Programat sa apara pe piata la sfarsitul acestui an, Audi A8 facelift va fi primul model produs la Ingolstadt care va primi noile lampi fata Matrix LED.
Sai cu toate ca Audi il denumeste ca „noul A8”, fotografiile-spion dezvaluie o silueta mai mult decat similara cu cea a modelului actual, ceea ce ne duce cu gandul mai degraba la un facelift decat la un nou model. Farurile prezentate in fotografia de deschidere a articolului, identice cu cele suprinse in alte fotografii-spion, ale modelului camuflat, releva faptul ca aici este adevarata schimbare a „noului A8”.
„Audi Matrix LED technology” sunt de fapt niste faruri LED cu fascicul puternic, impartite in numeroase minuscule diode individuale care lucreaza impreuna, conectate in serie, printr-o lupa sau un reflector. In fucntie de conditii, ele sunt activate sau dezactivate sau dupa caz, activate individual. Audi pretinde ca aceasta tehnologie are avantajul de a asigura o lumina de inalta precizie, acoperind toate unghiurile necesare, fara a mai fi nevoie de un mecanism pivotant, ca in cazul farurilor adaptive de astazi.
La noul Audi A8, fiecare far contine pana la 25 de diode emitatoare de fasciule de inalta intensitate, aranjate in grupuri de cate cinci pentru fiecare reflector. Cand comutatorul este in pozitia „automat” si farurile aprinse, sistemul se activeaza incapend de la 30 km/h pe autostrada si de la 60 km/h in trafic urban.
Audi da asigurari ca noul sistem ofera o lumina mereu stralucitoare si omogena, dar mai ales „mult mai eficienta decat cea produsa de competitori”, care folosesc sistemele mecanice. Un aspect interesant este acela ca la intalnirea unor masini in trafic, lampile Audi Matrix LED diminueaza fasciculul luminos care se indreapta catre masina care vine din sens opus, precum si pe cea care o urmeaza, luminand insa toate celelalte parti ale soselei, precum si portiunea dintre si din jurul masinilor respective.
Noile faruri includ si ceea ce Audi denumeste „lumini de baliza”. In fapt, cand sistemul „night vision” detecteaza pietoni in raza considerata critica, din fata masinii, un sistem de LED-uri se aprinde si ii semnalizeaza individual, in reprize de cate trei ori, alertand deodata pietonii dar si soferul.