Noul Jeep® Grand Cherokee 2014

  • Design exterior nou cu faruri LED si interior imbunatatit, realizat manual.
  • Cutie noua de viteze cu transmisie automata cu 8 trepte de viteza.
  • Panou nou de comanda cu touchscreen de 8.4”, ecran nou de afisaj pentru instrumentarul de bord de 7” si UConnect avansat cu comanda vocala.
  • Cea mai completa gama de dotari legate de siguranta la bord incluzand Cruise Control adaptiv cu functie stop, avertizare in caz de coliziune frontala cu functie de atenuare a impactului si noul Selec-Speed Control. 
  • Trei sisteme 4×4, suspensie Quadra-Lift si siteme de management al tractiunii Jeep Selec-Terrain and Selec-Track.
  • Noua gama formata din versiunile de echipare Laredo, Limited, Overland si SRT – este acum suplimentata cu echiparea exclusivista Summit.

Jeep Grand Cherokee

Inca de la introducerea sa pe piata in 1992, Jeep® Grand Cherokee a intruchipat valorile specifice marcii cum ar fi libertate, autenticitate, aventura si pasiune. SUV-ul premium ale gamei de vehicule Jeep, Grand Cherokee reprezinta standardul Jeep in termeni de putere, confort, inovatie si maiestrie.

Prin lansarea Grand Cherokee cu mai mult de doua decenii in urma, Jeep a reinventat segmentul premium SUV (Sport Utility Vehicle), și a stabilit un nou standard in cadrul categoriei. Astazi, dupa aproape 5 milioane de vanzari la nivel mondial, cel mai premiat SUV, continua sa evolueze, dispunand de un design exterior si interior nou, noi continuturi avansate din punct de vedere tehnologic și manevrabilitate pe sosea si off-road imbunatatite gratie noii transmisii automate cu 8 trepte de viteza. Disponibila in versiunea standard, indiferent de nivelul de echipare, noua cutie de viteze reduce semnificativ consumul și emisiile, imbunatatind accelerarea și asigurand o trecere mult mai rapida si mai lina de la o trepta de viteza la cealalta.

Caracteristici stilistice noi pentru exterior si interior caracterizeaza in mod unic fiecare nivel de echipare a gamei 2014 și includ noi faruri bi-xenon cu lumini de zi LED (DRL), un design nou pentru roti și noi combinatii de culori pentru interior si exterior. Noi interioare, lucrate manual, ofera acum chiar si mai mult rafinament elementelor caracteristice Jeep datorita utilizarii materialelor de calitate, cum ar fi piele Natura Plus si lemn de inalta calitate. Iar, prin introducerea unui nou volan cu trei spite se adauga si mai mult exclusivism spatiului cabinei.

Caracteristici noi sunt oferite si in materie de infotainment, oferind noul panou de comanda UConnect cu touchscreen de 8.4” și navigatie prin satelit și nou-noutul, pentru marca Jeep, display configurabil TFT al instrumentarului de bord de 7 „. Sistemul audio premium surround de inalta calitate marca Hardman Kardon de 825 watt este disponibil ca si dotare standard pentru versiunea de top a gamei, Summit, dar si pentru versiunea de echipare SRT.

Capabilitatea legendara marca Jeep se regaseste pe toate versiunile din gama gratie celor trei sisteme de tractiune integrala disponibile (Quadra-Trac II, Quadra-Drive II și SRT-exclusive Quadra-Trac), gratie suspensiei pneumatice Quadra-Lift și a sistemelor de management al tractiunii Selec-Terrain și Selec-Track.
Noul Jeep Grand Cherokee 2014 ofera cele mai avansate dotari in materie de siguranta, inclusiv sistemul imbunatatit de averizare in cazul unui impact frontal cu functie de atenuare a impactului, precum si noul selector Selec-Speed Control. Aceste dotari vin in completarea echiparii standard a gamei, deja destul de bogate in sisteme de siguranta activa și pasiva.

Noul Jeep Grand Cherokee 2014 va fi introdus pe pietele europene incepand cu luna iulie și va fi disponibil in nivelurile de echipare Laredo, Limited, Overland si SRT, precum și in versiunea de top, mai exclusivista a gamei, Summit.

DESIGN

Exterior

Gama 2014 a Jeep Grand Cherokee primeste o actualizare in materie de design si stil: tuturor nivelurilor de echipare li s-a dat un aspect mult mai premium, fiind mult mai ușor de recunoscut dintr-o singura privire. Pe toate modelele, grila caracteristica cu sapte fante este mai scurta in inaltime, farurile sunt mai subtiri si fascia frontala inferioara a fost usor inaltata, in timp ce luminile de ceata au fost si ele mai pronuntate. Toate aceste schimbari ofera partii din fata a Grand Cherokee un aspect mai elegant, sportiv, pastrand in același timp caracteristicile marca Jeep.

Un principal element de design pentru Jeep Grand Cherokee 2014 sunt noile faruri bi-xenon cu lumini de zi LED (DRL), oferite ca dotare standard pe toate nivelurile de echipare. Versiunile SRT si Summit sunt echipate cu un sistem de faruri adaptive bi-xenon HID cu iluminare LED.

Partea din spate a noului Grand Cherokee a suferit, de asemenea, o serie de modificari si se mandrește cu stopuri mai mari cu iluminare LED, un spoiler spate mai mare și mai aerodinamic, noi bare de protectie si un hayon restilizat care ofera o mai mare vizibilitate. Barele de protectie spate sunt putin mai inguste, fiind specifice modelului, iar tevile de eșapament duble sunt acum standard pentru echiparile Limited, Overland si Summit.

Un nou design al jantelor și noi combinatii de culori pentru interior si exterior finalizeaza lista principalelor noutati legate de aspectul exterior al modelului Jeep Grand Cherokee 2014, consolidand in continuare imaginea sa strans legata de calitate.

Exteriorul Jeep Grand Cherokee Laredo se poate identifica usor prin oglinzile laterale și manerele ușilor in culoarea caroseriei. Grila este caracterizata de farurile cromate, in timp ce bara din spate are stopurile cu noul design. Laredo, de asemenea, are in standard jantele de aluminiu cu 5 spite de 18” vopsite in  Chrome Satin.

Grand Cherokee Limited adauga suplimentar designului versiunii Laredo un aspect cromat pentru manerele usilor si tevile de esapament cu dubla iesire. Noi ornamente cromate se regasesc, de asemenea, pe bara din fata si cea din spate.

Grand Cherokee Overland are mai multe elemente de design in culoarea caroseriei, inclusiv ornamentele barei de protectie din partea din fata și din spate a vehiculului. Tot in culoarea caroseriei sunt si protectiile rotilor. Partea de jos a panourilor dintre roti sunt, de asemenea, in culoarea caroseriei. Versiunea Overland dispune de jante din aluminiu lustruit de  20” cu cinci spite, colorate in nuanta Mineral Grey.

Nivelul de echipare Summit disponibil pe noul Grand Cherokee se afla in fruntea gamei 2014 și primește multe repere unice de stil. Farurile HID bi-xenon sunt adaptive, aflandu-se in stricta dependenta de rotirea volanului. Acest lucru imbunatatește vizibilitatea in curba si siguranta la bord. Intre faruri s-a amplasat un finisaj cromat pe mesh-ul din partea de sus a grilei fata. Intreaga parte de jos a barei de protectie din fata este unica și prezinta insertii cromate pronuntate, taiate similar cu cele de pe modelul SRT. Bara de protectie fata este mai mare și are un lacas mai ingust pentru proiectoarele de ceata comparativ cu alte modele. Protectiile rotilor sunt in culoarea caroseriei, fiind, de asemenea, mai mari in comparatie cu alte modele, iar panourile dintre roti sunt strabatute de o banda cromata care ruleaza de-a lungul marginii de sus a panourilor. Accentele cromate dau o iluzie de prelungire a profilului noului Grand Cherokee. Partea din spate este dominata de tevile de esapment duble, sub forma dreptunghiulara si de insertia Dark Grey a partii de jos a caroseriei din spate. Jantele din aluminiu de 20” Satin Clear Coat sunt unice pe modelul Summit cu designul lor specific cu cinci spite duble.

In conformitate cu caracterul sau sportiv, noul Jeep Grand Cherokee SRT dispune de o grila fata de culoare neagra cu șapte fante. De asemenea, farurile adaptive bi-xenon au aspect unic fumuriu pentru a distinge SRT de la alte modele din gama Grand Cherokee 2014. Aspectul fumuriu contribuie si la evidentierea aspectului unic agresiv al SRT.

Pentru o coeziune a stilului, s-a mentinut aceeasi linie de design si pentru partea din spate a modelului SRT: lacasul stopurilor cu LED are si el un aspect fumuriu. De asemenea, o noutate introdusa pe modelul 2014 este spoilerul mai eficient din punct de vedere aerodinamic, perfect intregrat in noul hayonul one-touch impodobit cu emblema SRT. Hayonul este este actionat electric prin simpla apasare a unui buton.

In echiparea standard, exclusiv pe modelul SRT, sunt disponibile jantele de aluminiu cromate de culoare neagra de 20” cu cinci spite.

In plus, jantele agresive Goliath din aliminiu lustruit cu cinci spite de 20” Goliath sunt disponibile optional numai pe nivelul de echipare SRT.

Optiunea Grand Cherokee

Noul Jeep Grand Cherokee ofera ca dotare de serie pe versiunile Overland, Summit si SRT, acoperis amovibil actionat electric CommandView ce se extinde de la parbriz pana la partea posterioara a autovehiculului, oferind o vizibilitate perfecta atat pe suprafete on-road cat si off-road. CommandView este alcatuit din doua panouri vitrate, primul panou deschizandu-se catre partea posterioara si oferind o suprafata vitrata de doua ori mai mare decat cea a unui acoperis amovibil traditional. Panoul posterior este fix, ofera o mai buna patrundere a luminii in habitaclu si o panorama deosebita pasagerilor celui de-al doilea rand de scaune. Sistemul este dotare standard si este echipat cu un parasolar actionat electric ce ofera protectie persoanelor ce nu doresc contactul cu soarele. CommandView este dotare standard pentru versiunea Overland, Summit si SRT si dotare optionala pentru versiunea Limited.

 

 Jeep Grand Cherokee

Detalii interioare

Detaliile interioare ale noului model Jeep Grand Cherokee au fost perfectionate prin utilizarea unor materiale de cea mai buna calitate si a culorilor specifice pentru fiecare versiunea. Consola centrala a fost modificata si este acum echipata cu un nou ecran tactil Uconnect 8,4”. Comenzile radio si cele ale sistemului de climatizare au fost pozitionate sub ecran si dispun de butoane si comenzi ce sunt usor de identificat si utilizat. In partea inferioara a consolei centrale isi face aparitia noul selector electronic, din piele, al cutiei de viteze automate cu opt trepte de viteze. O alta noutate este reprezentata de noul volan cu trei spite care, la versiunile Overland si Summit, dispune si de insertii din lemn. Optimizat pentru pozitia de condus, dispune de comenzi pentru gestionarea, in deplina siguranta, a sistemului audio, Cruise Control, a telefonului si a comenzilor vocale. Toate nivelele de echipare au in standard padale selectare trepte de viteza pozitionate in spatele volanului.

Pentru crearea detaliilor interioare ale noului Jeep Grand Cherokee, designerii s-au inspirat din tari si teritorii din intreaga lume. Fiecare versiune a gamei Grand Cherokee are propriul stil exclusivist conferit de utilizarea materialelor specifice si a combinatiilor de culori.

Noile detalii interioare ale modelului 2014 Grand Cherokee au fost inspirate de cultura si peisajele exotice din Maroc, Noua Zeelanda, Nepal, Grand Canyon si de muntele Vezuviu din Italia.

Disponibile pe toate versiunile gamei, detaliile interioare Morocco dispun de scaune, tabloul de bord, console si panouri portiere Black. La versiunile Laredo si Limited, insertiile de lemn de culoare inchisa infrumuseteaza plansa de bord si finisarile portierelor.

Detaliile interioare Noua Zeelanda sunt bicolore Black si Light Frost. Finisarea cu insertii de lemn Nador Brown Walnut infrumuseteaza plansa de bord si panourile portierelor usurand contrastul deschis – inchis specific acestei echipari. Rama din aluminiu ce caracterizeaza manerele portierelor, aeratoarele din plansa de bord si consola centrala prezinta o finisare cu tenta aurie. Scaunele din materiale Premium sunt dotare standard pe versiunea Laredo, in timp ce scaunele din piele cu incalzire sunt dotare standard pe versiunea Limited.

Versiunea Overland prevede scaune din piele Nappa si plansa de bord cu cusaturi in contrast.  Finisarea de lemn reprezinta un element important al designului plansei de bord si a portierelor modelelor Grand Cherokee Overland si adauga un plus de distinctie si lux. Insertii de lemn se gasesc si in partea superioara a volanului din piele.

Pe langa echiparea Morocco, versiunea Overland prevede doua echipari noi, Vesuvio si Nepal, ambele caracterizate de o combinatie speciala de culori: Jeep Brown si Indigo Blue – inspirata de Muntele Vezuviu – pentru primul; Jeep Brown si Light Frost pentru al doilea – un tribut adus diversitatii geografice a teritoriilor asiatice din Nepal. In cazul ambelor optiuni, sunt prevazute insertii de lemn Zebrano Brown sau Black pentru plansa de bord si panourile portierelor.

Noua versiune de varf de gama Summit ofera un nivel calitativ mult mai ridicat. La versiunea Summint, scaunele din piele Premium Natura-Plus sunt disponibile in doua culori Black sau Jeep Brown cu tenta aramii pe manelere portierelor si la aeratoare. Cusaturile cu tenta aramie infrumuseteaza plansa de bord din piele, scaunele, portierele si cotiera centrala, reprezentand o caracteristica unica a echiparii Grand Canyon disponibila doar pentru versiunea Summit. O alta particularita a versiunii Summit este reprezentata de tapiterie imitatie piele de caprioara ce imbraca montantii anteriori si plafonul autovehiculului.

Modelul 2014 Grand Cherokee SRT ofera un nivel de echipare exclusiv denumit Laguna ce este caracterizat de scaune si tapiterie din piele disponibile in doua culori diferite: Torque (Black) si Sepia.

Habitaclul prezinta detalii stilistice exclusive inspirate de lumea competitionala, detalii precum insertii din fibra de carbon pe tabloul de bord si pe panourile portierelor, noul volan tip sport cu trei spite SRT din piele perforata, cu incalzire si dotat cu padele schimbare trepte viteza integrate in design si ergonomie. Noutate versiunii SRT este reprezentata de noul buton „Launch Control”, situat pe consola centrala direct in spatele selectorului treptelor de viteza: aceasta functie permite controlul performantelor la accelerare.

Cel mai important detaliu interior al modelului 2014 Grand Cherokee SRT este reprezentat de noul sistem Uconnect cu ecran tactil 8,4” ce ofera functia exclusiva Performance Pages, o contributie ce deriva direct din tehnologia de curse. Caracteristica unica versiunii SRT, aceasta functie garanteaza soferului un feedback imediat privind performantele autovehiculului, precum virarea, caii putere, cuplul, timpul de accelerare de la 0 la 100 km/h si spatiul de franare de la 100 la 0 km/h.

 

 

 

TEHNICA

Sisteme 4×4

Noul Jeep Grand Cherokee dispune de o multitudine de sisteme 4×4: Quadra-Trac II si Quadra-Drive II cu Electronic Limited-slip Differential (ELSD – diferential electronic cu alunecare limitata) si, exclusiv pentru versiunea SRT, sistemul Quadra-Trac Active on-demand dotat si acesta cu diferential posterior electronci cu alunecare limitata ELSD.

Suspensiile pneumatice Quadra-Lift sunt dotare de serie pe versiunile Overland si Summit si permit varierea garzii la sol a autovehiculului pe cinci niveluri diferite pentru a ajunge la o garda la sol  maxima de 28 cm.

Cu ajutorul acestor sisteme, modelul 2014 Grand Cherokee ofera abilitatile legendare Jeep si siguranta conferita de tractiunea integrala in timpul deplasarii pe suprafete cu aderenta redusa.

Sistemul de tractiune integrala permanenta Quadra-Trac II cu o cutie de transfer cu doua viteze beneficiaza de controlul tractiunii BTCS (Brake Traction Control System) pe puntea anterioara si pe cea posterioara pentru a oferi abilitati pe teren accidentat ce au devenit un punct de referinta. Datorita senzorilor specifici, sistemul de tractiune Quadra-Trac II avertizeaza imediat eventuala patinare a unei roti si trimite informatii utile pentru a corecta situatia. Sistemul utilizeaza si dispozitivul Throttle Anticpate care, in cazul accelerarilor bruste, maximizeaza tractiunea pe cele patru roti pentru a evita pierderea aderentei. Atunci cand sistemul detecteaza patinerea unei roti de pe opunte, poate ajunge sa transfere pana la 100% din cuplu pe axa cu tractiune mai mare. Sistemul actioneaza in doua modalitati: modalitatea integrala permanenta (4WD High) in care sistemul repartizeaza automat si in mod variabil cuplul pe puntea anterioara si posterioara si modalitatea cu rapoarte reduse (4WD Low) ce se activeaza prin intermediul unui buton situat pe consola centrala ce prevede repartizarea cuplului  50/50 pe ambele axe. Modalitatea 4WD Low permite abordarea in siguranta deplina a celor mai solicitante trasee off-road multumita raportului 2,72:1.

Versiunile Overland si Summit sunt echipate cu sistem de tractiune integrala permanenta Quadra-Drive II cu diferential posterior electronic autoblocabil cu alunecare limitata ELSD (Electronic Limited-slip Differential), ce ofera nivelul maxim in ceea ce priveste tractiunea si performantele off-road. Elementul central al sistemului este reprezentat de cutia de transfer ce este echipata cu un pachet de ambreiaje cu control electronic. Pe carosabil uscat si in situatii obisnuite de traciune, cutia centrala de transfer reparatizeaza cuplul 48% pe puntea anterioara si 52% pe puntea posterioara, in timp ce in conditii precare de aderenta poate varia automat reparatizarea cuplului intre cele doua punti. Sistemul utilizeaza, de asemenea, un sistem electronic care, in cazul accelerarilor bruste, maximizeaza tractiunea pe cele patru toti pentru a evita pierderea aderentei. Sistemul include modalitatile 4WD High si 4WD Low. In modalitatea 4WD Low, sistemul dispune de un raport de 2,72:1 pentru a aborda cele mai dificile suprafete off-road.

Multumita diferentialului posterior autoblocabil cu alunecare limitata (ELSD), sistemul detecteaza instantaneu cand o roata pierde aderenta si intervine prin distribuirea cuplului la punte.  In anumite cazuri, autovehiculul poate anticipa situatiile cu aderenta redusa si aplica actiuni corective  pentru a limita sau elimina complet patinarea.

Jeep Grand Cherokee SRT este echipat standard cu sistemul de tractiune integrala Quadra-Trac active on-demand. Acest sistem avertizeaza imediat, prin intermediul unor senzori, eventuala patinare a unei roti si trimite informatii utile pentru a aplica actiunile corective necesare. Sistemul utilizeaza dispozitivul Throttle Anticipate, care in cazul accelerarilor bruste de pe loc maximizeaza tractiunea pentru a evita pierderea aderentei. Atunci cand se detecteaza pierderea aderentei, sistemul poate transfera pana la 100% din cuplul disponibil la una din rotile posterioare cu aderenta mai buna. Cutia de transfer imbunatateste, de asemenea, manevrabilitatea prin distribuirea cuplului intre puntea anterioara si cea posterioara pentru a mentine directia autovehiculului.

Noul Grand Cherokee SRT este echipat, de asemenea, cu Brake Traction Control System (BTCS) pe diferentialul anterior si pe diferentialul posterior de sistemul autoblocabil cu patinere limitate ELSD (Electronic Limited-slip Differential), ce detecteaza instantaneu cand o roata posterioara pierde aderenta si intervine prin distribuirea cuplului la roata cu aderenta mai buna, imbunatatind manevrabilitatea autovehiculului.

Suspensii pneumatice Quadra-Lift

Performantele stradale mai bune ca oricand si capacitatea off-road de varf ofera soferului o experienta superioara de condus, atat pe carosabil normal cat si traseu off-road. La acest rezultat contribuie disponibilitatea sistemelor sofisticate printre care suspensiile pneumatice Quadra-Lift si a dispozitivelor Selec-Terrain si Selec-Speed Control.

 

Suspensiile pneumatice Quadra-Lift dotare de serie pentru versiunile Overland si Summit permit soferului sa regleze manual inaltimea de la sol prin intermediul unui buton situat pe consola centrala. Garda la sol a autovehiculului poate fi modificata pe cinci nivele diferite pana ajunge la punctul maxim de 28 cm:

  • Normal Ride Height (NRH): aceasta este pozitia standard de condus. Avand o garda la sol de 22 cm, garanteaza eficienta consumului de combustibil si confort maxim pe carosabil.
  • Off Road 1: aceasta setare ridica autovehiculul cu 3,3 cm comparativ cu pozitia NRH ajungand la o garda la sol de 25,4 cm. Acest lucru permite o pozitie utila pentru depasirea obstacolelor off-road.
  • Off Road 2: aceasta setare asigura abilitatile legendare in regim off-road ale Jeep adaugand alti 6,6 cm comparativ cu pozitia NRH pentru a ajunge la o garda la sol de 28 cm.
  • Park Mode: aceasta setare coboara autovehiculul cu 4 com comparativ cu modalitatea NRH pentru a facilita accesul si iesirea din autovehicul si operatiile de incarcare. NRH si Park Mode pot fi selectate de sofer pentru a-i permite reglarea garzii la sol.
  • Aero Mode: aceasta setare coboara autovehiculul cu 1,3 cm comparativ cu modalitatea NRH. Aero Mode se activeaza in functie de viteza autovehiculului si asigura aerodinamicitatea ideala pentru a garanta performante sportive si consum optim de combustibil.

In modalitate Eco, autovehicul coboara la Aero Mode, imbunatatind apoi caracteristicile aerodinamice ale Jeep Grand Cherokee garantand eficienta consumului de combustibil.

Datorita arcurilor pneumatice pozitionate in cele patru unghiuri, suspensiile pneumatice Quadra-Lift permit atingerea unei garzi la sol de 10,4 cm pentru a asigura confort maxim in timpul deplasarii.

Sistem de gestionare a tractiunii Selec-Terrain

Noutate si pentru sistemul de gestionare a tractiunii Selec-Terrain cu cinci modalitati este dotare de serie pe toata gama Jeep Grand Cherokee (cu exceptia versiunii SRT). Sistemul a fost perfectionat prin introducerea, in combinatie cu pachetul Off Road, a noului dispozitiv Selec-Speed Control ce permite controlarea vitezei propriului autovehicul, atunci cand se abordeaza un traseu in panta sau rampa, prin intermediul padelelor de pe volan, fara necesitatea de a interveni asupra pedalei de acceleratie sau frana.

Mai mult, modalitatea Sport – ce poate fi selectata prin intermediul comenzii Selec-Terrain la modelele 2013 – este acum activata prin utilizarea selectorului cutiei de viteze pentru a asigura o experienta de condus si mai ‘distractiva’.

Dotare standard pe versiunile Laredo, Limited, Overland si Summit, sistemul Selec-Terrain permite soferului sa aleaga cea mai potrivita modalitate de condus pentru a aborda in siguranta orice suprafata.

Prin utilizarea unor algoritme ce garanteaza performante si o capacitate de control fara egal, sistemul Selec-Terrain coordoneaza electronic si optimizeaza functionarea a 12 parametri printre care, modulul de control al transmisiei, sistemul ESC (Electric Stability Control – controlul electronic al stabilitatii), controlul transmisiei, controlul lantului cinematic, sistemele Hill-ascent si Hill-Descent si noul Selec-Speed Control.

Cu ajutorul acestui sistem, soferul poate alege intre cinci modalitati diferite de sofat pentru a garanta performantele necesare abordarii unui anumit tip de carosabil:

  • Sand: Traction Control si Quadra-Lift functioneaza pentru a preveni patinarea rotilor pe nisip. Cuplul este calibrat pentru un comportament optim.
  • Mud: Traction Control si Quadra-Lift functioneaza pentru a preveni patinarea rotilor iar cuplul este calibrat pentru un comportament optim pe noroi.
  • Auto: sistemul se adapteaza automat la orice situatie de drum atat pe carosabil normal cat si in regim off-road.
  • Snow: gestioneaza tractiunea pentru a aborda suprafete acoperite de zapada.
  • Rock: modelele echipate cu suspensii Quadra-Lift ajung la inaltimea maxima de 28 cm. In aceasta modalitate, cutia de transfer, diferentialele si pedala de acceleratie sunt configurate pentru a garanta controlul maxim la viteze reduse.

Sistem Jeep Selec-TrackTM

Echipat doar pe versiunea Grand Cherokee SRT, sistemul Selec-TrackTM a fost actualizat pentru a optimiza performantele pe orice tip de suprafata. Sistemul coordoneaza diferiti parametri ai autovehiculului (contorlul stabilitatii, suspensii active, strategie cuplare trepte viteza, transferare cuplu, diferential cu alunecare limitata, pedala de acceleratie si sistem dezactivare cilindri) pentru a gestiona  in mod automat sistemul de tractiune si pentru a-l adapta stilului de condus si conditiilor de aderenta. Sofrul poate selecta manual cinci modalitati: Auto, Sport, Tow, Track si Snow – pentru a obtine performante specifice. La modelele SRT 2014, imbunatatirile software ale Selec-Track scot in evidenta cinci modalitati dinamice, ce permit soferilor sa aleaga setarea ce indeplineste cel mai bine cerintele acestora si ale conditiilor de drum. Soferii vor descoperi ca modalitatea Track ofera un autovehicul cu un raspuns mult mai prompt si ce ofera timpi mult mai mici pe traseele favorite.

Manevrabilitate si suspensii

Jeep Grand Cherokee ofera o excelenta dinamicitate pe strada si un nivel redus de zgomot asigurate in parte de utilizarea suspensiilor anterioare si posterioare cu roti independente. Arcurile posterioare cu amortizare controlata imbunatatesc comportamentul pe strada si confortul deplasarii, garantand o mai buna stabilitate, un control mai bun al directiei. Comportamentul exceptional pe strada este rezultatul aplicarii a 5.400 de puncte de sudura pe caroserie.

Suspensiile anterioare si posterioare independente dispun de brate oscilante anterioare si posterioare cu arcuri posterioare cu amortizare controlata pentru a oferi manevrabilitate si confort, evidentiind in acelasi timp legendarele abilitati off-road. Suspensia posterioara permite, de asemenea, depozitarea rotii de rezerva in interiorul autovehiculului.

Modelul 2014 Grand Cherokee SRT este echipat suspensie anterioara independenta cu brat oscilant scurt si lung (SLA) cu arcuri elicoidale, cu amortizoare adaptive Bilstein (ADS), brate superioare si inferioare (brate „A”) si bara stabilizatoare. Suspensia posterioara are un design multi-link cu arcuri elicoidale, ADS Bilstein, brat inferior din aluminiu, articulatii independente superioare, plus articulatie de convergenta separata si bara stabilizatoare. Suspensia Adaptive Damping cu calibrare SRT este gestionata de catre sistemul Selec-Track.

PROPULSOARE

Jeep Grand Cherokee este alimentat de eficientul propulsor 3.0 litri turbo V6 cu injectie directa electronica Common Rail dotat cu tehnologie Multijet II si de legendarul propulsor pe benzina 6.4 litri HEMI® V-8 ce ofera performante ridicate modelului SRT.

Noua transmisie automata cu opt trepte de viteza

Noua trasmisie automata cu opt trepte de viteza a modelului Grand Cherokee este combinata cu motorul 3.0 litri V6 diesel precum si cu motorizarea pe benzina V8. Noua transmisie cu opt rapoarte de viteza asigura un nivel redus al consumului si emisiilor, garantand in acelasi timp performante mult mai bune si cuplari ale treptelor de viteza mult mai precise si line.

Echipata pentru prima oara pe un model Jeep, transmisia automata cu opt trepte de viteza imbunatateste semnificativ placerea de a conduce la bordul noului Grand Cherokee. Diversele setari ale noii cutii de viteze automate adapteaza transmisia la conditiile de drum: programul software este poate evalua parametri diferiti printre care acceleratie, cuplu utilizat, viteza de deplasare si eventuale solicitari de mai multa putere primite de la sofer pentru ca viteza si momentul cuplarii unei trepte de viteza sa fie optime conditiilor specifice in care se gaseste, toate acestea luand in considerare reducerea consumului de combustibil.

Complet electronica, noua cutie automata de viteze cu opt trepte este dotata cu sistemul de control interactiv Electronic Range Select ce prevede posibilitatea de a alege prin intermediul comenzilor de pe volan modalitatea dorita de cuplare.

Eficienta transmisiei automate si numarul mare de rapoarte, permit reducerea consumurilor, datorita functionarii la turatii reduse atat in ciclu urban cat si in ciclu extraurban. Mai mult, numarul mare de rapoarte contribuie la reducerea timpilor morti la cuplarea treptelor de viteza. In interior, transmisia automata are patru grupuri de angrenaje si cinci elemente de cuplare (frane si ambreiaje multidisc). Doar doua elemente sunt deschise simultat. Numarul redus de elemente de cuplare deschise simultan, contribuie la reducerea pierderilor prin frecare datorate rotirii mai multor elemente, imbunatatind eficienta consumurilor.

O alta noutate a modelului 2014 Grand Cherokee, si caracteristica exclusiva a versiunii SRT, este sistemul de control a plecarii de pe loc – Launch Control – ce este insotit de noua cutie de viteze automata cu opt trepte. Launch Control imita actiunile unui sofer profesionist pentru a optimiza performantele Grand Cherokee SRT prin alinierea motorului, transmisiei, directiei, controlului stabilitatii si suspensiei pentru a oferi o plecare de pe loc ca la carte. Activat prin intermediul butonului situat pe consola centrala in spatele selectorului treptelor de viteza, acest sistem permite optimizarea accelerarii in linie dreapta. Performantele sportive ale modelului 2014 Grand Cherokee SRT sunt accentuate si de modificarea cutiei de transfer si a controlului dinamic al sistemului Selec-Track atunci cand va aflati in modalitatea Track Mode. Atunci cand este selectata aceasta modalitate, 70% din cuplul motorului este directionat catre rotile posterioare pentru a asigura performante imbunatatite. Soferii Grand Cherokee SRT vor observa un autovehicul ce are un raspuns mult mai bun la iesirea din viraje.

O alta  caracteristica a transmisiei automate ce echipeaza modelul 2014 SRT, este posibilitatea de activarea a modalitatii Drive si Sport – ce la modelul anterior puteau fi selectate doar prin intermediul butonulu Selec-Track – direct de pe selectorul treptelor de viteza.

Motor 3.0-litri turbo cu Multijet II

Motorul diesel 3.0 litri turbo dezvolta o putere maxima de 250 CP la 4.000 rpm si un cuplu de 570 Nm la 2.000 rpm. Consumul de combustibil este de 7,5 l/100 km in ciclu combinat, cu o economie de 10% comparativ cu modelul anterior. Emisiile CO2 inregistreaza o reducere cu 9% si sunt la nivelul 198 g/km. Propulsorul 3.0 litri CRD este oferit, de asemenea, intr-o versiune ce dezvolta 190 CP la 4.000 rpm si un cuplu de 440 Nm la 1.600 – 2.800 rpm.

Datorita tehnologiei Multijet II care utilizeaza o electrovalva solenoid, injectorul poate efectua pana la 8 injectii per ciclu avand posibilitatea de a gestiona cele doua injectii principale intr-un singur profil modulabil (D-IRS – Digital Injection Rate Shaping), garantand astfel o reducere a consumului si a emisiilor si asigurand o reducere importanta a nivelului zgomotului.

Compact si usor, motorul 3.0 litri turbodiesel cu sistem de injectie Common Rail de 1800 bar prezinta o bloc motor din fonta cu grafit comprimat la 60 grade cu chiulasa din aluminiu si baie ulei din aluminiu structurata in doua parti. Chiulasele din aluminiu sunt de tipul 2 arbori cu came in chiulasa cu actionare pe lant si patru supape per cilindru.

Motorul V6 este dotat cu galerie de evacuare din fonta. Ulterioarele masuri intreprinse pentru a reduce emisiile includ un catalizator oxidant si un filtru de particule standard. Respectarea normelor Euro 5+ este garantata de un sistem de recirculare a gazelor de esapament (EGR) ce include supapa EGR cu motor DC si un sistem de racire EGR cu supapa bypass.

Cu eficientul motor 3.0 litri V6, modelul 2014 Jeep Grand Cherokee poate oferi o capacitate de tractare de pana la 3.500 kg (2.949 pentru modelul Summit).

 

Propulsor V8 HEMI 6.4 cu tehnologie Fuel Saver

Jeep Grand Cherokee SRT este propulsat de puternicul motor HEMI V8 6.4 litri dotat cu tehnologie Fuel Saver. Tehnologia Fuel Saver permite dezactiarea a patru dintre cei 8 cilindri atunci cand este necesara mai putina putere si utilizeaza toti cei opt cilindri atunci cand este necesara mai multa putere pentru a optimiza consumul de combustibil si pentru a reduce nivelul emisiilor. Motorul 6.4 V8 HEMI dezvolta o putere de 468 CP la 6.250 rpm si un cuplu de 624 Nm la 4.100 rpm si asigura performante inegalabile: accelerare de la 0 la 100 km/h in 5 secunde, viteza maxima de 257 km/h, spatiu de franare de la 100 la 0 km/h de 35 metri.

Eco Mode

Modelul 2014 Jeep Grand Cherokee dispunde de noua functie Eco Mode ce contribuie la reducerea consumului de combustibil. Functia Eco Mode intervine in gestionarea electronica a cutiei de viteze astfel incat sa optimizeze cuplarea treptelor de viteza precum si sensibilitatea acceleratiei pentru a imbunatati consumul de combustibil. Functia Eco Mode este activata automat la pornirea motorului. Un buton situat pe plansa de bord permite soferului sa dezactiveze Eco Mode daca se doreste obtinere unor performante mult mai sportive.

Ma mult, Eco Mode activeaza, acolo unde exista, suspensiile pneumatice Quadra-Lift coborand garda la sol a autovehiculului pentru a imbunatati aerodinamicitatea si pentru a garanta o eficienta optima. La modelele echipate cu motor V8, consumul eficient de combustibil este obtinut prin dezactivarea cilindrului Fuel Saver. Aceasta tehnologie activeaza modalitatea patru cilindri atunci cand nu este necesara puterea maxima.

SIGURANTA

Si in domeniul sigurantei, modelul 2014 Grand Cherokee ofera caracteristici de ultima generatie ce sublinieaza modul in care inovatia tehnologica este o caracteristica imprimata in ADN-ul marcii Jeep.

Pe langa echiparea standard privind siguranta activa, ce include Electronic Stability Control (ESC – controlul electronic al stabilitatii) cu Electronic Rollover Mitigation (ERM – sistem electronic de protectie impotriva rostogolirii), ABS cu calibrare off-road, Brake Traction Control System (BTCS – sistem de control a tractiunii pe cele patru roti) si 7 airbaguri (frontale, laterale anterioare, tip cortina si genunchi pasager), noul Grand Cherokee adauga sistemul avansat Forward Collision Warning cu Crash Mitigation, Cruise Control adaptiv cu functie de oprire (disponibil pana la finalul acestui an), camera marsarier ParkView cu vizualizare dinamica si noul sistem Selec-Speed Control cu Hill-Ascent control si Hill-Descent Control, pentru a garanta asistenta necesara atunci cand trebuie parcurse trasee in rampa sau panta.

Forward Collision Warning cu Crash Mitigation: acest dispozitiv verifica, prin intermediul senzorilor radar, daca autovehiculul se apropie prea repede de autovehiculul din fata si trimite, daca este necesar, un semnal soferului astfel incat acesta sa poata interveni pentru a evita coliziunea. Sistemul a fost actualizat pentru a frana automat si pentru a mentine franarea timp de 1,5 secunde in cazul in care soferul nu intervine imediat cu masura corectiva pentru a preveni coliziunea cu autovehiculul din fata. Mai mult, in cazul in care soferul nu franeaza suficient, dispozitivul Advanced Brake Assist (ABA) ce interactioneaza cu sistemul, intervine pentru a evita sau pentru a reduce forta impactului. Aceasta ultima functie a sistemului se activeaza doar in momentul in care soferul actioneaza frana si se dezactiveaza in momentul in care se opreste actiunea de franare.

Sistemul Forward Collision Warning cu Crash Mitigation este inclus in pachetul Advanced Safety Technology Group ce este dotare de serie pe versiunile Overland si Summit. Sistemul FCW face parte si din dotarea de serie a Jeep Grand Cherokee SRT.

Cruise Control adaptiv cu Stop: acest sistem reduce viteza setata de sofer in momentul in care va apropiati de un vehicul de pe aceeasi banda de circulatie sau cand un vehicul intra pe aceeasi banda. Sistemul ACC va accelera la viteza setata atunci cand autovehiculul din fata accelereaza sau trece pe o alta banda de circulatie. De asemenea, sistemul va mentine distanta dintre autovehicul si vehiculul din fata si este foarte util in conditii meteorologice adverse sau in situatii de vizibilitate redusa. In cazul versiunilor Overland, Summit si SRT, sistemul ACC este inclus in pachetul standard Advanced Safety Technology Group. Pana la finalul anului, sistemul Adaptive Cruise Control va fi iombunatatit cu functia de oprire (Stop) ce va permite autovehiculului sa se opreasca complet fara interventia soferului.

Camera marsarier ParkView cu afisare grila dinamica: ofera o imagine de ansamblu a zonei din spatele autovehicului, asistand soferul inaintea manevrelor in marsarier. Contine grile dinamice ce se misca in functie de miscarea directiei si afisate pe ecran asista soferul in timpul manevrelor solicitante efectuate in marsarier. Imaginea este afisata pe ecranul sistemului de navigatie Uconnect atunci cand transmisia se afla in pozitia Reverse (marsarier). Acest sistem este dotare standard pe versiunile Limited, Overland, Summit si SRT.

Noul dispozitiv Selec-Speed Control: dispozitivul actioneaza impreuna cu Hill-Ascent Control si Hill-Descent Control si permite soferului sa controleze viteza propriului autovehicul, atat in rampa cat si in panta, prin intermediul padelelor de pe volan, fara a utiliza pedala de acceleratie sau frana.

Selec-Speed Control este disponibil cu pachetul Off Road Group pe versiunile Laredo, Limited si Overland.

CONECTIVITATE & SISTEM MULTIMEDIA

Noul UConnect 8.4

Dotarea de serie pentru confort si sistem multimedia prevede dotari tehnologice de ultima generatie utile pentru a transforma deplasarea si viata la bord intr-o placere absoluta. Noul Jeep Grand Cherokee este echipat cu noul sistem Uconnect cu ecran tactil 8.4” pe care sunt afisate, clar si imediat, toate informatiile necesare sofatului si confortului pasagerilor.

Mai mult, pentru a oferi un nivel maxim de siguranta si de facilitate in utilizare, sunt disponibile atat comenzi audio si comenzi conectivitate pe spitele volanului cat si un inovativ dispozitiv hands-free cu activare vocala. Ambele permit interactionarea facila cu sistemele fara a fi nevoie sa luati mainile de pe volan.

Sistemul Uconnect 8.4 este proiectat pentru a oferi o experienta multimedia integrata complet care sa contina intr-o singura platforma hardware conectivitatea GPS, functii recunoastere vocala si functii suplimentare media.

HARMAN, liderul mondial in domeniul sistemelor audio si sistemelor multimedia, a dezvoltat noul sistem Uconnect disponibil pe modelele grupului Chrysler si Fiat. Noua platforma Uconnect debuteaza in Europa pe modelul 2014 Jeep Grand Cherokee, introducand caracteristici importante. Sistemul Uconnect are acum timp de raspuns mult mai rapizi, capacitati mai bune de recunoastere vocala si o navigare mult mai exacta si realista comparativ cu sistemele anterioare.

De pe scaunul soferului, tot ceea ce acesta vede, atinge si spune (prin comenzi vocale) a fost imbunatatit pentru a oferi functii, conectivitate si raspuns mult mai bune. Nu doar ca functioneaza mai bine, arata mai bine si au fost utilizate materiale premium si o grafica eleganta.

Avand un ecran tactil de 8.4”, noua platforma permite accesarea si gestionarea mult mai usoara a tuturor functiilor multimedia existente pe autovehicul ce includ radio, telefon mobil, mediaplayer, i-Pod sau smartphone si sistem de navigatie. Platforma ofera o navigatie mult mai exacta si realista si de asemenea ofera soferului o multitudine de functii de recunoastere vocala – asigurand functii care pot fi accesate prin comenzi vocale fara a compromite siguranta. Destinatiile, orasele si punctele de interes sunt afisate in 3D. Introducerea destinatiilor dintr-o singura actiune, cu oras, strada si numar cladire este o secventa naturala. Sistemul integreaza, de asemenea, informatii privind deplasarea si cele privind traficul prin intermediul functiei TMC (Traffic Message Channel). Mai mult, sistemul Uconnect 8.4 dispune de un tuner DAB, ce permite obtinerea calitatii CD pentru radio si informatii referitoare la programele difuzate, inclusiv imagini. Noul  sistem Uconnect cu ecran tactil 8.4” dotat cu sistem de navigatie este dotare standard pe Grand Cherokee Overland, Summit si SRT.

Pe intreaga gama a noului Grand Cherokee este disponibil un nou display cu afisare multipla ce poate fi configurat in totalitate de sofer, cu tehnologie TFT cu cristale lichide de 7”. Tabloul de bord cu utilizare facila afiseaza informatiile esentiale pentru sofer, dar ii si ofera posibilitatea de a adauga informatiile dorite. Tabloul de bord poate fi configurat cu un maxim de 100 combinatii pentru a oferi o experienta suprema de condus. Informatiile privind navigarea, viteza, sistemul audio si economia privind combustibilul oferite de sistemul Jeep on-board precum Selec-Terrain, pot fi afisate pe ecranul 7”, mentinand ochii soferului – si atentia – cat aproape de sosea.

Pasagerii anteriorde pe locurile din fata nu sunt singurii ce beneficiaza de ecranele de inalta tehnologoe. Pentru pasagerii celui de-al doilea rand de scaune va fi disponibil un sistem DVD/Blu-ray cu ecrane duble integrate in spatare (disponibil dupa lansare).  Noul sistem va reda DVD standard precum si discuri Blu-ray, dispune de porturi pentru cablurile interfetei high-definition media (HDMI) sau RCA pentru fiecare ecran integrat in spatare.

Conectivitatea si ecranele tactile implica tehnologie ce evolueaza rapid si asteptari din ce in ce mai mari din partea clientilor. Ambele au un impact semnificativ in ceea ce priveste calitatea generala a noilor autovehicule. Echipa Uconnect evalueaza constant feedback-ul primit din partea clientilor si considera o prioritatea dezvoltarea unor sisteme intuitive, usor de utilizat atat de catre persoanele ce sunt familiarizate cu tehnologia cat si de persoanele ce prefera traditionalele butoane.

 

 

Sistem audio premium Harman Kardon

Harman Kardon contribuie la oferirea unei experiente unice la bordul noului model 2014 Jeep Grand Cherokee. Inginerii HARMAN au adoptat o abordare exclusiva pentru a dezvolta acest sofisticat sistem audio, capabil sa garanteze pasagerilor Grand Cherokee un sunet de cea mai buna calitate.

Sistemul audio surround Harman Kardon 7.3 825 W cu tehnologie Logic7 este dotare de serie la varful de gama Summit si la performantul model SRT. Sistemul ofera performante audio maxime, tehnologie inovativa si excelenta tehnologica.

Sistemul de ultima generatie dispune de:

  • 19 difuzoare GreenEdge® high performance cu o arhitectura de redare 7.3 dotata cu 9 difuzoare tweeter, 5 difuzoare mid-range, 2 midwoofer si 3 subwoofer.
  • Amplificator de clasa D dotat cu Tracking Power Supply (TPS) si 11 canale de amplificare cu tehnologie audio surround multichannel Logic 7.

Tehnologie Logic 7™: o etapa importanta a tehnologiei audio

Tehnologia audio surround multichannel Logic 7 a definit un nou standard in ceea ce priveste autenticitatea si precizia acustica, permitand soferilor sa traiasca o experienta complet noua.

Dezvoltata initial in decursul multor ani de inregistrari in studiouri profesioniste, tehnologia Logic 7 a fost adoptata pentru prima oara de iubitorii muzicii pentru sistemele utilizate acasa inainte de a fi disponibila pentru autovehicule. Aceasta tehnologie unica a devenit indispensabila, in special in industria auto deoarece garanteaza o calitate ridicata a sunetului si un extraordinar efect tridimensional asigurat de cele 19 difuzoare GreenEdge® high performance.

GreenEdge®: eficienta sunetului

Sistemele audio GreenEdge ale Harman Kardon ofera o calitate acustica superioara, asigurand in acelasi timp un consum minim de energie. Sistemul utilizeaza tehnologii unice pentru difuzoare si amplificatoare, garantand imbunatatiri substantiale al nivelului de eficienta in functionarea sistemului si a componentelor.

Comparativ  cu amplificatoarele traditionale, amplificatoarele GreenEdge® garanteaza cu pana la 55% mai multa eficianta – in multe cazuri, cu o eficienta neta mai mare de 90%. Valorile transparentei acustice si ale raspunsului dinamic au fost imbunatatite semnificativ comparativ cu cele ale valorilor sistemelor traditionale.

Difuzoare GreenEdge® High Efficiency

Convertizoarele compacte extrem de eficiente contribuie in mod semnificativ la reducerea consumului de energie deoarece necesita o putere de intrare mai mica. Designul difuzoarelor cu eficienta ridicata garanteaza nivele de presiune acustica (SPL) mai mari, cu o crestere considerabila a calitatii audio dinamice. Difuzoarele sunt proiectate pentru a oferi eficienta maxima si se imbina perfect cu calitatea amplificatoarelor. In acest mod difuzoarele confera transparenta acustica si dinamism iesite din comun. Utilizarea unor materiale usoare si inovative, precum fibre aramidice, si o serie de solutii eficiente de design permit oferirea unor produse cu greutate redusa.

Amplificare

Amplificatorul GreenEdge de clasa D dotat cu 11 canale suporta un alimentator de inalta tensiune, care gestioneaza o arhitectura de redare dotata cu difuzoare versiune 7.3. Arhitectura cu difuzoare 7.3 asigura redarea unui sunet surround de cea mai buna calitate.

Noul sistem Harman Kardon Surround Sound 7.3 825 W este dotare standard pe modelele Jeep Grand Cherokee Summit si SRT.

PRODUCTIE

Construit la Detroit

Noul Jeep Grand Cherokee este produs la fabrica Jefferson North Assembly Plant (JNAP) din Detroit ce are o suprafata de 280.000 metri patrati si a fost locatia de productie a modelului Grand Cherokee inca de la lansarea sa pe piata in anul 1992.

Incepand cu luna octombrie 2009, pregatindu-se pentru productia actualei generatii Jeep Grand Cherokee, JNAP a suferit o transformare completa prin aplicarea World Class Manufacturing (WCM), un proces de productie ce vizeaza organizarea intregii fabrici cu obiectivul de a o readuce la functionalitatea sa maxima si initiala. Angajatii JNAP au inceput planificarea si punerea in practica a sute de proiecte ce aveau drept scop imbunatatirea mediului de lucru, cresterea calitatii, reducerea pierderilor si pregatirea liniilor pentru introducerea unor modele noi. Angajatii au efectuat modificari semnificative in organizarea posturilor si in procesul de logistica, contribuind la cautarea de solutii utile pentru a imbunatati ergonomia si calitatea.

Prima unitate a actualului model Grand Cherokee a iesit de pe linia de productie a JNAP in mai 2010.

GAMA

Noul Jeep Grand Cherokee este disponibil in versiunile Limited, Overland si SRT, precum si in versiunea varf de gama Summit.

Lansarea comerciala pe piata din Romania a inceput in luna Iulie.

Propulsorul 3.0 litri CRD ce dezvolta 250 CP este disponibil ca standard pe toate versiunile modelului 2014 Grand Cherokee (cu exceptia SRT. Versiunea performanta SRT este alimentata de puternicul motor 6.4 litri V8 HEMI ce dezvolta 468 CP. Noua transmisie automata cu opt trepte de viteza echipeaza toate motorizarile pe benzina si motorina.

Culorile exterioare ale modelului 2014 Jeep Grand Cherokee includ 11 variante: Brilliant Black Crystal Pearl Coat, Bright White Clear Coat, Deep Cherry Red Pearl Coat, Redline Pearl Coat (doar versiune SRT), Cashmere Pearl Coat, Billet Silver Metallic Clear Coat, Maximum Steel Metallic Clear Coat, Granite Crystal Metallic Clear Coat, Black Forest Green Pearl Coat, True Blue Pearl Coat and Deep Auburn Pearl Coat (doar versiune Summit). De asemenea, detaliile interioare ale modelului 2014 Jeep Grand Cherokee sunt disponibile in noi culori diferite: Black, Light Frost, Jeep Brown, combinatia bicolora Jeep Brown/Indigo Blue, Jeep Brown/Light Frost si cele doua culori disponibile doar pentru versiunea SRT, Torque si Sepia. Suplimentar, noul model 2014 Jeep Grand Cherokee dispune de cinci modele de jante.

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.