Dacia a stabilit in 2013 un nou record comercial

Pentru prima oara din 2007, vanzarile Dacia au crescut in volum iar marca si-a accentuat pozitia de lider, ajungand la o cota de piata de peste 31%, cu vanzari de aproape 430 000 de vehicule.

Conferinta de presa Dacia - Rezultate comerciale 2013
Conferinta de presa Dacia – Rezultate comerciale 2013

2013 a fost un an exceptional pentru Dacia, vanzarile sale ajungand la 429 540 de vehicule, in crestere de 19,3% fata de anul anterior, cand fusese atins precedentul record comercial al marcii.
Aceasta performanta intervine in contextul in care principalele piete auto unde Dacia este prezenta au cunoscut scaderi ale cererii pentru vehicule noi (-1,7% in Europa, -3% in regiunea Eurasia).

Revenire la crestere in Romania

Pe o piata in prabusire libera, aflata la cel mai scazut nivel de la inceputul anilor 2000, Dacia a reusit sa-si sporeasca cu 12,4% volumul vanzarilor, pana la 24 890 de unitati.
Aceasta performanta a permis marcii Dacia sa castige 5,4 puncte de piata si sa incheie anul cu o cota de 31,6% din vanzarile totale de vehicule noi. Romania este, de altfel, tara in care Dacia detine cea mai mare cota de piata din lume.
Acest rezultat se explica, in parte, prin reinnoirea completa a gamei de modele, 2013 fiind anul in care au fost lansate pe piata noul Logan MCV si noul Duster.
La fel de important, Dacia a reusit in 2013 sa marcheze puncte in competitia comerciala adaptandu-si strategia la principalele schimbari de pe piata romaneasca si indeosebi la cresterea puternica a proportiei clientilor Persoane Juridice in ansamblul pietei (in prezent, aceasta categorie reprezinta 77% din totalul clientilor).

Insa cota de piata a Dacia a crescut si in segmentul vanzarilor de flote, precum si in cel al vanzarilor catre persoanele fizice, in acest ultim caz datorita bunei utilizari a programului de reinnoire a parcului auto din Romania.
Pertinenta ofertei Dacia (atat in materie de produse, cat si de servicii asociate), a permis marcii sa obtina pozitia de lider pe principalele segmente de piata.
Sandero, Logan berlina, Logan MCV, Lodgy, Dokker si Duster figureaza, astfel, in postura de lider pe fiecare din segmentele lor respective de piata.
Inca si mai relevant, Logan berlina, Sandero si Duster ocupa, in aceasta ordine, podiumul vanzarilor pe modele de pe piata romaneasca.
Aceasta se explica, pe de o parte, prin noutatea produselor (Dacia dispune de cea mai tanara gama de masini din Europa), dar este in egala masura rezultatul pozitionarii modelelor si, in general, al politicii de produs a marcii, care urmareste sa ofere clientilor cel mai bun raport calitate/prestatii/spatiu interior/pret de pe piata.

Logan berlina ramane cel mai vandut model Dacia din Romania, cu peste 10 000 de unitati, adica aproape 40% din totalul vanzarilor marcii.
Sandero, cu versiunea Stepway, domina autoritar dinamicul segment B-hatch, cu 4 707 unitati, si se situeaza pe locul al doilea in clasamentul celor mai bine vandute modele de pe piata autohtona.
Duster, care a fost reinnoit in cursul ultimului trimestru din 2013, ocupa a treia pozitie a podiumului, cu 4 647 vehicule vandute.

Thomas Dubruel - Director Comercial Dacia
Thomas Dubruel – Director Comercial Dacia

Record absolut pe pietele externe

Vanzarile Dacia in afara Romaniei au inregistrat in 2013 un nou record, cu peste 404 000 de unitati comercializate.
In conditiile unei piete europene anemice, in regres cu 1,7% fata de anul 2012, marca romaneasca si-a continuat ofensiva comerciala, livrarile sale crescand cu 25,9%.
In total, peste 290 000 de vehicule Dacia au fost inmatriculate in 2013 pe pietele din Europa, ceea ce corespunde unei cote de piata de 2,11%.
De la lansarea marcii pe piata europeana, in vara anului 2005, aproape 1,5 milioane de clienti au ales un model Dacia.

In clasamentul vanzarilor pe tari prima pozitie ramane in continuare ocupata de Franta, cu aproape 94 000 de unitati si o cota de piata de 4,3%. Dacia ocupa, de altfel, locul cinci pe piata, iar modelul Sandero se situeaza pe locul trei in topul vanzarilor din aceasta tara catre persoane fizice.
Germania ocupa a doua treapta a clasamentului, cu peste 47 000 de unitati si o cota de piata de 1,5%.
Algeria, Turcia, Spania si Maroc au inregistrat, fiecare, vanzari de peste 30 000 de unitati.
In Spania, care a cunoscut o crestere de 80% a vanzarilor Dacia, Sandero figureaza pe primul loc in topul modelelor cele mai vandute catre persoane fizice.
In Marea Britanie, unde livrarile au inceput in 2013 cu o gama limitata la doua modele (Duster si Sandero), Dacia a reusit sa comercializeze peste 17 000 de vehicule, ceea ce plaseaza Regatul Unit pe locul al optulea in clasamentul tarilor de destinatie a marcii.

Perspective 2014

Dacia isi propune sa-si consolideze rezultatele pe piata romaneasca, bazandu-se in acest scop pe gama sa tanara si completa, precum si pe calitatea serviciilor sale.
Dupa reinnoirea ofertei sale de modele, Dacia va lansa, in 2014, un nou santier de anvergura. intreaga retea comerciala Dacia va fi, treptat, innoita. Astfel, va fi introdusa  o semnalistica si o prezentare noua, dar si noi standarde, noi servicii si noi prestatii pentru clientii marcii.
Primele show-room-uri care vor aborda noua imagine vor fi inaugurate in cursul primului trimestru din 2014.
Dacia isi propune ca procesul de transformare a retelei sale comerciale din Romania sa fie incheiat in 2015.

Vanzari Dacia in Romania in 2013

Vânzări Dacia pe modele în România în 2013

Model

Unități

Noul Sandero (inclusiv Stepway)

  4 707

Noul Logan berlină

10 101

Noul Logan MCV

  1 152

Sandero 1

       50

Logan 1

     139

Logan MCV 1

       27

Dokker

  1 564

Lodgy

     670

Duster

  4 647

 

Logan VAN

       38

Dokker VAN

  1 795

Total

24 890

 

 Vanzari Dacia pe alte piete in 2013

Top 10 piețe externe în 2013

 

Țara

  Unități

Franța

93 803

2 Germania

47 162

3 Algeria

37 290

4 Turcia

36 395

5 Spania

32 288

6 Maroc

30 388

7 Italia

28 098

8 Belgia

17 200

9 Marea Britanie

17 146

10 Polonia

12 208

Leave a Comment


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.