ANALIZĂ: VW Polo de 400 de ori paguba 1.2 TSI

OK, Poliția Română achiziționează 400de unități VW Polo pentru a-i putea trimite pe milițieni la treabă. O treabă făcută evident românește. Că deh, suntem prea săraci să ne permitem lucruri ieftine, zice o adâncă vorbă aautohtonă. Așa că ne cumpărăm Volkswagen, să fim în trend cu turma.

Ce alte opțiuni avea Poliția Română?

vwpoloipjtimis-660x375

Păi evident, în detrimentul VW Polo Comfortline 1.2 TSI, care costă 13.511 Euro cu TVA inclus, Poliția Română putea opta pentru marca autohtonă Dacia.

Aici, în curtea celor de la Mioveni, care oricum vând cel mai bine în țara asta, un Logan clasic costă, în echiparea medie, adică Ambiance, corespunzătoare Comfortline-ului german, 8.000 Euro cu TVA inclus în varianta echivalentă, adică 1.2 16V 73 CP. Cu nici mai mult, nici mai puțin 5.511 Euro mai puțin! Cu alte cuvinte, la două vehicule Polo achiziționate, de la Dacia se luau trei, cu aceiași bani! Și vorbim de prețurile de listă, de pe site-urile producătorilor, nu de prețuri cu discount pentru flote etc.

Oricum, această variantă de motorizare nu se află în topul preferințelor cumpărătorilor de nicun fel. Nimeni din domeniul privat nu își comandă motorizarea 1.2 benzină, indiferent dacă vrea Dacia sau VW! Pe taximetriști nu îi luăm în calcul, căci sunt o rasă aparte.

Toți își îndreaptă privirile către diesel.

Și atunci ne uităm la Dacia Logan Laureate (adică aproape vârful de gamă), cu motorizarea 1.5 dCi 90 CP, care pe lângă că este o configurație genială și o mașină de nădejde, costă 11.800 Euro cu TVA inclus. Consum de 5 l/100 km, fără a menaja mașina, cuplu motor generos, cu care poți transporta patru milițieni burtoși cu aerul condiționat pornit și să și pleci în trombă de la intersecție, în fine, alt film față de VW Polo 1.2 TSI.

OK, Poliția Română și-a dorit un hatchback, căci poate portbagajul voluminos al Loganului îi încurcă la mers, nu au nevoie de spațiu de depozitare șamd.

Dacia_Sandero_-_Police_car_-_Plovdiv,_Bulgaria

Ne uităm așadar la un Sandero. Seamănă cu Polo, are cam aceleași dimensiuni, e hatchback, să vedem cât costă. Aceeași versiune medie de echipare, Ambiance, cu motorizarea 1.2 benzină, 16 Valve, costă 7.290 Euro cu TVA! Iar dacă vrei un diesel, același 1.5 dCi despre care am scris mai sus, prețul urcă la 12.000 Euro cu TVA, în cazul motorizării de 90 CP, respectiv 10.300 Euro pentru 75 CP. Oricum ai da-o nu ajungi la 13.511 Euro cât costă una dintre cele mai triste configurații din istoria VW, adică 1.2 TSI.

 

Celălalt producător autohton, deoarece se fabrică în România, la Craiova, este Ford. OK, aici se fabrică B-Max. Care din punctul meu de vedere este mai mult decât excelent pentru ceea ce avea nevoie Poliția Română. Deși excelența nu suportă grad de comparație. Nu mai pomenim de apetența recentă a organului statului pentru motorizările pe benzină, căci chiar nu are sens. Să ignori o motorizare care a fost trei ani la rând Motorul Anului în lume, respectiv 1.0 EcoBoost, ridică mari semne de întrebare privitor la coerența, nivelul de expertiză și/sau buna credință a celor care au administrat caietele de sarcini, respectiv atribuit contractul „câștigat” de VW. Să alegi 1.2 TSI despre care mai nimeni nu are o părere obiectivă și pozitivă, întărește cele afirmate anterior.

946376_496790017036967_691243420_n

În afara motorului net superior, B-Max vine cu inovativul acces facil în vehicul, prin lipsa stâlpului B, ceea ce ar fi reprezentat un avantaj pentru polițiști, în cazul în care era necesară îmbarcarea/debarcarea de urgență cu o grămadă de echipament la purtător, ba chiar era de ajutor și în cazul în care în spate stătea vreun plutonier de 130 kilograme. Are un spate lipsit de portbagaj proeminent în exterior, deci nu încurca pe nimeni la parcare. În plus, mai mult ca sigur vine cu senzori de parcare cel puțin pentru spate. Dar astea-s amanunte.

Un Ford B-Max costă, în echiparea Trend, motor 1.0 EcoBoost de 100 CP (nu 90 precum VW), 16.150 Euro cu TVA inclus. Preț de listă. Dar vorbim de altă mașină, alt spațiu interior, altă Mărie cu o cu totul altă pălărie. Și mai era și produs național. Mai revigoram o industrie muribundă, mai dădeam de lucru unor muncitori români, mai puneam un cozonac pe masa de Crăciun, că s-or fi săturat și oltenii ăia de atâta praz!

OK, nu se înscrie în ceea ce-și dorea Poliția Română. Ei vor un hatchback de clasă B, cu motor mic, pe benzină. Și german, musai!

Să mergem la Fiesta, care face parte din același segment cu Polo, se fabrică (și) în Germania, la Cologne, deci e german. Că tot suntem un picuț snobi, nu-i așa?!

Ford Fiesta Police Car. (11/02/2010)
Ford Fiesta Police Car. (11/02/2010)

În echiparea Trend, corespunzătoare echipării Comfortline a VW Polo achiziționat deja de Poliția Română, Fiesta 1.0 are un preț de plecare de 11.700 Euro și ajunge la 14.700 Euro la vârful gamei Trend, respectiv 1.0 EcoBoost Powershift – 100 CP. Și nici nu se mai chinuia milițianul să elucideze misterul treptei de viteză în care ar trebui să se afle, căci la banii ăștia, Fiesta schimbă singură vitezele.

Să nu mai pomenim că pentru aceeași sumă, 14.700 euro, orice organ de siguranță și încredere pentru români ar fi putut beneficia de un 1.5 TDCI de 95 CP cu filtru de particule și transmisie manuală, care nici chinuit nu trece de 5 l/100 km în regim urban.

Așadar, de ce VW Polo 1.2 TSI Comfortline?!

Alte vehicule care se încadrau în segmentul dorit de Poliția Română dar care nu sunt Volkswagen?

Kia Rio GSL – preț 14.101 Euro; Hyundai i20, preț 10.730-13.086 Euro; Mazda 2 – preț 10.990- 18.890 Euro pentru motorizările pe benzină; Peugeot 208 Active -1.2 L PureTech 82CP – 10.901 Euro; Citroen C3 Seduction, PureTech 82 BVM- preț 11.892 Euro; Renault Clio nivel de echipare Zen ( mediu), 1.2 l 16V 75 CP – preț 11.650 Euro. Și multe altele… Sau de ce nu:

Wh9lMl

COMMENTS

  • vandalee

    Ai habar care a fost pretul de achizitie? Nu mai compara mere cu pere.
    De mentenanta ai auzit? ai habar daca exista un contract de mentenanta si ce include?
    Ai habar ca putini producatori mentin garantia pt vehicule pe care s-au motat echipamente speciale? poate Dacia nu mai vrea, poate nici alti producatori nu vor…
    Nu in ultimul rand, Politia are o ditamai flota de Loganuri, poate nu a fost un contract fericit…
    Mai vrei? Mai bine te lasi, daca logica nu-i…

    • Pretul de achizitie este public si postat peste tot: 13.511 €. Care-s merele si care-s perele, ca tot nu imi dau seama incotro incerci sa faci pe desteptul?
      Da, am auzit de mentenanta. Daca VW avea o oferta super-speciala care batea ce oferea concurenta, fii sigur ca era publicat cu litere bolduite (ingrosate, ca sa vezi ca stiu ce-i aia): Mentenanta gratuita sau Mentenanta la cel mai bun pret sau Rahat pe bat.
      Nu prietene, nu am habar. Bine ca ai venit tu sa ma luminezi. „Poate” e un argument covarsitor, ma bucur ca-l aduci in discutie de doua ori intr-o singura fraza.
      Contract fericit pentru cine? Pentru Politie? Pentru Dacia? Pentru VW Romania?
      Mai vreau. Poate aduci si argumente, poate iti dai jos bocancii plini de noroi cand intri la mine in sufragerie, caci „acasa” nu-i acasa pentru toata lumea. M-ai uimit cu logica ta.

  • x_zibit_ro

    Un articol scris de catre un papa lapte cu 0 cunostinte in „ale jurnalismului”.
    Vocabular de mahala, jargoane de baietus de cartier …..as putea aprecia un IQ<40

  • Anonim

    In primul rand la licitatie nu au participat decat Dacia ,Renault si VW .Au castigat evident Dacia si Vw…Cele mai multe masini au venit de la Dacia (multe Logan,cateva Sandero ,Duster si Lodgy) asa ca nu mai compara cu Dacia …si nici la pret nu esti pe aproape pt ca 13500 e pretul cu tot cu accesoriile pt politie( rampa de lumini ,sirena etc) iar astea mai costa probabil 2-3000 euro.

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.