Michelin lanseaza noua anvelopa de iarna MICHELIN Alpin 5

Doua tehnologii fundamentale pentru siguranta sporita in timpul iernii
Performante de exceptie pe suprafete umede si uscate, dar si pe zapada

ALPIN 5
Conform studiilor realizate de Departamentul pentru studierea accidentelor rutiere al Universitatii din Dresda, Germania, soferii europeni nu prea au de-a face cu drumuri acoperite cu zapada in timpul iernii. Astfel, 92 % dintre accidentele din timpul iernii au loc pe suprafete uscate sau umede, iar restul de 8 % au loc pe suprafete acoperite cu zapada sau gheata. Iarna, riscul accidentelor pe suprafete umede este dublu fata de cel pe suprafete uscate, o treime din accidente avand loc pe suprafete umede. Cu toate acestea, multe tari europene impun utilizarea anvelopelor de iarna deoarece acestea ofera o siguranta suplimentara in conditiile si la temperatura specifica din timpul iernii. Pentru anvelope, iarna incepe cand temperatura scade sub 7 grade deoarece datorita compusului si caracteristicilor specifice, doar anvelopele de iarna pot oferi performante excelente in aceste conditii.

Noua anvelopa MICHELIN Alpin 5 integreaza doua tehnologii avansate. Una vizeaza profilul anvelopei, respectiv blocurile de profil, acea parte a anvelopei care se afla in contact cu solul. Cealalta vizeaza compozitia cauciucului.
Ca unic punct de contact al vehiculului cu solul, anvelopa reprezinta o componenta cheie din punct de vedere al sigurantei. Iar anvelopa care ofera cea mai buna aderenta indiferent de conditiile meteo din timpul iernii este MICHELIN Alpin 5.
Pentru proiectarea anvelopelor sale, Michelin utilizeaza o serie larga de solutii ale Centrului sau tehnologic, bazandu-se si pe cunostintele obtinute in urma colaborarii cu diferite universitati, institute, cluburi auto si alte organizatii.Toate aceste solutii ajuta la intelegerea mai buna a comportamentul soferilor si, cel mai important, la solutionarea a ceea ce inginerii numesc conflicte de proiectare. Strategia Michelin este aceea de a identifica solutiile optime pentru a echilibra aceste caracteristici presupus ireconciliabile. Este ceea ce numim MICHELIN Total Performance, o strategie care are la baza solutii tehnologice inovatoare, ce permit optimizarea simultana a caracteristicilor anvelopelor, in zone aparent ireconciliabile.

MICHELIN Alpin 5 inregistreaza performante excelente pe toate tipurile de suprafete, din octombrie pana in aprilie, gratie noului profil care asigura
performante in trei domenii diferite. In plus, noua anvelopa MICHELIN Alpin 5 inglobeaza doua tehnologii fundamentale pentru siguranta sporita in timpul
iernii. In medie, comparativ cu anvelopa precedenta, MICHELIN Alpin 5 franeaza pe o distanta cu 5% mai scurta pe suprafete umede si cu 3% mai scurta pe suprafete
acoperite cu zapada.

•    MICHELIN Alpin 5: performante excelente pe toate tipurile de suprafete, din octombrie pana in aprilie, gratie noului profil care asigura performante in trei domenii diferite

•    Stabilitate si aderenta pe zapada, cu rezistenta sporita la acvaplanare
Noua anvelopa MICHELIN Alpin 5 dispune de canale adanci, un design directional, blocuri de profil speciale si un procent de goluri cu 17 % mai mare comparativ cu generatia anterioara de anvelope. Datorita profilului directional cu blocuri de profil speciale si canale adanci, anvelopa este extrem de aderenta pe zapada. Canalele laterale evacueaza apa si reduc riscul de acvaplanare.

•    Efect de „gheara” pentru tractiune optimizata pe zapada
Lamelele se comporta ca niste adevarate gheare care adera la suprafata de rulare, optimizand tractiunea. Acest efect este cu atat mai eficient cu cat numarul lamelelor cu forma speciala este mai mare. Comparativ cu anvelopa precedenta, MICHELIN Alpin 5 are cu 12 % mai multe canale, cu 16 % mai multe lamele si un procent de goluri cu 17 % mai mare.

•    Efect de „gheara” pentru manevrabilitate sporita
Noul profil cu lamele auto-blocante a fost obtinut pe baza tehnologiei

Cu cat amprenta anvelopei este mai mare, cu atat aderenta acesteia creste. Anvelopele se deformeaza cu fiecare rotatie a volanului. Din acest motiv, inginerii Michelin au creat o anvelopa cu un profil nou, cu lamele auto-blocante, care asigura o manevrabilitate sporita.
•    MICHELIN Alpin 5: performante de exceptie pe suprafete umede si uscate, dar si pe zapada, gratie tehologiei Innovative Tread Compound.

Pentru aderenta sporita pe suprafete umede in timpul iernii, compusul de cauciuc trebuie sa contina un procent crescut de siliciu. Pentru prima data, Michelin a adaugat la o anvelopa de iarna elastomeri functionali la compusul de cauciuc al benzii de rulare. Acesta noua tehnologie poarta numele de Innovative Tread Compound.

Scopul acestor elastomeri functionali este acela de a creste uniformitatea compusului de cauciuc cu un continut mai mare de siliciu. In acest fel, constructorul de anvelope a putut imbunatati aderenta anvelopei pe suprafete acoperite cu zapada, mentinand totodata o eficienta energetica sporita.

Noul compus din cauciuc se bazeaza pe cea de-a patra generatie a tehnologiei Helio Compound. Cauciucul contine ulei de floarea soarelui, care permite anvelopei sa functioneze eficient la temperaturi scazute
•    Dimensiuni

MICHELIN Alpin 5 este disponibila in 27 de dimensiuni diferite, de la 195/65R15 pana la 225/55R17

195/65 R15 91 T/H
195/65 R15 95 T/H

195/60 R16 89 T/H
205/55 R16 91T/H
205/55 R16 94 H/V
205/55 R16 91H ZP
205/60 R16 92T
205/60 R16 96H
215/55 R16 97H/V
215/60 R16 99T/H
215/65 R16 98H
225/50 R16 96H
225/55 R16 99H/V
225/55 R16 99V ZP
225/60 R16 102H/V

205/50 R17 93H/V
205/50 R17 89V ZP
205/55 R17 95H/V
215/55 R17 94H
215/55 R17 98V
225/45 R17 91H
225/45 R17 94H/V
225/45 R17 91V ZP
225/50 R17 94H
225/50 R17 98H/V
225/55 R17 97H
225/55 R17 101V

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.