Renault Clio 1.2 TCe EDC

Despre Renault Clio, modelul apartinand celei de a patra generatii, am mai scris. Exista varianta economica, exista varianta potrivita pentru Romania, iata ca acum a venit randul variantei potrivite pentru cei care au un stil de condus mai sportiv.
Renault ofera echiparea 1.2 TCe alaturi de transmisia EDC, un melanj care vine pe piata cu directie precisa, ca o sageata intreptata catre Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Powershift, Skoda Fabia 1.2 TSI DSG si Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG (care-s cam acelasi lucru). De ce? Pentru ca ofera acelasi lucru, contra unei sume investite mai mici. Si de ce sa nu  o repet, in segmentul B, piatra de temelie, sistemul de referinta este Renault Clio, cel putin din punctul de vedere al design-ului. Este cel mai frumos reprezentant al acestui segment si ofera totodata cel mau bun raport calitate-pret, in comparatie cu competitorii sai. Restul e istorie.

Renault Clio TCe EDC 003

Nu voi insista asupra caroseriei, designului si interiorului modelului in cauza, deoarece ar fi un fel de repetarea a odei Mariei cu palarii diferite. Pentru cei interesati, aveti detaliile aici si aici.

Vedeta review-ului este combinatia motor-cutie de viteze.

120 CP la 4.900 rpm si 190 Nm la 2.000 rpm il fac pe Clio 4 sa fie cel mai puternic  jucator din zona sa, fiind depasit doar de de Clio RS, Polo GTI si Fiesta ST. Insa aceste trei modele fac parte din alta categorie, alt film, care ruleaza la alt cinematograf.

Cu 9.4 secunde pentru 0-100 km/h si viteza maxima de 199 km/h, Clio 1.2 TCe EDC se claseaza iarasi in fruntea segmentului sau, mai ramanand un singur aspect unde ar putea fi intrecut de catre competitori, acela al consumului. Surpriza,  Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Powershift este campionul, cu o valoare existenta in favoarea sa, cel putin pe hartie, de 0,3 l/100 km. Restul plutonului se aliniza cuminte in spatele celor doua. De fapt, dat fiind faptul ca masinile germane pur sange se distanteaza de restul numai atunci cand sub capota li se aseaza cate o mica moara de ulei (motor diesel), este normal ca Renault Clio 1.2 TCe EDC sa nu aiba probleme intr-un comparativ cu acestea. Si cum dieselul tinde sa piarda din popularitate datorita taxelor mai mari si a costului motorinei, iata si X-ul din ecuatie gata dezvaluit.

Renault Clio 1.2 TCe EDC suna atat de bine (cel putin in interior, datorita sistemului R-Sound Effect, care asigura un sound sportiv in habitaclu, in timp ce in exterior lumea nu va fi deranjata de o evacuare sport),incat iti vine sa-i apesi acceleratia ori de cate ori ai ocazia. Si asta costa. Fara niciun regret, pot spune ca Renault Clio 1.2 TCe mi-a placut atat de mult incat amreusit sa urc consumul la peste 10 l/100 km. Asta in conditiile in care am parcurs doar trasee urbane, in general cu climatizarea pornita si cum am mai precizat cu acceleratia cat mai aproape de podea. Altfel, Renault Clio 1.2 TCe EDC are un consum cifrat de producator la 5,2 l/100 km in regim mixt si real de aproximativ 7 l/100 km in regim urban normal. Sportiv, ajungi la 10-10,2 l/100 km. Poate ca a conduce aceasta masina in acest fel nu este recomandat si nici recomandabil si de fapt nici nu recomand amatorilor sa incerce. Insa macar am reusit sa scot la iveala care este consumul maxim, in timp ce toata lumea se straduieste sa scoata in evidenta cat de putin consuma o masina. Asta in conditiile in care NICIODATA si NIMENI nu va conduce ca la carte, cu accelerari treptate, cu climatizarea oprita si cu fatidicul buton ECO apasat etc. Butonul care taie rasuflarea oricarei masini, in special Renault (caci ei l-au inventat), si transforma orice hot-hatch intr-un echivalent pentru VW Golf MK1, diesel, cu motor de 1,5 litri, fara turbo. Adica o chestie lesinata. Si nimanui nu-i plac chestiile lesinate pentru ca sunt Uncool.

Si am ajuns si la amanuntul determinant in cele mai multe cazuri, atunci cand vine vorba despre achizitia unei masini, pretul. Daca Renault Clio are un pret de pornire de 10.200 de euro cu TVA inclus, versiunea testata are nivelul de echipare Dynamique si un pret de pornire pe masura: 15.100 euro cu TVA inclus. La care se mai adauga niste dotari suplimentare mai mult sau mai putin utile si mai mult sau mai putin importante pentru a fi enumerate, care duc masina la pretul de 16.600 euro. Si daca vi se pare mult, mai intai aruncati o privire in ograda competitiei si apoi reveniti cu scuzele de rigoare. Nu pretind ca este un pret corect. Tot timpul am afirmat ca un vehicul de segment B trebuie sa nu coste mai mult de 10.000 euro,indiferent daca vine sau nu cu doua blonde in dotarea standard. Insa comaparand pretul cu cel al pietei, comparand niveluriile de echipare si rapoartele calitate-pret, chiar si la 16.600 euro, pot afirma ca Renault Clio 1.2 TCe EDC isi merita banii. Cu rezerva ante-mentionata: nimic peste 10.000!

Leave a Comment