Cârpa BMW. Și Mercedes-Benz!

Deși am decis cu ceva timp în urmă să nu mai scriu pe tema auto, din varii motive, recent, o întâmplare m-a făcut să pun degetele pe taste. Din nou. Este o întâmplare hazlie, dar care dedesubt ascunde o lipsă de orientare, ca să nu îi zic direct, deficiență de abordare tehnică. Degivrarea oglinzilor laterale.

Se dă următorul caz: un BMW X3, an fabricație 2006, 2.0 D. Proprietar, să zicem o tânără doamnă, minionă, delicată și cochetă. Să-i zicem „doamna R”. A se reține doar faptul că e minionă.

Problemă existențială, căci femeile au probleme pe care bărbații nu că nu le consideră probleme, dar nici măcar nu știu că există ca fapte sau întâmplări, este că degivrarea oglinzilor laterale are deficiențe. Sau este inexistentă în anumite cazuri.

În fapt, mașina, care stă peste noapte afară, acumulează un strat de rouă sau după caz, condens matinal, pe toate suprafețele vitrate, inclusiv pe oglinzile laterale. Acționarea butonului de dezaburire al lunetei nu pornește automat și degivrarea oglinzilor. De ce? O fi stricat ceva? De ce nu se usucă oglinzile, așa cum se întâpla la vechiul și amărâtule Renault Clio? La ăla, apeși dezaburirea, începe să se scurgă gheața de pe oglinzi sau să se prelingă și să se usuce roua de pe ele. La BMW X3, ioc! Pentru că BMW se respectă. Nu face lucrurile în format „mainstream”. Renault e low cost. BMW e marcă premium.

De ce diferența?

Deoarece, în infinita înțelepciune a inginerilor de la BMW, degivrarea oglinzilor la acest model, pornește automat, odată cu pornirea motorului. Aici intervine, la câteva secunde după start, un senzor care trimite computerului informațiă că afară sunt, să zicem, 12 grade Celsius, deci nu e panică man, nu este nevoie de degivrare. Și sistemul se decuplează automat, spre stupefacția, frustrarea și mai apoi mânia delicatei „doamne R”, care mai e și minionă. Drept care, se dă doamna jos din habitaclu, caută un șervețel, freacă suduind oglinzile, dă raită mașinii, care pentru ea nu e deloc mică, și pornește la drum cu întrebarea: care o fi soluția?

Se pare că inginerii de la BMW au dat și ei cu capul de această problemă. Sau mai degrabă soțiile lor. Și au venit cu o rezolvare. Cârpa de șters marca BMW. Costă aproximativ 40 de lei și asigură o absorbție care face orice scutec absorbant sau oricare absorbant intim să pălească de invidie. Are și siglă! Păi ori facem marketing, ori nu mai facem!

Cea de a doua soluție este ca „doamna R”, laolaltă cu ceilalți care întâmpină această problemă, să folosească degivrarea (care pornește automat), numai în cazul prezenței gheții pe oglinzi. Pentru restul: apă, rouă, brumă, condens, să folosească cârpa!

Later edit: în urma cercetărilor efectuate de prestigiosul Institut de Cercetări, Studii și Trolling AutoCool, am constatat că și Mercedes-Benz C Klasse, 200 CDI, corespondent anului de fabricație al X3-ului mai sus menționat, are aceeași meteahnă. Degivrare automată, odată cu pornirea motorului. Acum căutăm cârpa absorbantă Mercedes-Benz.

Leave a Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.