. Cu pachetul Competition, Modul M Dynamic (MDM) al sistemului DSC (Dynamic Stability Control / controlul dinamic al stabilitaţii) este orientat si mai mult spre caracteristici de manevrabilitate sportiva. Suplimentar, pachetul include jante M de 20 de ţoli, din aliaj usor si cu design exclusiv, si sistem de evacuare sport, cu ţevi de esapament M duble de culoare neagra, care confera o nota sportiva inconfundabila atat din punct de vedere al aspectului, cat si al acusticii.
Imbunataţite suplimentar datorita pachetului Competition, profilul de performanţa al motorului, sasiul si experienţa acustica au un impact pozitiv si asupra setarii automobilului, care poate fi configurata prin apasarea unui buton care alege modurile Comfort, Sport sau Sport+. Cu influenta asupra tuturor sistemelor automobilului, asigura o flexibilitate si mai mare intre un stil de condus relaxat si confortabil, pana la o sportivitate dusa la limita. Aceasta diferenţiere poate fi controlata in detaliu si cu ajutorul butoanelor M Drive de pe volan, pentru o transformare instantanee a caracteristicilor automobilului.
Pachetul Competition permite caracteristici de performanţa optimizate la toate modelele, asa cum demonstreaza cele 0,1 secunde scazute din timpul de sprint 0-100 km/h si 0,2 secunde pentru accelerarea de la 0 la 200 km/h. Dinamica in viraje si elasticitatea au fost si ele imbunataţite – ceva ce este observat la condusul zilnic, dar este experimentat la maximum pe circuit. in special impreuna cu franele M din carbon ceramic – dotare opţionala -, toate calitaţile dinamice asociate cu automobilele BMW M sunt inca o data amplificate.
Noul pachet este disponibil in Romania cu un pret de 7215 Euro fara TVA pentru modelele BMW M6 si 7470 Euro fara TVA pentru BMW M5.