Ford EcoBoost de 1 litru castiga pentru a doua oara premiul Motorul International al Anului

Motorul Ford EcoBoost de 1,0 litri castiga premiul „Motorul International al Anului” pentru al doilea an consecutiv. Motorul turbo in trei cilindri cu injectie directa obtine cel mai mare scor in istoria de 15 ani a competitiei

Ford EcoBoost

Ultra-eficientul si sprintenul motor pe benzina EcoBoost de 1 litru al Ford Motor Company a fost ales Motorul International al Anului 2013, fiind al doilea an consecutiv in care apreciatul motor in trei cilindri obtine acest premiu.

Motorul EcoBoost de 1 litru, ce imbina injectia directa, supraalimentarea turbo şi supapele cu distributie variabila reducand consumul fara a sacrifica puterea, a obtinut cel mai mare scor din istoria competitiei. Motorul a castigat de asemenea categoria „Cel mai bun motor sub 1 litru” in cadrul premiilor anuale prezentate de revista Engine Technology International.

Ford a confirmat de asemenea planurile de a dubla productia motorului la uzina sa de motoare din Köln, Germania, la peste 1.000 de motoare pe zi incepand cu jumatatea lunii august, pentru a face fata cererii.

„In cazul unei tehnologii atat de mature precum motorul cu combustie interna, realizarea unei adevarate descoperiri tehnologice se intampla foarte rar, dar acesta este exact lucrul pe care echipa l-a realizat cu acest motor”, a declarat Joe Bakaj, vicepresedinte Ford, Global Powertrain. „Trebuie sa il conduci ca sa poti crede ca un mic motor in trei cilindri poate genera asemenea performante si consum de combustibil.”
Un grup format din 87 de jurnalisti auto din 35 de tari din toata lumea au jurizat competitia in ceea ce priveste manevrabilitatea, performanta, consumul, rafinamentul si aplicarea cu succes a tehnologiilor avansate in materie de motoare. Ford este unul dintre cei trei producatori de automobile care au inregistrat victorii consecutive in istoria de 15 ani a premiilor. Motorul Ford EcoBoost de 1 litru a castigat de asemenea Premiul international Paul Pietsch 2013 pentru inovatie tehnologica in cadrul premiilor Best Cars acordate de revista germana Auto Motor und Sport, Trofeul Dewar din partea Royal Automobile Club din Marea Britanie si Premiul pentru descoperire tehnologica din partea revistei Popular Mechanics din SUA.
„Cine ar fi crezut? Un motor de 1 litru care le are pe toate, este puternic, consuma putin, este ecologic si are o greutate mica,” a spus Peter Lyon, jurnalist independent britanic si membru al juriului. „Este o capodopera.”

Motorul EcoBoost de 1 litru a fost conceput la centrele de cercetare si dezvoltare ale Ford din Aachen si Merkenich, Germania, si Dunton, Marea Britanie, si este produs la uzinele din Köln si Craiova, Romania.

Dean Slavnich, co-preşedinte al premiilor „Motorul International al Anului” şi editor al revistei Engine Technology International, a declarat: “Baby EcoBoost – primul motor in trei cilindri conceput de Ford – este inca cel mai bun motor de pe piata. Este economic in conditii reale, in timp ce turbina compacta ajuta intregul pachet sa propulseze cu usurinta vehicule mari precum Grand C-MAX.”

Motorul EcoBoost de 1 litru echipeaza in prezent modele mici, precum Fiesta si B-MAX, dar si modele compacte precum Focus, C-MAX si Grand C-MAX. in viitorul apropiat va echipa modele mai mari, printre care noul Ford Mondeo. El va fi de asemenea oferit impreuna cu vehiculele comerciale Transit Connect si Transit Courier si vehiculele de transport calatori Tourneo Connect si Tourneo.

Motorul este in curs de lansare in toata lumea. Este in prezent disponibil pe modelele EcoSport din India si China, iar in cursul acestui an va fi lansat pe modelul Fiesta in America de Nord.

Destul de mic pentru a incapea in compartimentul de bagaje de mana al unui avion, motorul ofera cel mai bun consum de benzina din clasa sa pe piata europeana fiind echipat pe modele precum Fiesta, Focus, C-MAX si Grand C-MAX.

Uzinele Ford din Craiova si Köln au fost modernizate pentru a facilita productia motorului EcoBoost de 1 litru, fiind introduse tehnici avansate de productie care reduc volum de agenti de racire necesar la prelucrarea pieselor de motor din aluminiu la doar 5 mililitri per componenta de la 2 litri anterior, contribuind la o amprenta redusa de mediu a productiei.

A fost de asemenea introdusa noua tehnologie de „testare la rece”, care permite testarea motoarelor fara a fi pornite, reducand consumul de carburant si emisiile CO2 din acest proces cu 66%. Restul de energie necesara pentru operarea uzinei din Köln provine din surse regenerabile, printre care trei hidrocentrale din Norvegia si Suedia.

Ford Europa intentioneaza sa tripleze productia anuala de vehicule echipate cu motoare pe benzina EcoBoost la aproximativ 480.000 pana in 2015, de la 141,000 in 2011. Compania estimeaza ca peste 300.000 din aceste vehicule vor fi echipate cu motorul EcoBoost de 1,0 litri. In primul trimestru al anului 2013 in Europa, motorul EcoBoost de 1 litru a reprezentat 42% din comenzile modelului B-MAX, 30% din comenzile modelului Focus si 24% din comenzile modelului Fiesta pe toate cele 19 piete traditionale ale Ford in Europa.

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.