Am condus Caterham 1.0 EcoBoost

Caterham Seven SV a fost echipat cu motorul in trei cilindri produs la Craiova, dupa ce i s-a aplicat un tratament cu steroizi care i-a marit puterea la 140 CP.

Caterham EcoBoost

La invitatia Ford Romania, o parte a presei auto a avut ocazia sa piloteze un Caterham Seven SV. Si pentru aceasta, toti s-au grabit sa ajunga la Craiova.

Excelentul motor 1.0 l EcoBoost nu mai are nevoie de nicio prezentare, in special dupa ce a castigat de doua ori titlul de Motorul Anului. Micul benzinar a ajuns insa si sub capota ultrausorului Caterham, pe care-l pune in miscare fara emotie, oferind un amestec de accelerari puternice cu un sunet sportiv de exceptie.

Ford depune eforturi serioase pentru a demonstra ca motorul 1.0 EcoBoost nu este doar economic ci poate avea si valente sportive. Din aceasta cauza s-a nascut exeprimentul Caterham 1.0 EcoBoost. Se stie ca, in mod normal, Caterham este echipat cu motorul de 1.6 litri, produs tot de Ford.

Chiar daca la baza este acelasi motor care se fabrica in prezent la Craiova, inginerii au reusit sa-i administreze un tratament dupa o reteta speciala, astfel incat puterea sa a crescut la 140 CP, in timp ce cuplul motor trece de 200 Nm. Avand in vedere ca masina cantareste doar 588 kg, in timp ce ideea de baza dupa care a fost conceputa este aceea de intoarcere la originile motorsportului, adica volan sport de dimensiuni reduse, schimbator sport, metalic, amplasat direct pe cutia de viteze, fara timomerii inutile si cu raporte ale transmisiei extrem de scurte, scaune sport cu pozitie joasa, directie mecanica neasistata, esapamente sport, suspensie sport, garda la sol foarte joasa, tractiune spate, iata un amalgam care ofera senzatii unice. Pilotand Caterham-ul cu motorul de 1.0 litri, ai senzatia ca pilotezi o masina de curse de pe la inceputurile motorsportului, in timp ce fiecare accelerare pare cel putin cu 30-40 km/h mai rapida decat este in realitate.

Si doua videoclipuri de la eveniment,cu doi dintre colegii din presa la volan.

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.