Mercedes-Benz GLE Coupe, rivalul BMW X6

Mercedes-Benz GLE Coupe este dovada clara ca axioma „Daca ceva merge bine nu te apuci sa schimbi nimic” este reala, neschimband mai nimic la aspect, insa copiind cu gratie un model de succes.

Mercedes-Benz GLE Coupé (2014)

Cei de Mercedes-Benz s-au miscat incredibil de repede, fiindu-le necesari sase ani si opt luni ca sa reuseasca sa scoata pe piata un model care sa imite BMW X6. Iata-l asadar pe nou-venitul Mercedes-Benz GLE Coupe, un concurent pe cat de perfid pe atat de neasteptat pentru rivalul sau direct, evident BMW X6.

Cele doua SUV-uri premium vor merge de acum cot la cot intr-o competitie de-a dreptul incorecta, deoarece de la data lansarii oficiale pe piata, care s-a intamplat in aprilie 2008, BMW X6 a avut tot timpul ca convinga clientela ca este un trend-setter, in timp ce SUV-ul celor de la Mercedes-Benz vine sa culeaga laurii. Caci nu a fost chiar usor sa convingi piata auto cu un vehicul atat de diferit si de revolutionar cum era X6 la acea vreme.

Se darama asadar inca un mit, acela care stabilea ca Mercedes-Benz este Creatorul si ca piata auto va beneficia in mare masura de ceea ce creeaza vrajitorii din Stuttgart, la aproximativ zece ani dupa ei. Astazi Mercedes-Benz beneficiaza de ceea ce au creat cei dinaintea lor. Si exprimarea „dinaintea lor” nu este nici intamplatoare, nici prost aleasa, caci BMW este lider mondial incontestabil al vanzarilor din clasa premium de zece ani!

Mercedes-Benz GLE Coupe va fi oferit,in momentul in care va ajunge in show-room, in trei varinte:

– GLE 350 d 4MATIC, diesel- 258 CP, cuplu maxim 620 Nm de la 1600 rpm

– GLE 400 4MATIC, benzina, dotat cu motorul V6- 333 CP si 480 Nm de la 1400 rpm

– GLE 450 AMG, V6- 367 CP, cuplu maxim de 520 Nm la 1400 rpm

In linii mari, Mercedes-Benz GLE Coupe ofera cam tot ce se poate oferi din punct de vedere al tehnologizarii si gadgeturilor, si chiar daca imi voi atrage critici, nu vine cu nimic in plus fata de BMW X6 sau BMW X6M, oferind cam aceleasi chestii, insa cu denumiri diferite.

Totusi, trebuie remarcata cutia de viteze automata cu noua trepte (deci una in plus fata de BMW), in timp ce 450 AMG – adica varful de lance al gamei, pierde clar in fata BMW X6M cand vine vorba despre putere, BMW-ul oferind gratie noului sistem M TwinPower Turbo cu doua turbocompresoare cu sistem TwinScroll, care echipeaza motorul V8 de 4,4 litri, o putere maxima de 575 CP si un cuplu motor de 750 Nm, date care-l pozitioneaza pe GLE 450 AMG in gasca celor cuminti dar sobri.

Preturile vor fi comunicate odata cu lansarea oficiala.

 

Leave a Comment