Grupul auto italiano-american Fiat Chrysler Automobiles NV vrea să câştige noi clienţi de pe urma scandalului în care este implicat rivalul german Volkswagen AG oferind o primă specială de 1.500 de euro tuturor celor renunţă la oricare dintre mărcile de automobile care formează grupul Volkswagen (VW, Audi, Seat sau Skoda) în schimbul unui Fiat, se arată într-un memo intern publicat de cotidianul italian Il Giornale şi care a fost confirmat de dealeri.
Pentru aceasta, Grupul Fiat pregătește un nou model, Fiat 500- 1500, pentru a puncta nu numai suma pe care potențialii clienți o vor primi, dar și cel de al 1500-lea experiment realizat pe platforma deja mai mult decât celebrului 500. Logica este simplă: dacă nu avem destule modele ca să acoperim plaja ofertei Grupului VW, cu siguranță reușim să oferim de cel puțin zece ori mai multe variante. Există și o clauză în contractele pregătite de Fiat. Cei care vor renunța înainte de termenul stabilit și se vor întoarce la oferta VW, vor fi obligați să plătească integral și să achiziționeze câte un Fiat Multipla (identic cu cel din foto pentru cei care nu știu), la prețul de astăzi al pieței auto.
În replică, Toyota a anunțat că oferă 1500 kilometri parcurși cu consum zero de carburant, fiecărui client care va renunța la un automobil din Grupul VW și va opta pentru unul dintre modelele hibrid ale producătorului nipon. Cei 1500 kilometri pot fi realizați chiar și într-o singură lună de zile, cu condiția ca șoferul să nu depășească 50 km/h, în reprize de câte 10-15 kilometri. Iar în cazul în care clientul vine din curtea Fiat, oferta de 1500 kilometri se reduce la zero, pentru a nu debusola cumpărătorii și a nu-i copleși de bunăstare, știut fiind faptul că oricum aceștia au fost din start păcăliți de sloganul de lansare „You are, we car”.
În încercarea de a păstra pasul cu adevărații jucători de pe piață, Opel a anunțat că va adăuga, la toate modelele din oferta actuală, inscripția „It Is Really Made in Germany!”, dat fiind faptul că nici măcar în Europa nu-i crede nimeni. În plus, pentru a evita vreo confuzie, oferta se va axa în special pe motorizările pe benzină, deoarece se pare că există un recul pe piața auto vis a vis de toate motorizările diesel germane. Nu că ar avea Opel vreo legătură cu acestea, dar deh… marketing! Cu această ocazie, faptul că spre exemplu, motorul 1.4 l Turbo este deopotrivă leneș și gurmand, va putea fi scos în față cu scuza „Măcar nu este un diesel care păcălește lumea” sau „Hei, și benzina trebuie consumată cumva. Încearcă Noul Astra. Doar 13 l/100 km în regim urban”.
BMW a profitat din plin de pe urma Dieselgate. Astfel, în ultimele două luni, au reușit comercializarea a două unități i3. Aceasta reprezintă o creștere de 280-290% față de aceeași perioadă a anului trecut. Ambele vehicule au fost achiziționate prin leasing operațional de Asociația Nevăzătorilor Anonimi.