Ford Ranger 2016- test de prim contact

Ford Ranger 2016 înseamnă „reinventarea invenției”: mai mult off-road, cea mai mare adâncime de atac a vadului, cel mai mare cuplu motor din segment, primul pick-up din istorie care obține 5 stele Euro NCAP, primul capabil să tracteze 3,5 tone.

Ford Ranger 017

La patru ani și două luni distanță de la lansarea precedentei generații, Ford România aduce noul Ranger, cu scopul precis de a cuceri piața pick-up din țara noastră. În acest sens, a fost organizată o ieșire „la iarbă verde”, având în vizor capacitățile off-road ale noului Ranger.

Încă de la generația precedentă, Ford Ranger a impus un nou standard în segment, aducând cu sine confortul și manevrabilitatea unui autoturism, costuri reduse de exploatare și o capacitate de remorcare de 3,5 tone.

Pentru a oferi publicului un pick-up cu un aer mai agresiv și totodată mai solid, cei de la Ford l-au activat pe designerul șef  Craig Metros. Acesta a redus suprafața farurilor, le-a făcut mai pătrățoase și le-a așezat astfel încât să încadreze perfect grila față, care vine cu un design inspirat de la cel mai popular pick-up din lume – F 150. Forma generală a grilei fost schimbată cu  cea hexagonală (sau Aston Martin inspired), pentru a rămâne în linia generală a vehiculelor comerciale Ford.

Ford Ranger 054

Personal, găsesc noul Ranger ceva mai spartan decât precedentul. Chiar și varianta de top Wildtrack este mai spartană. Consola centrală a fost redesenată complet, în locul celei care părea inspirată de ceasurile G-Shock, apărând un display central  ceva mai convențional, prevăzut cu un ecran tactil de 8”, cu interfața SYNC2, echipare standard pentru variantele superioare de echipare, Limited și Wildtrack.

Ca noutrăți, Ranger are acum în dotare avertizarea la părăsirea bandei de rulare, ghidată de camera video a mașinii, și asistența la păstrarea bandei de rulare (existentă deja pe celelalte modele Ford), sistem care aplică o forță asupra sistemului de direcție pentru a ghida vehiculul înapoi pe culoarul respectiv. De asemenea, Ranger vine echipat cu sistem cruise control adaptativ, senzori de parcare față-spate, și un ecran mai mare pentru camera video care asistă mersul cu spatele.

Alegerea unor articulații și suspensii potrivite atât pentru off-road cât și pentru rularea pe asfalt, nu este deloc o sarcină ușoară. Mai ales că Ranger are o benă pe care trebuie să poată fi capabil s-o utilizeze. O suspensie prea rigidă poate împiedica abordarea normală a virajelor, în timp ce una înclinată spre a oferi mai mult confort,  poate duce la diminuarea aderenței la rularea pe teren accidentat. Ford a reușit să găsească combinația perfectă pentru a împăca ambele lumi. Și să și care ceva mai mult de o tonă în benă.

Ford Ranger 118

Ford Ranger este oferit în România cu două motorizări. Una de 2,2 litri TDCi, cu două opțiuni de putere: 130 CP- 330 Nm, respectiv 160 CP- 385 Nm și 3,2 litri TDCi, 200 CP și 470 Nm.  De asemenea, Ranger poate fi configurat în ambele variante, atât 2×4, cât și 4×4.

Toate cele trei variante motrice au fost îmbunătățite față de precedenta generație, câștigând cai-putere, noxe reduse, cuplu motor superior.

Evident, pentru cei care-și doresc un Ranger ca vehicul de agrement, Wildtrack este unica opțiune! Cuplul motor imens îl face imbatabil în segment, în timp ce insonorizarea superioară a noii generații asigură un ambient satisfăcător în habitaclu. Pentru că se știe, un monstru de 3,2 litri, pentru a elibera cei 470 Nm, face un zgomot asemănător cu al unui Concorde la decolare. Dar merită! Toți vor să fie în top, Ford Ranger Wildtrack reușește!

Ford Ranger 159

Prețurile noii generații Ford Ranger pleacă de la 24.570 euro +TVA pentru versiunea XL de 160 CP 4×4, transmisie manuală. XLT 160 CP 4×4 costă cu 2400 euro mai mult, în timp ce pentru Limited 160 CP 4×4, diferența este de 3000 euro, evident în plus. Nivelurile superioare de echipare, Limited și Wildtrack 3,2 200 CP 4×4, mai cer un plus de 1750 euro față de XLT.

Pentru cutia automată, trebuie să mai scoateți din buzunare 1700 euro, indiferent de ce nivel de echipare v-ați ales.

 

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.