Lasand fitele deoparte, Dacia Dokker este tot ce ai nevoie pentru familia ta!
Numele „Dokker” vine din Anglia si face analogie la docherii care au ca activitate serviciile de incarcare-descarcare din porturi. Si nu doar numele are legatura cu aceasta, deoarece capacitatea de incarcare, modularitea si robustetea Dokker-ului sunt evidente, odata de ai ajuns sa-l conduci.
Dacia Dokker se afla in cautarea clientilor care au nevoie de de un vehicul polivalent, in stare sa asigure, in acelasi timp, transportul de obiecte de mari dimensiuni, dar si capabil sa-i gazduiasca confortabil pe toti membrii familiei in cazul unor excursii. Dokker poate transporta pana la cinci persoane, oferind totdata cel mai mare volum al portbagajului din segmentul sau.
Liniile si proportiile oferite de Dacia Dokker subliniaza spatiul interior generos, in timp ce usile glisante laterale si usile din spate, asimetrice, asigura un acces facil la interior.
In mod gresit, unii cred ca Dokker- versiunea cu cinci locuri, face concurenta modelului produs la Craiova, B-MAX. Eronat si total gresit! Cele doua vehicule fac parte din categorii diferite, din clase diferite si evident au un target diferit. Faptul ca ambele ofera o deschidere generoasa in partile laterale, avand usile glisante, nu este decat o similaritate des intalnita in lumea auto. E drept, aici B-MAX are avantaj-serviciu, datorita lispei montantului B, care face accesul cu mult mai facil, insa e doar o chestiune de nuanta, ingeniozitate si tehnologie.
Designul grilei radiatorului si unitatile optice de mari dimensiuni, indica apartenenta de membru al actualei familii Dacia. Forma farurilor, care sugereaza modernitate si tehnologie, este parte a noii identitati vizuale Dacia, deja prefigurata de Lodgy.
Ca minusuri, trebuie readuse in discutie eternele „plastice” care dupa un timp incep sa-si faca simtita prezenta in habitaclu sub forma diferitelor sunete mai mult sau mai putin deranjante. Scaunele fac parte din generatia precedenta, adica le veti gasi inconfortabile sau cel putin usor incomode.
Un alt minus ar fi lipsa vitezei a sasea, extrem de utila in cazul unor deplasari de lunga durata, efectuate la viteze de croaziera relativ mari si constante.
Motorizarea, deja eternul 1.5 dCi, omniprezent pe intreaga gama Dacia, nu mai reprezinta niciun secret si nici nu necesita noi lamuriri. Ar trebui adaugat ca in regim mixt, la o exploatare nu tocmai economica, cu instalatia de climatizare (manuala) pornita tot timpul, Dokker a realizat un consum de 6 l/100 km, ceea ce nu este bine, ci de-a dreptul excelent.
Dacia Dokker in versiunea Laureate 1.5 dCi 90 CP, exterior Gris Platine, jante din aliaj de 15″, Sistem de navigatie si multimedia, ASR-ESP, costa 14.840,00 € cu TVA sau 66.349,64 LEI cu TVA. Ceea ce nu este deloc mult, avand in vedere avantajele oferite si preturile celorlalti jucatori din segment sau chiar de pe langa segmentul Dokker.
Cred ca aceasta masina face mai degraba concurenta unor masini gen Skoda Roomster si Fiat Qubo. E dreptca masinile mentionate au un interior mai elegant insa si pretul difera destul demult. Sincer vad in viitor multi clienti pt aceasta masina datorita spatiului mult mai generos comparat cu hatchbackurile de familie.