Ford Kuga 2.0 TDCi 4WD Titanium

Ford Romania a lansat recent pe piata autohtona, modelul Kuga. Noi ne facem datoria si vi-l prezentam acum.

kuga_2

MOTOR
Exemplarul testat este echipat cu un motor de 2.0 litri, ca si precedentul, insa care a mai castigat ceva cai putere, urcand de la 136 la 163. Cei de la Ford ne anunta ca aceasta motorizare diesel este cea mai puternica din oferta.
Cei 163 CP ajung sa fie disponibili pe la 3750 rpm, iar cuplul motor, de 340 Nm, destul de mic, in comparatie cu ce ofera astazi un motor de numai 1,6 litri diesel, ajunge la roti deja de pe la 2000 rpm.
Transmisia, manuala cu sase trepte, nu prezinta nicio imbunatatire fata de versiunea precedenta, lasand in copntinuare senzatia ca la schimbarea dintre trepte, levierul „agata” pe undeva. In schimb, plusul de putere iti permite sa schimbi vitezele intr-un mod deloc sportiv, lasand motorul sa coboare sub 1000 rpm, catre ralanti, astfel incat sa eviti senzatia de „agatare” resimtita in levier, totul fara a pierde din eficienta, demaraj, etc.
Ford a montat pe Kuga un sistem inovativ de tractiune integrala asistata electronic de Torque Vectoring System, despre care producatorul spune ca ar ajuta enorm la manevrabilitate si stabilitate, taiand pur si simplu cuplul motor furnizat catre roata lipsita de aderenta si transmitand puterea catre rotile cu priza la sol. Evident, aplicabilitatea se resimte atat pe asfalt umed sau alunecos, cat mai ales in offroad.
Consumul anuntat de Ford este de 7,2 l/100 km urban si 5,1 l/100 km extra. In testul cu pricina, pe traseul Bucuresti-Poiana Brasov-Bucuresti, la un stil de condus decent, conform traficului de pe DN1 si a conditiilor de ploaie in care am circulat, consumul n-a scazut sub 7,5 l/100 km, in trafic urban urcand la valori de 8,1-8,3 l/100 km, iar la intoarcere, pe carosabil uscat, cu masina ruland la o viteza medie (nu maxima, care a fost mult mai ridicata), de 120-130 km/h, deci mult peste ceea ce ar fi normal si legal, valoarea s-a cifrat in jurul unui surprinzator 8-8,1 l/100 km. Deci noul Ford Kuga adora sa alerge.

COMPORTAMENT
Probabil din cauza platformei comune cu modele din clasa nici macar vecina, printre care si Focus, Kuga nu mi-a dat un sentiment de mare siguranta si pozitie deasupra tutror, ca in cazul unui SUV. Adica in vecinii de competitie, Outlander si CR-V, te simti ca intr-un SUV, ai prestanta si emiti pretentii, in Kuga este pozitionat undeva peste coreeni si clar peste Duster, insa sa nu-i provoci pe acestia la un off-road challenge, pentru ca ei chiar pot!
Kuga este rapid daca stii ce sa-i ceri, insa nu se inscrie in capitolul pentru rupt gura targului, este manevrabil si stabil, atat timp cat esti pe asfalt, de preferinta uscat.
Si pe asfalt se comporta bine, directia este precisa, suspensia ofera mai mult confort decat vechiul Kuga, fara a face rabat stabilitatii
De fapt, fara sa ne mai ascundem dupa cires, Kuga n-a fost gandit si oferit pe piata ca off-roader. El este un SUV de asfalt, punct. Si nici ca un drag-race car nu este gandit, deci perfomanta de a atinge 100 km/h in 9,9 secunde si o viteza maxima de 193 km/h sunt cifre mai mult decat decente.

DESIGN
Liniile noului Kuga s-au mai simplificat, au preluat ceva din rigurozitatea germana, desi poate am fi preferat sa ramana in zona mai exuberanta a designului european, tocmai pentru a face diferenta. In clasa sa, unde japonezii si coreennii fac legea, Kuga nu sta deloc rau, asta pentru ca atat americanii, cat si europenii care se ocupa de destinele Ford pe batranul continent, stiu sa-si faca treaba, nu se inspira din filme manga sau hentai.
Ce nu imi place la designul noului Kuga, care desi este mai lat si mai lung decat precedentul, este asemanarea izbitoare cu Focus, de la care pare-se ca a preluat nu numai platforma, ci si linia stilistica. Kuga seamana cu un Focus umflat, un fel de corespondent  al Peugeotului 3008, in raport cu 308-ul.
Deci, daca-ti place Focus, o sa-ti placa si Kuga.

INTERIOR
Lumea vorbeste de schimbari radicale in interiorul noului Kuga si asa este. Fata de generatia precedenta, interiorul se apropie de cel al unei aeronave, plin de butoane si butonase, mult prea incarcat.
Actuala generatie este mult mai completa si mai bine dotata in interior, in timp ce vechiul Kuga avea un design mai stilat decat contemporanul.
Si calitatea materialelor a suferit odata cu globalizarea, plasticul folosit astazi parand mult mai ieftin si nu neaparat placut la privit si atingere. In plus, ideea ornarii anumitor elemente cu plastic lucios si negru mi se pare de domeniul kitsch-ului, dand senzatia de elemente de tuning cumparate de la o taraba din Targul Vitan. Mea culpa pentru opinia personala.
De cealalta parte, Kuga castiga la capitolele spatiu interior, spatii de depozitare, confort pasageri, acum chiar si cei din spate avand suficient loc sa stea comod.

TEHNOLOGIE
La acest nivel de echipare, Kuga are la bord cam tot ce are mai bun Ford in oferta sa. SYNC, despre care s-a tot scris, noul si inovatorul sistem de deschidere al hayonului din exterior, prin plimbarea piciorului in zona unui senzor de sub bara de protectie, gadget destinat in special femeilor, dar care pare-se (in functie de ce au scris reprezentantele sexului frumos), necesita un anume tip de picoare pentru activare, fiind destul de incapatanat, faimosul Torque Vectoring System, computer e bord… Cam asta e selectia elementelor tehnologice notabile.
Am resimtit lipsa camerei video pentru mersul cu spatele, dar si lipsa navigatiei, care poate fi comandata numai ca extraoptiune si m-a mirat ca producatorul n-a montat nici macar senzori de parcare pe un SUV care nu este tocmai ieftin.
Si da, actuala generatie Kuga stie sa-si plieze oglinzile in mod electric, amanunt pentru care am fost hulit ca l-am semnalat ca lipsa la generatia precedenta.

SIGURANTA
Momentul adevarului, indubitabil, irefutabil si incontestabil, acolo unde Ford pune cu adevarat piatra de temelie in segment, este obtinerea celor cinci stele Euro NCAP pentru intreg aliniamentul sau. O lectie pentru ceilalti producatori.
Deci da, Kuga are cinci stele pentru siguranta pasagerilor.
Airbag-uri, sistem BLIS (imprumutat de la Volvo), care supravegheaza unghiul mort, franare automata la viteze de maximum 30 km/h in cazul iminentei unui impact, (deci cam inutil in Romania, unde toata lumea se grabeste si cu 30 km/h nu mai circula nici macar elevii scolilor de soferi), Kuga isi argumenteaza fara probleme obtinerea celor cinci stele.

CALITATE-PRET
Ford Kuga 2.0 TDCi Titanium 4WD, are un pret de achizitie de 30.050 €. In plus, daca vrei acest tip de motor, de 2.0 litri si 163 CP, trebuie musai sa comanzi un Kuga in echipare Titanium. Poti evident comanda un entry-level de 24.800 €, cu motorizare pe benzina, 1.6 EcoBoost (care mi-a placut enorm pe Focus) si care dispune de 150 CP.
Comparat cu restul jucatorilor de pe piata, inscrisi in segmentul SUV de clasa C, Kuga sta undeva pe la mijloc. Insa daca discutam concret pe model si pe specificatii, aflam ca numai Kia Sportage si Hyundai ix35 sunt mai ieftine, insa aici totul are o explicatie, deoarece actualele generatii ale respectivelor modele au cifre de vanzari slabe in Romania contemporana, mult si departe de cifrele pe care le obtineau predecesoarele, trebuind deci sa recupereze cumva piata pierduta. Ei bine, nici Kuga n-a inregistrat vanzari fulminante cu generatia precedenta, insa oferit ca alternativa cu orientare mai exclusivista pentru autohtonul Duster, exista o sansa.
Romania traieste inca sub imperiul prejudecatii ca numai nemtii stiu sa faca masini si ca in segmentul SUV mai au loc pe langa ei doar japonezii. Tot ceea ce nu intra in acest cerc, trebuie sa fie foarte ieftin si ultradotat ca sa conteze. Poate ca pozitionarea noului Kuga ca un element de distinctie pentru cumparatorul de SUV de clasa C, ar avea o sansa. Un fel de premium pentru cel care se vrea deosebit. Altfel, pretul nu-l prea ajuta, prejudecatile ii stau in cale si oferta este destul de variata in segment.

Fisa tehnica Ford Kuga 2.0 TDCi 4WD Titanium

Combustibil Diesel
Motor tip / 4 cilindri Linie
Cilindree cmc 1997
Putere maxima CP (rpm) 163 (3750)
Cuplu maxim Nm (rpm) 340 (2000)
Viteza maxima km/h 198
Acceleratie 0-100 km/h s 9.9
Tractiune 4×4
Cutie viteze M6

Nr. usi 5
Nr. locuri 5
Lungime mm 4524
Latime mm 1838
Inaltime mm 1701
Greutate kg 1692
Ampatament mm 2690
Volum rezervor litri 60
Volum portbagaj litri 456

ECHIPAMENTE STANDARD – SAFE
ABS + EBD
EBA (asistenta la franarea de urgenta)
ESP (control electronic al stabilitatii)
Sistem de protectie la rasturnare
HLA- Sistem de asistenta la urcarea in rampa
Sistem de control avansat al cuplului motor (Torque Vectoring Control)
Sistem de control avansat in viraje
Sistem de control avansat al tractiunii
Airbag-uri frontale sofer si pasager
Airbag-uri laterale sofer si pasager
Airbag-uri tip cortina
Airbag genunchi
Atasamente ISOFIX
Kit interventie pana
Inchidere centralizata
Tetiera centrala spate
Global closing
Faruri de ceata

ECHIPAMENTE STANDARD – SMART
Ford Easy Fuel
Active Grille Shutter (nu este disponibila cu transmisia Powershift)
Geamuri fata si spate actionate electric cu functia ” shot up/down ”
Faruri cu halogen
Podea portbagaj reglabila in inaltime
Bancheta spate rabatabila 60/40
Computer de bord
Sistem de pornire buton FordPower
Pilot automat cu sistem de ajustare a limitei de viteza
Senzori de lumina
Senzori de ploaie
Oglinda interioara heliomata
Lumini de zi
Aer conditionat manual
Aer conditionat automat cu reglare separata stanga/dreapta
Radio CD cu MP3, 6 difuzoare, comenzi audio pe volan
Radio CD cu MP3, 3.5” display matrix, display central, 6 difuzoare,comenzi audio pe
volan, BlueTooth/Voice control (limba engleza), USB, SYNC Gen 1 cu Sistem de
asistenta in caz de urgenta (112)

ECHIPAMENTE STANDARD – QUALITY
Grila radiator de culoare neagra cu insertii cromate
Grila radiator de culoare neagra-lucioasa cu insertii cromate
Insertii laterale usi cromate
Manere usi si carcase oglinzi exterioare in culoarea caroseriei cu semnalizator integrat
Oglinzi actionate electric si incalzite
Volan ajustabil pe 4 directii – axial si vertical
Volan imbracat in piele
Scaun sofer reglabil manual in 6 directii
Scaun pasager reglabil manual in 4 directii
Scaun sofer cu suport lombar
Scaune fata sport
Lumina Ambientala
Evacuare dubla spate
Priza 12V
Pachet fumatori
Eleron spate integrat in haion
Jante otel 17” – 235/55 R17
Jante aliaj 17” – 235/55 R17
Schimbator de viteze imbracat in piele
Tapiterie partial piele
Plafoniera fata/spate cu lumini de lectura
Suport ochelari
Spot de lumina in torpedou
Parasolar sofer si pasager cu spot de lumina si oglinda
Iluminare podea
Consola centrala premium si cotiera fata
Cotiera centrala spate cu suport pahare si spatiu depozitare
Covorase velur premium fata si spate

ECHIPAMENTE STANDARD – GREEN TITANIUM
Ford ECOmode-informatii pentru un stil de condus ECO S S
Indicator de schimbare optima a treptei de viteza S S
Servodirectie asistata electric EPAS S S
Incarcare inteligenta regenerativa a bateriei S S

Leave a Comment


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.