BMW 220d Cabriolet – tot ce îți poți dori și ceva pe deasupra!
OK, a venit vremea să reluăm seria de laude aduse producătorului german de mașini premium, cu sediul central la Munchen. Asta pentru că rareori ai ce comenta negativ la adresa bavarezilor care fac cele mai dorite, nebune, fiabile și remarcabile automobile de serie. Pur și simplu nu ai cum, e BMW…
BMW Seria 2 Cabriolet este însă o mașină la care dacă vrei poți găsi cusururi, iar ca să fiu și mai exact, voi comentra strict modelul pe care l-am avut în teste, adică un 220d de 190 CP și 400 Nm cuplu motor, disponibil de la 1750 rpm.
Părți negative:
- nu poți asculta manele la maxim cu mașina decapotată, deoarece riști să-ți iei chiștoace aprinse și alte „consumabile” nedorite în habitaclu
- datorită interiorului de culoare albă, 220d Cabriolet poate fi acuzat de rasism deoarece orice „conlocuitor” de culoare se va distinge de la distanță, acest aspect fiind uneori un neajuns.
- nu poți decapota mașina în mers dacă ai o viteză de peste 20 km/h. Adică să nu te vadă tot orașul ca ți-ai tras Cabriolet?! Dacă totuși încerci asta, riști să te faci de râsul curcilor, deoarece sistemul se dezactivează și rămâi cu plafonul semiretractat, dobândind un aer ridicol de semiretardat căruia i-a picat întâmplător pe mână o asemenea de bijuterie de mașină.
- manualul de utilizare nu este redactat clar și corespunzător. Lipsește specificația „pe scaunul din dreapta trebuie musai să stea o demoazelă de maxim 26 de ani (aproape 18 în acest caz – vezi foto), care să nu aibă legături de rudenie cu șoferul. Interzis transportul nevestei, soacrei, mătușii din partea soției etc”
- demoazela nu poate consuma banane, înghețată, căpșuni etc, deoarece crește riscul de accidente rutiere
- nu poți să faci „cerculețe” cu BMW Seria 2 Cabriolet, nu pentru că mașina nu are resurse suficiente, ci pentru că riști să te umpli de praf și bucăți de anvelopă. Iar cu plafonul pus nu mai are farmec, nu-i așa?!
- prețul de pornire al unui BMW 220d Cabriolet pleacă de la 39.680 euro. Cel al unui Seria 2 Coupe echivalent este de 33.356. Așadar dai cu 6.300 euro mai mult ca să reduci la stadiul de inutilitate un sistem de climatizare excelent.
- dacă mai adaugi și opționalele, pe care cu mașina decapotată le împarți cu toți participanții la trafic, constați că de fapt devii din cocalar cu aere de șmecher, un altruist sadea.
- mașina nu are scrumieră, deci vei arunca chiștoacele pe stradă
- mașina nu are nici brichetă, deci va trebui să ai una asupra ta. Evident, asta crește costurile de exploatare în trafic, deoarece nu poți folosi într-un BMW Cabriolet o brichetă de unică folosință, nu-i așa?!
- un nou aspect discriminatoriu este cel legat de folosirea mașinii de către persoanele care prezintă calviție (chelie de început sau avansată). Dacă ești chel și porți șapcă, ți-o va lua vântul; dacă n-ai șapcă te bate soarele în cap și faci insolație. Deci, dacă ești chelios, nu-ți lua cabrio!
- dacă poți o claie de păr, fii pregătit să fii obiectul glumelor la „aterizare”. Claia ta se va fi transformat în cel mai apropiat corespondent al noțiunii de căpiță de fân care a explodat.
- nu poți vorbi le telefon în timp ce conduci. Te va vedea și cel mai chior milițian de pe planetă. Iar dacă folosești sistemul hands-free riști să pari cel puțin „ciudatul ăla cu BMW Cabriolet care vorbea singur pe stradă”
Părți pozitive: TOTUL
Trecând peste aspectul voit ludic al descrierii, care lasă să se întrevadă ce îți oferă un Seria 2 Cabriolet, mașina asta este ceva de care sincer nu ai nevoie, nu are nimeni nevoie, însă toți și-o doresc, deși nu recunosc. Vei întoarce toate privirile de pe stradă și îți vei asuma și înjurăturile de rigoare. Și merită! Merită al dracului de mult!
Cei 190 CP, conectați la o c transmisie automată cu opt rapoarte, te pot duce așa cum îți dorești fie de la punctul A la B, fie aiurea prin oraș, în modurile prestabilite de constructor: Eco Pro, Comfort, Sport, Sport Plus. La fel și transmisia, care poate fi lăsată să-și facă singură de cap în modul D, poate fi activată în modul S și va schimba vitezele la peste 3000 rpm, o poți controla singur din manetă în modul manual sau poți mima că ești pilot de curse și vei acționa padelele aflate în stânga și dreapta volanului.
Indiferent cum vei conduce, consumul nu va sări de 7 litri la 100 km parcurși în regim urban. De parcă ar mai conta… dai 58.477 euro pe o mașină de dimensiunile unui VW Golf și te uiți la consum? Cusurgiule!
FOTO: Gabriel Fluerariu/Cristian Szilvassy
FOTOMODEL: Alexandra Bîrloiu
MODEL auto: BMW 220d Cabriolet
hahaha! M-am distrat maxim! la cat mai multe astfel de articole!!
multumesc mult!