Toyota Corolla – Amănunte care contează!

Toyota a decis să nu lase legenda Corolla să se stingă. Așadar au efectuat un tur de forță, au pus inginerii, proiectanții și designerii la muncă, creioanele au scâșnit pe planșele de desen și la final de an 2013 au „lansat la apă” cea de a 11-a generație best seller all-time, Corolla. Pentru conformitate și exactitatea informației, în anul 2013 s-a lansat versiunea pentru Europa si America, restul globului aavând șansa să vadă noua Corolla încă din mai 2012. Amănunte…

Toyota Corola este, indiferent de zbaterile germane, cel mai bine vândut model planetar. Și probabil dacă Toyota ar fi exportat mașini și în afara Terrei, marțienii de exemplu, ar fi condus Corolla, nu Beetle.

Corolla se fabrică numai în variantă sedan, iubitorii de hatchback trebuind să opteze pentru Auris. Ceea ce nu este chiar același lucru. Pentru că, indiferent ce ar spune „specialiștii”, Corolla NU ESTE un Auris cu „coadă” sau portbagaj, așa cum Jetta ESTE un Golf cu „alungire”.

toyota corolla 004

 

Vorbind despre comparații, ajungem evident la competiție. Corolla se bate în segment cu VW Jetta, Renault Fluence, Opel Astra sedan, Ford Focus sedan…. cam cu toată lumea. Și a te arunca într-o luptă atât de strânsă, pe o piață dominată de europeni, înseamnă a te adapta la anumite reguli, a inova și nu în ultim rând a avea curaj.

Citeam undeva că „Toyota Corolla este Loganul japonez”. Greșit! Mai greșit decât faptul că unul care a scris asta are voie să scrie review-uri auto. Toată lumea știe că Loganul nipon este la Suzuki în curte. Amănunte…

 

Practic, Corolla nu ar trebui să-și facă mari probleme cu eventuala competiție, pentru că odată cu actuala generație a reușit să alinieze designul la trendul contemporan, oferind ceva mai multă exuberanță, linii dinamice și moderne, în pofida designului cel puțin anost pe care-l ofereau până acum. Nici nu trebuie să ne uităm prea departe în istorie, precedenta generație Corolla fiind încă pe străzi…

De ce afirm asta? Pentru că Jetta, respectiv Grupul VW nu mai oferă demult produse care să-și justifice banii ceruți. Fiabilitatea „Das Auto” este doar reclamă. Întrebați un posesor de 1.2 TSI sau 2.0 TDI. Astra sedan? Să fim serioși. A-i pune portbagaj unui Astra e ca și cum te-ai întreba de ce o cămilă cu trei cocoașe nu are căutare. Focus sedan? Păi nici cei de la Ford nu se lasă mai prejos când vine vorba despre datul cu bâta în baltă. Cum să faci un model atât de frumos precum Focus hatchback și apoi să te chinui să-l urâțești, sub scuza aspectului practic, și să-i pui portbagaj?! Cât despre Fluence… Renault nu ar fi trebuit să meargă mai departe de Megane. Am mai putea vorbi despre Linea, dar să nu amestecăm merele cu elefanții, zic.

Modelul testat, căci ajungem și la el după această lungă introducere, este un 1.4 D-4D. Ceea ce înseamnă 1.4 litri diesel, 90 CP, însă 205 Nm, disponibili „ca la toată lumea” de pe la 1750 rpm.

Un drum la mare, cu fâțâiala citadină aferentă, a dus consumul la o medie de 6 litri la suta de kilometri, oscilând între 5,8 și 6,1. Indiferent ce spune cartea tehnică, la un stil de condus normal pentru România, cu niscai bagaje și instalație de climatizare pornită non-stop, la care adăugăm „amănuntul” celor 1300 kg naturale ale mașinii, consumul este mirobolant. Amănunte…

toyota corolla 035

Surprinzător, cei 90 CP nu sunt atât de puțini cât m-aș fi așteptat. Corolla poate fi condusă dinamic, deși nu dă semne că ar fi fost construită cu acest scop. Atinge 170 km/h fără probleme, pe autostradă, dar preferă să ruleze în modul economic, la 120-130 km/h. Vine cu șase trepte, cutie manuală, deși poți opta și pentru un CVT. De ce ai face-o? Cutia manuală pe care am testat-o este excelentă, rapoartele te ajută pentru porniri mai determinate de la semafor,urmate de treptele 2-3 care vin în întâmpinarea dorinței șoferului de a fi un mic pilot sau după caz de a scăpa de taximetristul agasant care vrea cu orice chip să-ți „ia fața”. Aceeași transmisie poate oferi rularea lină la viteze de croaziera, unde grație celei de a șasea trepte, motorul nu va fi niciodată prea turat și nici consumul o problemă.

toyota corolla 027

Interiorul noii Corolla poate fi definit într-un mod simplu sau unul complex. Însă în ambele moduri, spațiul este cuvântul-cheie de lagătură. Pentru că deși nu este cel mai mare sedan al celor de la Toyota, nefiind înscris în „categoria Passat”, ca să mă exprim în limbajul preponderent actual al pieței auto, este cu doar 10 cm mai scurt decât Avensis. Ceea ce înseamnă că pasagerii din spate au loc pentru picioare chiar dacă șoferul se apropie de pragul psihologc al celor doi metri înălțime.

Calitatea materialelor este „ca la Toyota”, ireproșabilă. Chiar dacă nu vorbim despre un model premium, ceea ce vine în dotarea supremă a Corollei se apropie mult de segmentul mult-râvnit. Îmbinări perfecte, insonorizare impecabilă, instalație de climatizare care face față cu brio oricăror exigențe, sistem audio performant, comenzi amplasate la îndemână, intuitiv și logic.

 

Exteriorul se apropie mult de cel al navei-amiral Avensis. Din față doar detaliile fac diferența, iar la partea din spate, forma lămpilor este cea care-ți spune cu exactitate care este Corolla și care este Avensis. Asta evident, pentru un ochi neantrenat, căci atunci când vine vorba despre „petrol-heads”, treaba stă altfel. Cum am mai spus, liniile sunt surprinzător de „          europene”, aspectul dinamic si mai agresiv decât este mașina, iar senzația generală este departe de cea a unui vehicul low-cost.

 

Și pentru că veni vorba despre costuri, Corolla se află la un nivel la care acced doar cei care din start au exclus Logan din ofertă. Comparat cu modelele enumerate la începutul materialului, Toyota Corolla 1.4 D-4D, este surclasat doar de Renault Fluence. Restul competitorilor au prețuri mai mari cu 2, până la 3 mii de euro. Puneți în ecuație fiabilitatea legendară a brandului Toyota, aduceți în discuție faptul că 40 de milioane de oameni au optat pentru Corolla, adică dublul populației României și găsiți singuri rezultatul. AutoCool l-a găsit!

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.