Ford B-MAX 1,0 EcoBoost 125 CP M5 START/STOP

Ford B-MAX este inca, noutatea auto romaneasca, care este pe buzele tuturor pasionatilor de masini din Romania sau a celor in cautarea unei masini noi, de familie, la un pret decent si cu un nivel de echipare peste media oferita romanilor, pana acum.

ford-b-max_11

B-MAX, modelul american cu ADN oltenesc pare o masina creata pentru a avea succes. Este totodata prima masina construita in Romania, al carei nivel tehnologic nu este cu nimic mai prejos fata de autoturismele importate. B-MAX nu este doar un monovolum, este si o masina accesibila, totusi, neinscrisa in segmentul low-cost. Si probabil ca acesta este motivul pentru care B-MAX va avea succes atat in Romania, cat mai ales peste hotare, stiut fiind faptul ca locatarii tarilor civilizate sunt mult mai pragmatici decat romanii. Mai este mult pana o sa dispara din mentalitatea mioritica comparatiile de genul „la banii aia imi iau din Germania un Audi A6 second hand”…

ford-b-max_11

B-MAX este un model atipic, avand portierele fata prevazute cu deschidere normala, in timp ce accesul in partea din spate se face prin doua portiere glisante, care asigura o deschidere de 1,5 metri pe fiecare parte. Aceasta se datoreaza premierei tehnologice oferite in standard de Ford, lipsa montantului B, acela pe care ar trebui sa se afle balamalele portierelor spate, care avand deschidere culisanta in spate, nu mai este necesar. Totusi, pentru a asigura rigiditatea necesara, acest montant nu a disparut cu totul, el fiind integrat in portiere, care odata inchise reasigura integritatea caroseriei. Iata si un video, oferit de Ford, in care este explicat, intr-un mod cat se poate de epic, ce si cum s-a intamplat cu acest montant, sau stalp B:

Masina este confortabila, spatioasa si bine echipata, iar daca vorbim de varianta de top, adica Titanium, cea pe care am testat-o, nu prea ai ce-i reprosa. Pretul de achizitie pleaca de la 13.400 Euro cu TVA inclus, pentru versiunea pe benzina, 1.4 litri, 90 CP, cu radio CD si aer conditionat. La urmatorul nivel de echipare, pretul sare cu 750 Euro, iar in varianta de top, aceeasi motorizare, pretului i se mai adauga 1500 Euro.

Am testat si versiunea 1.6 litri TDCi, 95 CP, un motor decent, gandit pentru confort si consum, despre care vom vorbi in cadrul unui review amanuntit. Consumul „la drum lung” a fost de maximum 4,8 l/100 km, in timp ce pe autostrada, la o viteza de 130-140 km/h, a urcat catre 5,5 l/100 km. In regim urban, consumul este comparabil cu cel de pe autostrada.

Cat despre genialul motor 1.0 EcoBoost, fabricat tot la Craiova, motor care in doi ani a primit mai multe distinctii decat anii sai de existenta, acesta -tot in varianta de echipare Titanium – stoarce din cei trei cilindri ai sai 125 CP, adica echivalentul unui motor conventional de 1,6 litri.
Cuplat la o transmisie manuala cu cinci trepte, devine o combinatie alcatuita pentru confort si consum redus, lasand deoparte orice pretentie sportiva. Asta nu inseamna ca e un ansamblu motor lenes, ci doar ca nu-i poti compara performantele cu, sa zicem ale modelului Fiesta, pe a carei platforma este construit B-MAX, acesta din urma fiind mai mare, mai inalt si evident mai greu.

Consumul, dupa o exploatare fara mila, in trafic preponderent urban, este cu aproximativ 1 l/100 km mai mare decat al modelului Fiesta, ajungand pana la un maximum de 8,4 l/100 km. Subliniez: exploatat fara mila, dus in zone unde niciun posesor normal la cap nu ar duce masina. Insa exploatat decent, eventual cu doi copii in habitaclu, pentru a taia poftele de pilot ale soferului, masina se inscrie intr-o medie urbana de 7 l/100 km, ceea ce nu este doar decent, este formidabil.

ford-b-max_9

Asta pentru ca vorbim despre trei cilindri, supraalimentati, care ofera totusi 125 CP.
Mai trebuie mentionat ca la aceasta ora, niciun producator din lume nu are in oferta sa un motor atat de mic ca cilindree si totodata atat de puternic,vorbind evindent de productia de serie.
Nu trebuie neglijat nici aspectul taxelor si impozitelor, precum si cel al pretului politelor de asigurare. Avand in vedere ca in Romania inca nu a ajuns moda europeana, care impune niveluri tot mai ridicate, calculate in functie de cilindree, posesorului unui motor de numai un litru, are de platit semnificativ mai putin, fata de cel care a optat pentru 1,6 litri, desi performantele sunt aceleasi. Insa se poate si asta: la o viteza de 140 km/h, in treapta a cincea, masina inregistreaza un consum de 6,1 l/100 km:

ford-b-max_6

Un amanunt extrem de interesant, adus de Ford, este tehnologia SYNC, disponibila deja de la a doua treapta de echipare a B-MAX, sistem care permite comunicarea prin intermediul vocii, sau al Bluetooth-ului, conectarea telefonului mobil, descarcarea bazei de date a acestuia, folosirea sa prin intermediul sistemului, care devine un hands-free genial, dar si auto-activarea apelului de urgenta 112 in caz de accident, coroborat cu furnizarea locatiei masinii catre echipele de interventie, tot prin intermediul smartphone-ului, (vezi  galeria foto).

Mai trebuie mentionat ca B-MAX se alatura modelelor Ford care au primit toate cele cinci stele Euro NCAP, asigurand o protectie ridicata tutror pasagerilor si nu numai. Ford B-MAX vine cu asistenta la franarea de urgenta (EBA), controlul electronic al stabilitatii (ESP), ABS+EBD, sistemul de asistenta la urcarea in rampa (HLA), precum si un modul care apelează automat serviciul de urgenta 112, mentionat anterior. In plus, avem airbag-uri cortina, laterale si frontale, in echiparea standard.

Pretului unui Ford B-MAX 1.0 EcoBoost, 125 CP, M5, StART/STOP este de 16.900 €, in timp ce varianta entry-level pleaca de la 13.400 €, avand nivelul de echipare Trend, motor 1,4 l benzina, M5.
Exista si o oferta speciala in derulare, care contine:

Pachet Titanium 100% gratuit (valoare Pachet € 2,200),
include aer conditionat automat, senzor de lumina, faruri cu functia „Follow me home”, senzor de ploaie, oglinda heliomata, sistem Keyless Entry si geamuri spate fumurii, Radio CD SONY cu MP3, 4.2″ TFT display, display central TFT, 8 difuzoare,comenzi audio pe volan, BlueTooth/Voice control (limba engleza), USB si SYNC Gen 1 cu Sistem de asistenta in caz de urgenta (112), minus 1.650 € valoarea Ford, ceea ce inseamna un avantaj client de 3.850 €.

FISA TEHNICA FORD B-MAX TITANIUM 1.0 EcoBoost 125 CP

0-100 km/h: 11,2 secunde

Viteza maxima: 189 km/h

L/l/i: 4.077/1.751/1.604

Masa proprie: 1.279 kg

Volum portbagaj (l): 318

Cilindree (cmc): 999

Putere (CP): 120 la 6.000 rpm

Cuplu maxim (Nm): 200 la 1.400 rpm

Consum mediu: 7 l/100 km (urban)

Cutie de viteze: manuală, 5 trepte

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.